AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Jeg jobber på skole, og i dag fikk jeg jammen meg parkeringsbot. Er det verdt å klage, jeg parkerte på eneste ledig område ved utkanten av skolen jeg jobber på. Jeg må jo gå på jobb, så synes det er så utrolig simpelt av parkeringsvakter å oppsøke skoler og dele ut parkeringsbot til ansatte. Merker jeg er sinnsykt provosert. Ikke min feil om det er for få parkeringsplasser ved skolen, jeg må jo få lov til å gå på jobb. Anonymkode: 5f352...2a6 1
uglejenta Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 (endret) Er ikke parkeringsvaktenes skyld at du var sent ute til å finne parkering.... I likhet med deg må jo parkeringsvakten bare gjøre sin jobb? Endret 9. februar 2021 av uglejenta 43
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Du parkerte dumt, da må du betale. Anonymkode: c0edf...ff9 13
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Hvor mye ligger bøtene på nå? Anonymkode: b72d1...1c8
Forundret.. Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Ta kontakt med dem og spør hvorfor du fikk boten. Hva var grunnlaget? Fortell at du er ansatt ved skolen. Det løser seg nok. Hva sier ledelsen ved skolen? 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Jeg må også parkere lovlig når jeg er på jobb, og om jeg må til lege, og egentlig over alt hvor jeg selv velger bruke bilen. Det er helt vanlig at man er pålagt følge gjeldende parkeringsregler uansett hva man skal. Spesielt rundt skoler er det ofte parkeringsvakt nettopp fordi folk parkere ulovlig, og er til hinder for andre... Anonymkode: b0dee...0e4 25
Million Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Ifølge din logikk kan altså alle som skal på jobb, bare slenge fra seg bilen overalt der de finner det for godt, fordi "de må jo få lov å gå på jobb"..... Du skjønner sikkert selv hvilket mareritt og kaos det ville utløst om man skulle tillate det. Så nei, betal boten og parker lovlig neste gang. Sånn som alle andre. 23
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 Ta bussen eller gå til jobb? Jeg går 5 km hver vei til og fra jobb, det er ikke noen parkeringsplasser der jeg jobber. Anonymkode: bb140...5fe 5
Pinto2013 Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Skjønte ikke helt om du har parkert på en lovlig plass, bare uten å betale, eller om du bare har satt bilen et sted som ikke er parkeringsplass. Håper det ikke er sistnevnte. Jeg er lærer, og jeg setter stor pris på at det ikke er noen feilparkerte biler utenfor skoleområdet vårt. Det er en grunn til at det er bestemt hvor man kan parkere og hvor man ikke kan parkere. Det kan være alt fra at det er en yndet lekeplass, en del av en sti, joggerunde osv., til at det skal gå an å kjøre der ved nødsituasjoner. Jeg kan ikke skjønne at det er verdt å prøve å klage, men mulig jeg misforstod hva som var grunnen til at du fikk bot? 5
Mezzosoprena Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 Hvis du har feilparkert så skal du ha bot, spiller ingen rolle om "det ikke var noen ledige parkeringsplasser". 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg jobber på skole, og i dag fikk jeg jammen meg parkeringsbot. Er det verdt å klage, jeg parkerte på eneste ledig område ved utkanten av skolen jeg jobber på. Jeg må jo gå på jobb, så synes det er så utrolig simpelt av parkeringsvakter å oppsøke skoler og dele ut parkeringsbot til ansatte. Merker jeg er sinnsykt provosert. Ikke min feil om det er for få parkeringsplasser ved skolen, jeg må jo få lov til å gå på jobb. Anonymkode: 5f352...2a6 Hvordan tenker du at parkeringsvakt skal vite at du er ansatt ved skolen? Og var det på en godkjent parkering? Anonymkode: f2ced...98f 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 Gjelder ikke parkeringsreglene for folk som jobber? Er ikke det diskriminerende overfor de som ikke jobber? Anonymkode: 9fc10...d02
Ulven Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 Hvis du har feilparkert, må du nok betale. Men det er verdt å ta en prat med ledelsen om parkeringsutfordringene. Det kan ikke være slik at det blir stolleken om parkeringsplassene ved skolen. 3
Gjest Føsleguri Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 Ulven skrev (Akkurat nå): Hvis du har feilparkert, må du nok betale. Men det er verdt å ta en prat med ledelsen om parkeringsutfordringene. Det kan ikke være slik at det blir stolleken om parkeringsplassene ved skolen. Veldig mange arbeidsplasser det er stolleken, det er for å prøve å tvinge folk over på kollektiv, samkjøring, sykkel osv.
nomore82 Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 Er dette et reelt spørsmål? Mener du virkelig at "fordi du må jo på jobb" er en ok unnskyldning for å slippe å følge parkeringsregler? 3
newman01 Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg må jo gå på jobb, så synes det er så utrolig simpelt 1 hour ago, AnonymBruker said: jeg må jo få lov til å gå på jobb. Om du går på jobb får du ikke parkeringsbot... Skolen har et gitt antall parkeringsplasser. Enten må man komme tidsnok til å få plass, eller ta kollektivt. Kan ta opp problemet med ledelsen om det er mulig å utvide parkeringsfasilitetene, men ikke sikkert det er plass til det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #17 Skrevet 9. februar 2021 Mange som får bøter på min jobb... fordi de er litt sene med betalingen, tenker at de betaler på appen når de kommer inn på kontoret sitt, og så glemmer det... Det er kjipt, men sånt skjer. Parkeringsvaktene er svært ofte he og patrukjerer (jeg jobber ved et universitet). Mannen min er ansatt på skole og parkerer der. Alle lærerne har P-bevis synlig i vinduet som gjør at de får parkere der gratis. Har dere ikke noe slikt på din skole? Anonymkode: c51b8...f26 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #18 Skrevet 9. februar 2021 Søstra mi jobber på et sykehus, der de ansatte ikke har tilgang til parkeringsplasser. Hun kan jo ikke da bare parkere et sted og si at "men jeg må jo på jobb!" Det hun må gjøre er da enten å ta bussen eller gå den turen på 25 min til jobb. Jeg har ei venninne som jobber som lærer. Der er det for lite parkeringsplasser, så hun må være på jobb i god tid for å få parkering. Hvis hun ikke får plass, må hun kjøre hjem igjen og gå til jobb. Så dette er jo helt normalt! Dersom du har parkert på et sted som ikke er lov, så klart du får bot! Anonymkode: 8d0c8...80d 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #19 Skrevet 9. februar 2021 Til alle som forhåndsdømmer meg og mener parkeringsboten er rimelig. Jeg parkerte inne på skolens egen prakeringsplass, og skolen ligger utenfor sentrum, med egen hovedvei som fører inntil skolen. Derfor er det ikke en trafikkert vei eller vei som fører til andre steder, men kun vei som benyttes for å komme frem til skolen. Men parkeringsvakt mente jeg var for nærme veien (som er privat til skolen), selv om var inne på skolens eget område og parkeringsplass. Til de som mener at parkeringsvakter aldri gjør feil. Ts Anonymkode: 5f352...2a6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #20 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Søstra mi jobber på et sykehus, der de ansatte ikke har tilgang til parkeringsplasser. Hun kan jo ikke da bare parkere et sted og si at "men jeg må jo på jobb!" Det hun må gjøre er da enten å ta bussen eller gå den turen på 25 min til jobb. Jeg har ei venninne som jobber som lærer. Der er det for lite parkeringsplasser, så hun må være på jobb i god tid for å få parkering. Hvis hun ikke får plass, må hun kjøre hjem igjen og gå til jobb. Så dette er jo helt normalt! Dersom du har parkert på et sted som ikke er lov, så klart du får bot! Anonymkode: 8d0c8...80d Jeg parkerte på privat ansatt parkering, drøyt at du kommer med denne sammenligningen som er noe helt annet. Anonymkode: 5f352...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå