Gjest Gjest_Dolly_* Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 Hva er verst, en mann som slår eller voldtar? Mannen min slår, kaller meg ved stygge ord og blir rasende av den minste ting. Likevel blir jeg. Han er jo snill innimellom... Er det flere her som er i slike forhold?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 se filmen "enough" som går på søndag på tv3. syns du burde prøve å ta igjen når han slår, det ville jeg ha gjort, og hvis det ikke hjalp, får du bare kaste ham ut!
*Lene* Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 (endret) Her bør du vel bare komme deg vekk fort som f.... Endret 18. august 2005 av *Lene*
Tusenfryd Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 Jeg hadde ikke orket å leve i et forhold med en mann som slår og/eller voldtar. Alvorlig talt! Og ja, jeg har forsøkt et forhold med terrorsamboer. Snill innimellom? Dette er ditt liv, er det virkelig slik du ønsker å ha det? Forsvarer du det livet med at han hadde vært verre hvis han "bare" voldtok? Å ta igjen med en som slår, er å senke seg ned på dennes nivå. Ikke nedlat deg til det. Ta heller ansvar for ditt eget liv og sørg for at du får det godt. Ikke bare innimellom. Om det er å flytte eller å gå i parterapi, vet du best selv. Men ALDRI akspeter oppførsel som det du gjør.
BayliZ Skrevet 18. august 2005 #5 Skrevet 18. august 2005 Går ikke an å sette de to tingene opp mot hverandre, og spørre hva som er værst. Det er tragisk ille begge delene. Jeg har vært i et forhold selv med en som slår, og det i mange år. Det blir ikke bedre selv om han som oftest er "snill". For din del må du bare innse at du ikke kan leve med en slik mann, komme deg videre også finner du faktisk en som er god og snill tverss igjennom. Ikke bare mellom slagene. man må bare til slutt tenke kun på seg selv, og komme seg vekk derfra, uansett hvor hardt det er. Jeg gikk bak ryggen hans og leide en leilighet, og den hadde jeg kun råd til å beholde om jeg flyttet ut fra han så da var det liksom bare å hoppe i det til slutt. Når han var på jobben en dag, ja da hadde jeg flyttet ut alle tingene mine og lagt igjen et brev. Vi er venner pr d.d, men jeg føler meg aldri helt trygg på han. Man kan ikke leve under slike forhold. Ønsker deg lykke til og håper du klarer å innse hva du må gjøre for deg selv.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 18. august 2005 #6 Skrevet 18. august 2005 Dette var da litt av en problemstilling! Verst av voldtekt eller å bli banket! jeg rsiter bare på hodet jeg - hvem vil finne seg i slikt - selv om han er snill innimellom? Grøss............................... Burde være unødvenig å si noe mer
Gjest Piper Skrevet 18. august 2005 #7 Skrevet 18. august 2005 Jeg er heldigvis ikke i et slikt forhold, og hadde aldri akseptert å bli banket av den som liksom skal elske meg. Det beste du kan gjøre er å komme deg vekk, for hva om dere en gang får barn sammen, skal du sitte og se på at han banker barnet også? Eller skal barnet se at mor blir banket? Håper virkelig ikke dere allerede har barn sammen. Hva som er verst, vel begge deler er like gale, og jeg ville ikke valgt den ene onden fremfor den andre.
Gjest gjesta Skrevet 18. august 2005 #8 Skrevet 18. august 2005 Voldtar. Men hadde ALDRI vert sammen med en som slo meg. Uten respekt, Stikk! At du orker..
Nabodama Skrevet 18. august 2005 #9 Skrevet 18. august 2005 Like ille, ville ikke ha funnet meg i noen av delene. Ikke nøy deg med en sånn mann!
Gjest porselen Skrevet 18. august 2005 #10 Skrevet 18. august 2005 Velge mellom pest eller kolera? Like ille begge deler egentlig. Men du skal ikke godta å bli slått uansett hvor snill han er innimellom. Hvis du ønsker å leve med han fortsatt så bør du få han på sinnemestringskurs. Eller du må bryte ut av forholdet, enkelte menn blir mildere med årene men hvor lenge har du helse til å vente. Og hva med barn? Det er ditt valg og det vet du nok. Det viser seg dessverre at det tar alt for lang tid for en mishandlet kvinne å komme seg ut av forholdet - selv om de utmerket godt vet at det ikke er bra for dem. Du må ta ditt valg, prøv å tenke deg mange år fremover - sett deg godt tilbake i sofaen og tenk fremover på hvordan forholdet vil være om 10-15 år - med de samme opplevelsene du har i dag og legg til et par barn. Det kan nok bli tøft men ta kontakt med familie og venner og du vil helt sikkert finne noen som kan hjelpe deg, både med et sted å bo og annet.
Gjest Embla s Skrevet 18. august 2005 #11 Skrevet 18. august 2005 Begge deler er ulovlig, krenkende og skadelig.
Gjest Milah Skrevet 18. august 2005 #12 Skrevet 18. august 2005 INGEN fortjener å bli behandlet på den måten! Søk hjelp, og kom deg bor fra mannen din.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 18. august 2005 #13 Skrevet 18. august 2005 Begge deler er like ille.. Har dere barn sammen? Hvis dere har det: Hva om han begynner å slå barna? (om han ikke gjør det allerede) Du fortjener uansett bedre enn en mann som bare er snill INNIMELLOM!
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #14 Skrevet 18. august 2005 Det høres ut som om du tror at du må leve med en av delene. Det må du IKKE.
Gjest Violetta Skrevet 18. august 2005 #15 Skrevet 18. august 2005 Vold er vold. Voldtekt er også vold og handler om makt over andre. Om man er i et voldelig forhold bør man finne en vei ut, det blir bare verre ellers.
Gjest Gjest_Dolly_* Skrevet 18. august 2005 #16 Skrevet 18. august 2005 Han voldtar ikke, har aldri sagt nei til han. Vi har ikke barn, og ville aldri utsatt noen barn eller andre for det. Men jeg tror at jeg selv provoserer han til det uten å vite det. For han klikker hvis jeg begynner å gråte og ikke klarer å stoppe når han kjefter. Og etter at han slår sier han at han venter på at jeg skal si unnskyld til han for å ha gjort han sinna. Jeg er så utrolig glad i han, og han er den eneste jeg har, og han gir meg mye godt i livet også. Tro det eller ei, men det er en trygghet i han som jeg ikke finner ellers. Og jeg trenger han. Vil ikke forlate han. Han har temperament uten like, og han vet det selv. Han har nok ikke tenkt å gjøre noe spesielt med akkurat det, og det er helt utenkelig at jeg skal prate med han om sinnet hans. Det skal så lite til før han blir sinna. Men - han er utrolig snill og herlig ellers, og det gjør hverdagen så mye bedre. Er det noen andre som har det slik, og hva gjør dere for å få det bedre? Jeg tror ikke han vil fortsette å slå osv senere, forestiller meg at han vil slutte med det etterhvert, når jeg har tilpasset meg han bedre. Kanskje er det bare en tilvenningsfase på den måten at jeg akkurat nå ikke oppfører meg 100% slik han ønsker.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 18. august 2005 #17 Skrevet 18. august 2005 Jeg blir bare helt målløs jeg.. Blir sint på mannen din, som utnytter deg på den måten! Han ber DEG si unnskyld for at DU gjorde han sint så HAN slo!! Og han har ikke tenkt å gjøre noe med temperamentet sitt? Les det du selv har skrevet en gang til, så skjønner du kanskje at du MÅ komme deg ut av dette! Du sier du aldri har sagt nei til han.. Nei, nettopp, så du tror han kanskje kunne voldtatt deg da, hvis du hadde sagt nei til sex? Det er hvertfall sånn jeg skjønte det etter det du nettopp skrev.. Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg skjønner at det er vanskelig, jeg skjønner det.. Du sier at han ikke vil gjøre noe med temperamantet sitt, hvorfor tror du da at han kommer til å slutte med å slå etterhvert? Du er blindet av forelskelse, du er ikke alene om å ha vært det.. Jeg har også vært det.. Han slo meg ikke, men mishandlet meg psykisk på mange måter.. Akkurat som eksen min så virker det som om mannen din har mange psykopatiske trekk.. Du MÅ komme deg vekk!
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #18 Skrevet 18. august 2005 Han voldtar ikke, har aldri sagt nei til han. Vi har ikke barn, og ville aldri utsatt noen barn eller andre for det. ← Er du mindre verdt enn andre mennesker?
shi Skrevet 18. august 2005 #19 Skrevet 18. august 2005 Oppføre deg slik som han ønsker? Oppfører han seg slik du ønsker? Han blir sinna fordi du gråter? Noe er helt feil, dette er ikke slik et forhold skal være. Det finnes bedre og snille menn, som gir deg en klem når du gråter, som ikke slår eller kjefter på deg om de er sinte. Som inngår kompromisser om dere er uenige, av og til må du gi deg, av og til han. Og det er ikke farlig å klare seg på egenhånd. Flytt bort, begynn med en hobby hvor du treffer andre snille mennesker. Finn en ny jobb om du vil, for å starte et nytt liv, uten frykt for at det skal eksplodere når du kommer hjem. Du vil finne styrke i å klare deg på egenhånd, du er ikke avhengig av hvemsomhelst. Ikke lyv for deg selv, han vil ikke forandre seg! Han vil ikke ditt beste! Du fortjener bedre enn en mishandler, en psykopat.
Tusenfryd Skrevet 18. august 2005 #20 Skrevet 18. august 2005 Stakkars liten pike. Jeg blir så lei meg for deg. Og jeg kan fortelle deg at han kommer ikke til å slutte å slå. Du sier at du forestiller deg han vil det - jeg kan fortelle deg at det er en forestilling, ikke virkelighet. Når du gråter? Vi mennesker skal ha klem og trøst av kjæresten vår når vi gråter. Det betyr at vi trenger støtte og er lei oss. Han respekterer deg ikke og du fortjener bedre. Du har ingen andre, sier du? Jo, du har deg selv. Men litt lenger i klørne på dette makkverket av et menneske, så vil du ikke ha det en gang. Han overtar deg, bit for bit. Og du har heller ikke han altså. Han overlater ikke seg selv til deg. Han kommer aldri til å gjøre det. Kom deg vekk, jente, vær så snill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå