AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 2-åringen har plutselig begynt å nekte å dra i barnehagen. Det er hyl og skrik når hun skal dra, og hun er tydelig opprørt når hun skal hjem. Hun har alltid trivdes veldig godt, så jeg blir litt engstelig for hva som kan ha endret seg. Er jo redd hun ikke trives Slo meg at det kan være koronatiltakene der de er delt inn i mindre grupper, og er mer ute. Det er jo ganske kaldt. Flere som har det slik? Anonymkode: 4ebd2...1c7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Hør med de ansatte om de kan følge litt ekstra med på henne og om det er noe spesielt som kan føre til at hun ikke trives. Det er den eneste muligheten å få svar på. Anonymkode: 4ec72...ad2
KaPow Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 9.14): 2-åringen har plutselig begynt å nekte å dra i barnehagen. Det er hyl og skrik når hun skal dra, og hun er tydelig opprørt når hun skal hjem. Hun har alltid trivdes veldig godt, så jeg blir litt engstelig for hva som kan ha endret seg. Er jo redd hun ikke trives Slo meg at det kan være koronatiltakene der de er delt inn i mindre grupper, og er mer ute. Det er jo ganske kaldt. Flere som har det slik? Anonymkode: 4ebd2...1c7 Jeg opplever at en del barn blir utrygge eller usikre på barnehagen etter koronatiltak. Spesielt under rødt nivå hvor de blir delt inn i mindre grupper og er prisgitt den/de ansatte og barna som er i den gruppa. Gruppeinndelingen tas hos oss med hensyn til hvem barnet leker mest med og har best kontakt med. Allikevel er det en annerledes barnehagehverdag som noen barn finner vanskelig. Snakk med personalet og fortell hvordan det kjennes. Endret 11. februar 2021 av KaPow To like preposisjoner
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Mitt barn på fem trives også dårligere i barnehagen nå i korona. Mange av dem hen tidligere lekte med, får hen nå ikke lekt med pga kohortene. Anonymkode: 84f2f...c4b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Det er ikke helt uvanlig at toåringer har en runde med seperasjonsangst. Det går litt i bølger det der. Men det er klart at restriksjoner og brutte rutiner også spiller inn. Jeg er så lei av coronatiltak at jeg kan spy. Anonymkode: 37947...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå