AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Hvorfor mener du at du fortjener høyere lønn enn foreksempel en ufaglært? Viktigst: Hvordan får du det at du skal tjene så mye mer enn andre til å bli moralsk riktig? Ville du bidratt slik at andre fikk mer å rutte med? Eller bryr du deg ikke? Seriøse svar takk☺️ Blir du fornærmet, så er egentlig ikke det poenget. Beklager at du ble berørt. Anonymkode: 13434...61a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 9. februar 2021 De som tjener godt bidrar vel strengt talt med skatt til å hjelpe de som har mindre... Anonymkode: cfdfc...fe8 99
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har valgt å gjøre en innsats for å få meg en jobb med levelig lønn og andre står jo fritt til å gjøre det samme. Er jo ikke sånn at jobber med god lønn kommer "rekende på ei fjøl". Anonymkode: 36dd2...cca 67
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Jeg syntes folk selv har valget om de vil putte inn arbeide og få en god lønn. så nei, jeg vil helst ikke bidra til og øke andres levestandar på min bekostning. alt for mange late mennesker der ute som tror de kan snylte. De som har medisinsk grunnlag til hvorfor de trenger hjelp er jeg åpen til og hjelpe, men det må absolutt bli noen innstramninger på den fronten også. Anonymkode: a8e96...707 21
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Nå er vel 500.000 under snittet da.. Så det blir jo litt vanskelig.. Anonymkode: e3705...ad9 26
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Jobber ufaglært og har over 500 000... Jeg synes det er moralsk riktig at jeg har samme lønn som de andre ufaglærte i bedriften... Jeg har laveste lønn i bedriften, siden jeg har kortest ansinitet. Anonymkode: 546c1...f72 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har tatt lang utdannelse, i den tiden har jeg ikke hatt lønn men fått meg studielån som må nedbetales. Skulle bare mangle at jeg får høyere lønn. Hvis jeg ikke har utsikt å tjene mer lar jeg være å slite meg gjennom krevende utdanning. Det tjener samfunn ikke noe på. Jeg bidrar med at andre får mer å rutte med. Min økte lønn generer høyere skatt. Vi lever ikke i et kommunistisk styrt land og det ville jeg ikke heller, da hadde jeg rømt. Anonymkode: 9cafa...f71 51
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 Ufaglært, jobber ikke og har over 500 000 utbetalt i året... Anonymkode: 68f85...715 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Har studert i 5,5 år for å kunne utføre min jobb, ingen ufaglærte kan utføre min jobb. Ergo fortjener jeg den lønnen jeg har. Alle står fritt til å ta høyere utdanning og få jobb deretter. Noen ufaglærte driver f.eks. eget firma og tjener mye mer enn meg. Tommel opp herfra til de og jeg kan ikke klage på det for alle står fritt til å starte eget firma, jeg passer bare ikke til det, derfor ble det høyere utdanning og jobb i det offentlige på meg. Anonymkode: 7016b...325 28
Gjest Niek79 Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor mener du at du fortjener høyere lønn enn foreksempel en ufaglært? Viktigst: Hvordan får du det at du skal tjene så mye mer enn andre til å bli moralsk riktig? Ville du bidratt slik at andre fikk mer å rutte med? Eller bryr du deg ikke? Seriøse svar takk☺️ Blir du fornærmet, så er egentlig ikke det poenget. Beklager at du ble berørt. Anonymkode: 13434...61a Jeg tjente mer enn seks ganger mer enn det i fjor. Jeg kunne tjent betydelig mer utenlands. Jeg fortjener hver krone fordi jeg har jobbet hardt og målrettet over flere år, vært villig til å bo over hele Europa og har en svært vanskelig utdannelse i bunn. I tillegg betaler jeg nesten to millioner kr i skatt, så jeg har ikke dårlig samvittighet overfor noen som helst i Norge. Det er folk som meg som bærer velferdsstaten på våre skuldre. Endret 9. februar 2021 av Niek79
Gjest royalD Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ufaglært, jobber ikke og har over 500 000 utbetalt i året... Anonymkode: 68f85...715 hva gjør du for og tjene penger?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 Ufaglært. To år på vg, ett år på folkehøyskole og et par IT-kurs. 550’ i året. Anonymkode: 57622...22e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har fullført to utdannelser, med tilhørende studiegjeld. Jeg har jobbet hardt, og synes det er fint at arbeidet til en viss grad blir "belønnet". Har ingen superlønn, men tjener mer enn nok og har stor fleksibilitet. Synes ikke det er riktig at en som dropper ut av skolen på/etter videregående og ikke gidder å ta noen form for utdannelse (herunder fagbrev/svennebrev etc) skal surfe inn til samme lønn. Da hadde jo veldig mange droppet ut, hvorfor opparbeide studiegjeld og jobbe seg gjennom tunge studier om man kan tjene like bra uten? Anonymkode: 87269...0a1 8
ashera Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 (endret) Feilpost Endret 9. februar 2021 av ashera
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 Jeg fortjener det fordi jeg tjener 500 000 på bakgrunn av et studielån på 700 000. Anonymkode: 77fa4...002 3
Fru Uperfekt Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor mener du at du fortjener høyere lønn enn foreksempel en ufaglært? Viktigst: Hvordan får du det at du skal tjene så mye mer enn andre til å bli moralsk riktig? Ville du bidratt slik at andre fikk mer å rutte med? Eller bryr du deg ikke? Seriøse svar takk☺️ Blir du fornærmet, så er egentlig ikke det poenget. Beklager at du ble berørt. Anonymkode: 13434...61a Jeg er såkalt ufaglært. Har eget firma og er, til tross for at jeg er sjefen, dårligst lønnet så ergo bidrar jeg til at andre får mer å rutte med. Så til deg TS hva vil du med denne tråden? 2
Metalbitch Skrevet 9. februar 2021 #17 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor mener du at du fortjener høyere lønn enn foreksempel en ufaglært? Viktigst: Hvordan får du det at du skal tjene så mye mer enn andre til å bli moralsk riktig? Ville du bidratt slik at andre fikk mer å rutte med? Eller bryr du deg ikke? Seriøse svar takk☺️ Blir du fornærmet, så er egentlig ikke det poenget. Beklager at du ble berørt. Anonymkode: 13434...61a Jeg sitter alene med min fagkompetanse i min jobb og server en kommune med 32 000 innbyggere. Jeg mener jeg har for lav lønn i forhold til jobben jeg gjør og ansvaret jeg gjør. Selv om jeg bikker 500 k. Jeg har lavere lønn en tilsvarende stillinger i andre kommuner. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #18 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har en relevant universitetsutdannelse for min jobb. Hvorfor skulle ikke det gi bedre lønn enn en ufaglært, TS? Anonymkode: 73bb3...ebd 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #19 Skrevet 9. februar 2021 Nå har jeg tatt et valg om å gå et 5årig masterløp for å utdanne meg i et samfunnsnyttig yrke (helse) så jeg føler jeg har jobber hardt for min årslønn på 750 000,-. Andre står og fritt til å investere i utdanning. At noen ikke orker å investere i det kan ikke jeg ta på min kappe, jeg har hatt mange tunge og umotiverte studiedager. Strøket i fag, henter motivasjon for å ta eksamen på nytt. jeg bidrar til fellesskapet med skatt. Utover det vil jeg helst bruke midlene mine til å sikre meg selv og mine barn økonomisk :) Anonymkode: 3eaa5...230 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #20 Skrevet 9. februar 2021 4 minutter siden, royalD said: hva gjør du for og tjene penger? Velger hvilke aksjer jeg skal putte penger på noen ganger i året. Har stor formue og lever på avkastning. Bruker dagene på å game, trene litt og møter venner når de har fri Anonymkode: 68f85...715 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå