AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Hei! Har veldig liten peiling på hudpleie, så nå søker jeg desperat hjelp her etter å ha prøvd å feilet utallige ganger i jungelen av hudkremer. Jeg syns nemlig det er vanskelig å vite om huden min er dehydrert eller tørr, om den har behov for fukt eller fett. Tilstanden min nå er: - Ingen flassende partier, men huden føles samtidig veldig tørr og særlig stram. Spesielt i hakepartiet/kjeven og i områdene rundt øynene. Disse partiene klør til tider. - Områder med mye rødhet og ofte svie når kremer påføres. - Huden blir ofte hoven/vablete når jeg påfører krem. Spesielt kremer som inneholder mye fukt. Samtidig merker jeg at kremer som inneholder mye fett gir mer kviser. Jeg har hittil prøvd Cosmica DayCream og Dr.Greve DayCream (disse gjør ingenting for min hud), Avene Hydrance (huden reagerer med å svulme opp enkelte steder), Canoderm (samme resultat som Avene), Simple Moisturizer (har kanskje fungert best hittil, men uten at jeg egentlig har blitt kvitt problemet). Ut ifra hva jeg har skrevet her - er det noen som kan si noe om hva slags type krem jeg egentlig har behov for? Og eventuelt forslag til en spesifikk krem? Jeg er student, så det må helst være noe som er relativt rimelig prismessig. På forhånd tusen, tusen takk for forslag og hjelp. Er rimelig desperat nå Anonymkode: 70473...823
Clarity Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 (endret) ...feilpost Endret 9. februar 2021 av Clarity
Roci Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! Har veldig liten peiling på hudpleie, så nå søker jeg desperat hjelp her etter å ha prøvd å feilet utallige ganger i jungelen av hudkremer. Jeg syns nemlig det er vanskelig å vite om huden min er dehydrert eller tørr, om den har behov for fukt eller fett. Tilstanden min nå er: - Ingen flassende partier, men huden føles samtidig veldig tørr og særlig stram. Spesielt i hakepartiet/kjeven og i områdene rundt øynene. Disse partiene klør til tider. - Områder med mye rødhet og ofte svie når kremer påføres. - Huden blir ofte hoven/vablete når jeg påfører krem. Spesielt kremer som inneholder mye fukt. Samtidig merker jeg at kremer som inneholder mye fett gir mer kviser. Jeg har hittil prøvd Cosmica DayCream og Dr.Greve DayCream (disse gjør ingenting for min hud), Avene Hydrance (huden reagerer med å svulme opp enkelte steder), Canoderm (samme resultat som Avene), Simple Moisturizer (har kanskje fungert best hittil, men uten at jeg egentlig har blitt kvitt problemet). Ut ifra hva jeg har skrevet her - er det noen som kan si noe om hva slags type krem jeg egentlig har behov for? Og eventuelt forslag til en spesifikk krem? Jeg er student, så det må helst være noe som er relativt rimelig prismessig. På forhånd tusen, tusen takk for forslag og hjelp. Er rimelig desperat nå Anonymkode: 70473...823 Høres ut som om du har både litt tørr og dehydrert hud. Tørr hud kan klø, og dehydrert hud føles typisk tørr og stram. Du har tydeligvis også sensitiv og/eller reaktiv hud, siden du blir rød og hoven av enkelte kremer. De kremene du nevner - med unntak av Canoderm - inneholder i utgangspunktet helt greie ingredienser, men samtlige inneholder benzoic acid som kan irritere sensitiv hud. Kremen fra Cosmica inneholder dessuten noe som heter isopropyl myristat, som egentlig er en mykgjørende ingrediens, men som også kan gi irritasjon. Canoderm inneholder 5% karbamid/urea som enkelte også kan reagere på. Du kan jo prøve noen av disse som er beregnet på sensitiv hud og har forholdsvis greie priser: https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/lrp-lipikar-balm-apm-751,5009578/ https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/bioderma-sensibio-ar,5009419/ https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/lrp-toleriane-ultra-krem-401,5000944/ Eller denne, som ikke er spesifikt formulert for sensitiv hud, men den inneholder ingen ingredienser som skal irritere huden: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/cerave-facial-moistur-lotion-52,5007172/ Håper dette kan være til hjelp 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Tusen takk for svar, Roci! Etter å ha lest en del her inne nå for å finne poster som kanskje allerede hadde svar på spørsmålet mitt, har jeg lagt merke til deg i samtlige poster. Syns det er helt fantastisk hvordan du tar deg tid til å gi utfyllende og gode råd til mennesker du ikke kjenner. Tusen takk for at du deler din kunnskap om hudpleie og kommer med konkrete tips til produkter som kanskje kan hjelpe. Tenker jeg tar meg en tur ut i dag for å kjøpe den første du linket til, samt en av de andre kremene hvis jeg finner de. Krysser fingrene for at noen av disse kanskje kan fungere for min hud Anonymkode: 70473...823 5
Roci Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar, Roci! Etter å ha lest en del her inne nå for å finne poster som kanskje allerede hadde svar på spørsmålet mitt, har jeg lagt merke til deg i samtlige poster. Syns det er helt fantastisk hvordan du tar deg tid til å gi utfyllende og gode råd til mennesker du ikke kjenner. Tusen takk for at du deler din kunnskap om hudpleie og kommer med konkrete tips til produkter som kanskje kan hjelpe. Tenker jeg tar meg en tur ut i dag for å kjøpe den første du linket til, samt en av de andre kremene hvis jeg finner de. Krysser fingrene for at noen av disse kanskje kan fungere for min hud Anonymkode: 70473...823 Tusen takk for fine ord Jeg håper virkelig du finner noe som hjelper - hold meg gjerne oppdatert! 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Jeg bruker cerave ansiktskrem pm. Den er god den, men ikke nok fukt å kun bruke den hver dag. Jeg har derfor ofte den pluss a kremen fra apoteket https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/bodylotion/fuktighetskremer-og-lotion/a-krem-tube-75-ml/p/995114 Da blir huden min myk og fin. Bruker den ikke hver dag, men på dager jeg kjenner at cerave eller exuviance kremen min ikke er nok. Anonymkode: b4d67...db1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Har forresten også tørr og sensitive hud, og får kviser av feil produkter. Olje på huden min funker dårlig, da får jeg ofte tørrere hud, eller utslett.. Anonymkode: b4d67...db1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 jeg klør også veldig på halsen(som ts), men tenker det er pga svært tørt inneklima. har brukt Paulas C i flere mnd, så tror ikke jeg reagerer på hudkrem. noen tips om hva jeg kan gjøre ang kløen? Anonymkode: a3137...e15
Roci Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg klør også veldig på halsen(som ts), men tenker det er pga svært tørt inneklima. har brukt Paulas C i flere mnd, så tror ikke jeg reagerer på hudkrem. noen tips om hva jeg kan gjøre ang kløen? Anonymkode: a3137...e15 Hvis du tror at du klør pga tørr inneluft, så trenger du muligens en krem med høyere fettinnhold.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Roci skrev (49 minutter siden): Hvis du tror at du klør pga tørr inneluft, så trenger du muligens en krem med høyere fettinnhold. kan du anbefale en😇 Anonymkode: a3137...e15
Roci Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 20.01): kan du anbefale en😇 Anonymkode: a3137...e15 CeraVe Moisturizing Cream er et bra og rimelig alternativ. Den gir godt med fukt og er parfymefri. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå