Gå til innhold

Hvorfor savner jeg eksen plutselig etter 4 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slo opp med eksen etter 4 år. Grunnen var at hun var kontrollerende og dominerende. Jeg kunne ikke være med venner med god samvittighet, og hun taklet ikke at jeg ville ha mine alenetider. Hun kunne se på serier hele dagen som jeg ikke brydde meg om. Lot henne allikevel se på det, men jeg fikk ikke lov til å game f.eks. De gangene hun lot meg game begynte hun å mase etter 1 time om jeg snart var ferdig. Hun krevde også å bli kjørt hit og dit, og ble i dårlig humør om jeg sa nei (da det var snakk om en gåtur på maks en halvtime, uansett åssen vær det var)

Til slutt ble jeg lei av å føle meg låst at jeg gjorde det slutt. Hun tok det selvfølgelig veldig tungt, så jeg slet med å slå opp. Klarte det på 3. forsøket. Var ekstra vanskelig å slå opp ettersom hun i tillegg hadde en unge som jeg ble veldig knyttet til. 

Etter at jeg slo opp ble jeg mer fri, og følte en slags lettelse av at jeg endelig hadde klart å komme meg unna henne. Selv bestekompisen min ble letta. Har ikke savnet henne årene etter at det ble slutt. Men de siste månedene har jeg plutselig begynt å tenke på henne.

Vi gjorde jo mye fint sammen også som jeg tenker tilbake til. Vi dro på turer, var på kaffebesøk hos venninnene hennes, var ute på kafë, lagde mat sammen, var på fest hos hennes venner da hun hadde barnefri noen ganger i året,.. Jeg synes også det var koselig å hjelpe ungen hennes med lekser, kjøre henne til og fra skolen, til bursdager, lese for henne... Hun er en av de få som jeg virkelig stolte på, og hun viste virkelig at hun brydde seg om meg på flere måter.

Men som sagt taklet jeg ikke lenger å bli kontrollert og føle meg låst. Har ikke savnet henne noe særlig bortsett fra den siste tiden når jeg tenker på alt det fine vi gjorde sammen. Kanskje jeg satt for lite pris på det forholdet vi hadde? Jeg er redd for at det var en stor tabbe å slå opp. Har ikke hatt noen seriøse forhold etter det. Vært på noen dates, men ikke blitt noe seriøst ut av det. 

Anonymkode: 0552c...5ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du egentlig savner en partner å dele hverdag og opplevelser med, og at du assosierer konseptet "forhold" med eksen din fordi det er det du har å sammenligne med. Nå har du fått det negative på avstand, men savner de koselige aspektene ved det å ha kjæreste, ergo er det de koselige stundene du nå husker hos eksen din. Forhold er sjelden svart-hvitt og man kan ha delt mye bra sammen selv om summen av alt ble negativt.

Om du gjorde en tabbe den gangen er vanskelig for oss å vite. Slik du beskriver det høres hun slitsom og kontrollerende ut, og du gjorde et riktig valg ved å gå. Så må man ta høyde for at ting kan ha sett annerledes ut fra hennes vinkel. Om du ville henge med kompiser hver dag og game som en typisk ung gutt, mens hun var mamma og ønsket seg en hjemmekjær familiefar, så må dere ha vært på et veldig forskjellig sted i livet. 

Uansett har årene gått, hun og barnet har kommet seg videre og det bør de få lov til i fred. Ta heller dette som et tegn på at du er klar for å slippe noen inn i livet ditt, og bli mer aktiv på datingfronten. Noen få dates er sjelden nok for å finne den rette, man må være innstilt på å treffe en del før det klaffer :) 

Anonymkode: 37e3d...3e8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...