Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg er i en litt vanskelig situasjon. I går kveld fikk jeg feber. I dag har jeg også feber, den er sikkert mild, men jeg orker ingenting. Jeg har masse leddsmerter i hele kroppen. Og blir svett etter paracet, så tydeligvis er det feber. Hvilken årsak, vet jeg ikke. 

På nett står det at hvis man ikke klarer å gjøre daglige gjøremål, må man oppsøke lege. Jeg orker ikke gjøre daglige gjøremål fordi jeg har vondt. 

Og nå begynner jeg å bli bekymret for om feberen er farlig eller ikke. Jeg går kun til lege, og ikke jordmor.

Hvordan skal jeg få kontakt eller svar fra lege når man ikke kan ringe direkte til legen, men må gjennom sekretær? Og nå er det jo korona, så man kan ikke komme dit heller. 

Hvis man trenger svar fra en lege eller noe sånt, hvordan gjør man det? Ringer man føden eller hva? De kan jo ikke ta deg inn heller pga feber og korona..

Jeg er i uke 36, så har kontroll om et par dager som sikkert på utsettes pga jeg er dårlig. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 6bf48...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer selvsagt legekontoret. Sannsynligvis vil du få beskjed om å ta en covidtest, og du kommer deg nok ikke inn til lege eller noe som helst med feber. Du skal også være i karantene ved feber, frem til negativt svar på covidtest. I hvert fall er det slik her jeg bor (område med lite smitte).

Anonymkode: 78428...bf5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ringer selvsagt legekontoret. Sannsynligvis vil du få beskjed om å ta en covidtest, og du kommer deg nok ikke inn til lege eller noe som helst med feber. Du skal også være i karantene ved feber, frem til negativt svar på covidtest. I hvert fall er det slik her jeg bor (område med lite smitte).

Altså, jeg er syk, jeg orker jo ikke dra noe sted uansett. Jeg kan smittevernsreglene og det er ikke det jeg lurer på.

Men er det slik at sekretærene har den kunnskapen til å betrygge meg eller råde meg til hva jeg kan gjøre? 

Skrevet (endret)

Jeg ville ringt koronatelefonen og bedt om koronatest med legetilsyn (feberpoliklinikk) på bakgrunn av at du er høygravid.

Hvis du vil snakke med din egen lege på tlf så kan jeg hvertfall ringe til sekretærene og be dem få legen til å ringe meg. Men det er sikkert forskjellig praksis på det.

Endret av Mumsa
La til siste avsnitt
  • Liker 3
Skrevet
Mumsa skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ringt koronatelefonen og bedt om koronatest med legetilsyn (feberpoliklinikk) på bakgrunn av at du er høygravid.

Kan legen der svare meg på ikke korona relaterte spørsmål..? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, jeg er syk, jeg orker jo ikke dra noe sted uansett. Jeg kan smittevernsreglene og det er ikke det jeg lurer på.

Men er det slik at sekretærene har den kunnskapen til å betrygge meg eller råde meg til hva jeg kan gjøre? 

Du sa du hadde kontroll om et par dager og nevnte ingenting om å teste for covid, så jeg nevnte det av den grunn. Mente ikke støte deg på noen måte.

Hva sekretærene kan gjøre for deg, vet jeg ikke, men de vil nok sende deg til covidtesting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Legesekretærene kan sette opp telefontime med lege, men sannsynligvis blir du rådet til å teste deg for covid.

Anonymkode: ef98f...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan legen der svare meg på ikke korona relaterte spørsmål..? 

Ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sa du hadde kontroll om et par dager og nevnte ingenting om å teste for covid, så jeg nevnte det av den grunn. Mente ikke støte deg på noen måte.

Hva sekretærene kan gjøre for deg, vet jeg ikke, men de vil nok sende deg til covidtesting.

Beklager krassheten.. Jeg er bare så lei av korona.. Jeg skal teste meg 😊

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legesekretærene kan sette opp telefontime med lege, men sannsynligvis blir du rådet til å teste deg for covid.

Anonymkode: ef98f...939

Okay, telefontime er bra. Da blir det kanskje det og kontroll separat. 

Skrevet

Og blir du dårligere må du ta kontakt med legevakt. God bedring❤

Anonymkode: c5ef9...e38

Skrevet

Du bestiller en koronatest. I tillegg bør du sørge for å holde feberen nede med paracett siden feber ikke er helt heldig for fosteret. Hvis du ønsker å snakke med lege kan du bestille telefonkonsultasjon. I byene så er det oftest feberklinikker du kan dra til hvis du føler du trenger legetilsyn. Timen din om et par dager får du sansynligvis ikke dratt på siden du må være symptomfri en stund. Sykehusene ønsker gjerne du er symptomfri i 10 dager før du slipper inn for dørene.

Anonymkode: b8789...5a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og blir du dårligere må du ta kontakt med legevakt. God bedring❤

Anonymkode: c5ef9...e38

Tusen takk ♥️

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du bestiller en koronatest. I tillegg bør du sørge for å holde feberen nede med paracett siden feber ikke er helt heldig for fosteret. Hvis du ønsker å snakke med lege kan du bestille telefonkonsultasjon. I byene så er det oftest feberklinikker du kan dra til hvis du føler du trenger legetilsyn. Timen din om et par dager får du sansynligvis ikke dratt på siden du må være symptomfri en stund. Sykehusene ønsker gjerne du er symptomfri i 10 dager før du slipper inn for dørene.

Anonymkode: b8789...5a8

Takk for svar, jeg har tatt to paracet siden i går, og det har hjulpet veldig. Jeg føler meg bedre allerede, nå er alt bare litt vondt, og kjenner at jeg svetter en del så feberen er kanskje på vei bort 😊 jeg ringer legen i morgen og ber dem utsette inntil jeg har fått negativ korona test 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...