Missy77 Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 La oss si du har på deg kjole og nylonstrømper, eller du som mann går i dress. Går dere med sko inne? Hos dere selv og hos andre? Og hvor i landet er du fra?
Gibralfaro Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Ja, det gjør jeg. Er jeg hjem til noen så avgjør vertsskapet om jeg tar de av eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 I selskap med finklær på, ja selvfølgelig. Har da med pensko beregnet på innebruk. Anonymkode: e3d7a...287 15
Gjest Sprettballen Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 (endret) Ja det gjør jeg. Jeg er av den gamle sorten som har med meg pensko i veska når jeg skal i selskap 😂 Jeg bor på Østlandet, men er fra Midtnorge opprinnelig. Endret 9. februar 2021 av Sprettballen
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 I vår omgangskrets er det vanlig med sko inne til selskap. Da har jeg som regel finsko med i vesken, mens mannen har galosher utenpp sine hvis det er dårlig vær. Ikke pent å gå på strømpelesten i selskap. Anonymkode: 9187d...dc1 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 I selskap har jeg ikke på meg møkkete støvler eller joggesko jeg jogger ute i. Men pensko som er rene, som kan brukes inne. Anonymkode: 520eb...ab6 1
Perelandra Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Tar med pensko/innesko som jeg bytter til når jeg kommer til selskapet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 Ja, tar med pensko som jeg skifter til. Det er helt vanlig i min omgangskrets. Synes det ser rart ut med kvinner i pent antrekk eller menn i dress på strømpelesten. Bor i Bergen. Anonymkode: 7fbaa...dd4 7
Gjest Føsleguri Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Ja, har med pensko som jeg bytter til. Bor på vestlandet.
Daria Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 I selskap har jeg med pensko til innebruk. Nå gjør jeg det stort sett bare til større og pyntede anledninger, men da jeg var barn var det helt vanlig å ha med pensko både til søndagsmiddag hos besteforeldre og i teateret. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 Sjeldent. Liker ikke å gå med pensko verken inne eller ute. Men dog, ser selskapet ann. Er det hos familie eller nære venner dropper jeg det. Anonymkode: 962f6...a13 1
SPOCA Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 Ja, men jeg tar da med pensko/finsko som er beregnet til å gå med inne: altså, jeg har ikke brukt dem ute tidligere. Men jeg går lite på fest, så det er ikke akkurat en veldig aktuell problemstilling for mitt vedkommende. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 De fleste er jo såpass redde for gulvene sine at pensko inne er strengt forbudt? Har hatt med ballerinasko der jeg vet det er gulvkaldt da. Anonymkode: 2ff53...4f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 Oi, er det så vanlig? Ingen skriver hvor de bor da. Her jeg bor, på Sørlandet, er dette ikke vanlig. Litt hos foreldregenerasjonen (50+ år snakker jeg om), men ikke hos oss unge. Mannen må minne meg på å ta med innesko til svigers når de har selskap, for det er ikke noe jeg tenker på engang. Kun der jeg bruker innesko, for de gjør det slik. Jeg syns det er utrolig plagsomt å måtte ha med et ekstra par sko til innebruk, og sitte med sko inne. Foretrekker sokker eller pene ullstrømper i stedet. Anonymkode: eec26...447 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 Sørvestlandet. Ja, det er vanlig. Tar med pensko i veska. Men IKKE stilletthæler fordi jeg har ikke lyst til å ødelegge gulvene til folk. Anonymkode: 37fa9...d79 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 (endret) Jeg gjorde det før, men det var inntil vi hadde fest hos noen hvor ei venninne gikk med hæler inne. Ingen tenkte på det, før dagen etter når hele parketten i hele stua var blitt ødelagt av hælmerkene 😬🙈 Etter det dropper jeg det. Bruker hæler i utleide lokaler beregnet for fest og jobb, men ikke hjemme hos folk. Men: hva slags sko er pensko (ikke ballerina) som kan brukes innendørs uansett uten å lage merker? Endret 9. februar 2021 av Fnuggolina
Jentegutt Skrevet 9. februar 2021 #18 Skrevet 9. februar 2021 Det bestemmes av verten, har med pensko, men ofte blir det barbent eller strømper.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #19 Skrevet 9. februar 2021 Aldri! Stakkars gulv.. Anonymkode: 697a2...9ba 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. februar 2021 #20 Skrevet 9. februar 2021 Svært sjeldent, men da er det innesko som aldri har blitt brukt utendørs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå