Gå til innhold

Trenger hjelp ang hvilken type økonomisk hjelp jeg kan søke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et turbulent 1.5 år pga mange utfordringer med eldste barnet. Har vært mye sykemeldt pga forskjellige tiltakk.

Har nådd max dato for sykepenger i August. Etter det har jeg jobbet i perioder og vært sykemeldt 50 % . Arbeidsgiver skal trekke meg i lønn for alle sykedager i den perioden og det skal trekkes fra mine 2 neste lønn.

Har søkt arbeidsavklaring penger (50 %) pga jeg er ikke i stand å jobbe 100 prosent neste 6 mnd. Både legen og bv har sendt skriv til NAV. Det tar 8 uker å avklare og jeg trekkes i lønn.

Problemet er at med disse trekkingene har jeg ingenting igjen. Er alene med 2 barn og er nødt å ha det mest nødvendige de neste 2 mnd. Får overgangsstønad og dobbel barnetrygd og det skal være den eneste inntekten. Det holder ikke for husleie engang.

Har dere noen tips ?

Anonymkode: 3fcdd...64c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har nådd max dato for sykepenger i August. Etter det har jeg jobbet i perioder og vært sykemeldt 50 % . Arbeidsgiver skal trekke meg i lønn for alle sykedager i den perioden og det skal trekkes fra mine 2 neste lønn.

Hva mener du her? Ble det maksdato for sykepenger i august 2020 og etter dette har du jobbet litt, men fremdeles fått full lønn fra arbeidsgiver? Søkte du ikke om AAP før sykepengene i august gikk ut? 

Uansett bør du ta kontakt med arbeidsgiver og forklare situasjonen og få til en avtale om tilbakebetaling som passer deg bedre. 

Skrevet
Kristin70 skrev (16 minutter siden):

Hva mener du her? Ble det maksdato for sykepenger i august 2020 og etter dette har du jobbet litt, men fremdeles fått full lønn fra arbeidsgiver? Søkte du ikke om AAP før sykepengene i august gikk ut? 

Uansett bør du ta kontakt med arbeidsgiver og forklare situasjonen og få til en avtale om tilbakebetaling som passer deg bedre. 

Etter maksdato jobbet jeg fullt en periode. Da tingene forverret seg ble jeg sykemeldt igjen. Det er mye penger jeg må tilbakebetale og trekk kommer jeg uansett til å merke.

ts

Skrevet

Har du full overgangsstønad? Og det holder ikke engang til husleie?

Såfall bør du flytte til billigere plass.

Også må du søke hjelp hos sosialen så lenge.

Anonymkode: a52c4...fd6

• Liker 3
Skrevet

Trekkene er nok grunnet at arbeidsgiver har betalt deg lønn mens du var sykemeldt, og du enda ikke hadde opparbeidet deg rett til sykepenger. Du skulle nok søkt på AAP når max dato gikk ut. Men, det er jo for sent nå.

Du levde nok ganske fett i den perioden du både hadde overgangsstønad og lønn - som du ikke skulle hatt. Dumt at du ikke sparte i den perioden, å nå må du ta konsekvensene av det.  

Anonymkode: 1720c...8e4

Skrevet

Du får prøve deg på sosialhjelp.

Anonymkode: 7ca1b...7ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du får prøve deg på sosialhjelp.

Anonymkode: 7ca1b...7ec

Ja, sosialen er nok eneste mulighet. Da skal ts være klar over at for å få sosialhjelp så skal alt annet være prøvd, og alt av oppsparte midler være brukt, ev bil solgt osv. I enkelte kommuner så forlanges det også at barnas sparepenger skal brukes før de ev får noe. Ts vil nok også få beskjed om å flytte til en rimeligere bolig hvis husleien spiser opp både overgangsstønaden og barnetrygd x 3. 

Anonymkode: 1720c...8e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...