AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Jeg er 20 år gammel og jobber som tilkalling på en bensinstasjon. Jeg lurte på om noen her visste «reglene» for tilkallingsvikarer og deres tilgjengelighet? I sommer har jeg sagt til min sjef at jeg er tilgjengelig morgen til kveld utenom lør-søn fordi at jeg skal fullføre en praksis. Han sier til meg at jeg må være tilgjengelig i helgene også, er det slik det er? Må jeg være tilgjengelig 24|7 når jeg har gitt beskjed i flere måneder i forveien at jeg ikke er ledig. Anonymkode: 1258d...9ec
Knoot Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 20 år gammel og jobber som tilkalling på en bensinstasjon. Jeg lurte på om noen her visste «reglene» for tilkallingsvikarer og deres tilgjengelighet? I sommer har jeg sagt til min sjef at jeg er tilgjengelig morgen til kveld utenom lør-søn fordi at jeg skal fullføre en praksis. Han sier til meg at jeg må være tilgjengelig i helgene også, er det slik det er? Må jeg være tilgjengelig 24|7 når jeg har gitt beskjed i flere måneder i forveien at jeg ikke er ledig. Anonymkode: 1258d...9ec Tilkallingsvikar - Hvilke rettigheter har de og du Du som arbeidsgiver kan ikke pålegge tilkallingsvikaren bestemte vakter Du har heller ingen plikt til å tilby arbeid Tilkallingsvikaren velger selv om hun ønsker å takke ja til å jobbe eller ei, og har likeledes ingen plikt til å stille opp Tilkallingsvikaren har ingen fast arbeidstid, utenom det enkelte avtalte oppdrag Den enkelte avtale om oppdrag er juridisk bindende for begge parter, og hvert oppdrag anses som et eget midlertidig arbeidsforhold Det er derimot viktig for deg å vite at det er hvor villig du er til å stille opp som bli avgjørende for hvor mange vakter du vil få i fremtiden. Han/hun kan ikke tvinge deg til å da de vaktene, men han/hun er heller ikke pliktig til å tilby deg vakter i fremtiden, med andre ord kan sjefen velge en annen tilkallingsvikar når din kontrakt går ut. Endret 9. februar 2021 av Knoot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå