AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Del Skrevet 9. februar 2021 Hei. Jeg har en liten hund på 4 kg med påvist hjertesvikt. Hun behandles med vanndrivende (mot lungeødem) og 2 typer hjertemedisin, og har vært symptomfri siden oppstart for 5 mnd siden. Hun er pigg og glad, med god matlyst. Hun sjekkes ofte av kardiolog og det tas da alltid blodprøve. Alle verdier er innenfor normalområdet, men sist viste de en nedgang i kaliumnivået (pga vanndrivende). Medisinene må tas livet ut. Det finnes medisin mot kaliummangel, men det beste er jo å kunne utsette oppstart av dette lengst mulig. Så mitt spørsmål er: har dere tips til mat jeg kan gi henne, som inneholder mye kalium? Har prøvd å google, men blir ikke mye klokere. Hun fores med 75 % råfor (fullfor) og 25 % kornfritt tørrfor med laks. I tillegg får hun daglig lakseolje (etter råd fra kardiolog) og 1 rått egg i uken. Anonymkode: 859e5...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Del Skrevet 9. februar 2021 Banan, avocado:) Anonymkode: ee3ad...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Banan, avocado:) Anonymkode: ee3ad...7cc Avokado kan være livsfarlig for hund, står der her! Det siste en hund med hjertesvikt (som fører til vann i lungene, derfor behandling med vanndrivende) trenger er mat som kan føre til væskeopphopning! https://bramat.no/kosthold/matvarer/1173-noen-frukt-og-gronnsaker-er-giftige-for-hunden Jeg er takknemlig for svar, men fint at de som svarer VET at det de anbefaler er bra for hund. TS Anonymkode: 859e5...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå