AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Dere som stjeler eller har stjålet i butikk- hva stjeler/stjal dere? Hvorfor? Har dere blitt tatt noen gang? Prøver dere å slutte? Anonymkode: 742cc...145
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Jeg stjeler ikke. Jeg er kristen. Anonymkode: 6dd24...c14 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg stjeler ikke. Jeg er kristen. Anonymkode: 6dd24...c14 Fint for deg. Men dette var ikke et spørsmål til deg. Anonymkode: 742cc...145 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har stjelt i mange år pga dårlig råd og fordi jeg ville ha tingene, sminke, hudprodukter, klær, dvd, røyk, sjokolade, smågodt, brus. Jeg ble tatt et par ganger. ene sa han skulle anmelde meg men det skjedde aldri. Og andre gangen stakk jeg av. Har sluttet å stjele det siste året fordi jeg selv ville det. Er dame forresten. Anonymkode: e2d7f...013 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Jeg gjorde det et par ganger i i tidlig tenårene. Veldig dumt, og jeg ble veldig påvirket av en venninne som ikke tok de beste avgjørelsene. Ble tatt en gang, fikk ikke noe straff annet enn et pinlig møte og gjorde det ikke noe mer. Jeg kuttet også kontakten etter hvert med venninnen, som var like greit. Jeg tenker ikke på dette i det daglige, men jeg skjønner jo at det var en dum ting å gjøre når jeg ser tilbake på det, og jeg angrer så klart. Har ingen intensjon om å gjøre det igjen. Var småting som jeg ikke hadde problemer med å få dekket av hjemmefra, så det var vel en form for utagering etter mye ustabilitet i hjemmet. Anonymkode: 38edc...f93 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har stjelte i flere år pga dårlig råd. Ble aldri tatt men nesten tatt en gang. Jeg stjeler fremdeles litt men det er kun når jeg føler det er rettferdig. En klassisk eksempel : var hos en Second hand butikk som selger antikvariater, men han er en skjent horder og eier ikke respekt for tingene men er mer ute etter penger, han driter i tingene og tar ikke vare på dem, la de råtne og når han fikk lekkasje i butikken gjorde han ingen ting for å prøve å redde de få tingene som var. Han overpriser også ting, selv ødelagte ting han selv har ødelagt. Jeg stjal da et fat som jeg har leitet etter i flere år og som lå i en pose med masse søppel. Kunne ha spurt han om å få kjøpt det men da hadde han komt med en idiotisk høy pris. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det for ser på det som at jeg redder disse tingene fra å bli ødelagt. har også stjelt fra byggeplasser fordi maling og materialer er så dyrt. Stjal også et kamera fra en tidlig bekjent som skyldte meg masse penger og nektet å betale. Anonymkode: a5999...5d1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gjorde det et par ganger i i tidlig tenårene. Veldig dumt, og jeg ble veldig påvirket av en venninne som ikke tok de beste avgjørelsene. Ble tatt en gang, fikk ikke noe straff annet enn et pinlig møte og gjorde det ikke noe mer. Jeg kuttet også kontakten etter hvert med venninnen, som var like greit. Jeg tenker ikke på dette i det daglige, men jeg skjønner jo at det var en dum ting å gjøre når jeg ser tilbake på det, og jeg angrer så klart. Har ingen intensjon om å gjøre det igjen. Var småting som jeg ikke hadde problemer med å få dekket av hjemmefra, så det var vel en form for utagering etter mye ustabilitet i hjemmet. Anonymkode: 38edc...f93 hvorfor ansvars fraskrive seg med og skylde på venninnen å åssen du hadde det hjemme?, Du stal nå får du stå for det syns jeg. du er ikke et dårlig menneske fordi du stjal, men måten du håndterer det på i etterkant gjør deg til det. Ei hva du har gjort/gjør. Anonymkode: 68887...f65
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gjorde det et par ganger i i tidlig tenårene. Veldig dumt, og jeg ble veldig påvirket av en venninne som ikke tok de beste avgjørelsene. Ble tatt en gang, fikk ikke noe straff annet enn et pinlig møte og gjorde det ikke noe mer. Jeg kuttet også kontakten etter hvert med venninnen, som var like greit. Jeg tenker ikke på dette i det daglige, men jeg skjønner jo at det var en dum ting å gjøre når jeg ser tilbake på det, og jeg angrer så klart. Har ingen intensjon om å gjøre det igjen. Var småting som jeg ikke hadde problemer med å få dekket av hjemmefra, så det var vel en form for utagering etter mye ustabilitet i hjemmet. Anonymkode: 38edc...f93 Høres ut som meg og min venninne, i så fall var det «du» som dro med meg - jeg hadde egentlig ikke så veldig lyst eller behov men følte meg presset ☹️ Anonymkode: b3b88...0f2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har stjelte i flere år pga dårlig råd. Ble aldri tatt men nesten tatt en gang. Jeg stjeler fremdeles litt men det er kun når jeg føler det er rettferdig. En klassisk eksempel : var hos en Second hand butikk som selger antikvariater, men han er en skjent horder og eier ikke respekt for tingene men er mer ute etter penger, han driter i tingene og tar ikke vare på dem, la de råtne og når han fikk lekkasje i butikken gjorde han ingen ting for å prøve å redde de få tingene som var. Han overpriser også ting, selv ødelagte ting han selv har ødelagt. Jeg stjal da et fat som jeg har leitet etter i flere år og som lå i en pose med masse søppel. Kunne ha spurt han om å få kjøpt det men da hadde han komt med en idiotisk høy pris. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det for ser på det som at jeg redder disse tingene fra å bli ødelagt. har også stjelt fra byggeplasser fordi maling og materialer er så dyrt. Stjal også et kamera fra en tidlig bekjent som skyldte meg masse penger og nektet å betale. Anonymkode: a5999...5d1 "Rettferdig"? Det er aldri rettferdig. Anonymkode: 37d7c...a7f 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): "Rettferdig"? Det er aldri rettferdig. Anonymkode: 37d7c...a7f Eneste må vel være å stjele tilbake noe noen har stjålet fra deg. Anonymkode: 955c5...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 Om noen stjeler fordi de er helt blakke og ikke har mye valg/er desperat, så mener jeg det ikke er så ille. Men blir skuffet hvis noen stjeler eller nasker smågodt eller andre ting som er lette å stjele i butikker. Anonymkode: 654c8...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 Stjeler virkelig voksne mennesker?? Har aldri stjålet så mye som en tyggis i mitt liv, er 35. Lærte fra jeg var liten at jeg ALDRI måte stjele fordi det var stygt, og det samme har jeg lært mine barn. Noe så simpelt, å stjele fra folk..,, Anonymkode: a9f13...902 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har nasket småting som godteri osv. En gang glemte en kunde vekslepengene sine og istedenfor å løpe etter de tok jeg dem selv (var cirka 100 kr i småpenger). Men da var jeg ganske ung, typ 12 år. Gjør det ikke nå lenger åpenbart og er skuffet over meg selv, selv om dette kanskje er bagateller for andre. Synes ikke stjeling er greit uansett. Anonymkode: b2163...bf5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 Jeg stjal noen ganger for mange år siden. Ble heldigvis tatt, anmeldt, og fikk det på rullebladet. Resultat og realitycheck. Kunne bare glemme planene om å søke politiskolen elller aspirant i Tollvesenet. Anonymkode: 09e36...276 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Stjeler virkelig voksne mennesker?? Har aldri stjålet så mye som en tyggis i mitt liv, er 35. Lærte fra jeg var liten at jeg ALDRI måte stjele fordi det var stygt, og det samme har jeg lært mine barn. Noe så simpelt, å stjele fra folk..,, Anonymkode: a9f13...902 Alle lærer jo det, det er gjerne også derfor mange er så skamfull over det.. Anonymkode: ed6b3...96b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 Jeg er godt voksen dame og gjør det noen ganger for spenningens skyld. Syns det er flaut og trist at jeg får en kick ut av det. Interessant nok gjør jeg det aldri når det er selvskanningkasse. Etter jeg har skjønt at de tar en stikkprøve på kun 5 varer var det ikke spennende. Anonymkode: a6c8b...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #17 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): hvorfor ansvars fraskrive seg med og skylde på venninnen å åssen du hadde det hjemme?, Du stal nå får du stå for det syns jeg. du er ikke et dårlig menneske fordi du stjal, men måten du håndterer det på i etterkant gjør deg til det. Ei hva du har gjort/gjør. Anonymkode: 68887...f65 Jeg har jo ikke fraskrevet meg noe ansvar selv om jeg påpeker at hun hadde dårlig innflytelse på meg og forklarer at det var en måte å utagere på. Jeg har derimot skrevet at det var dumt gjort, at jeg angrer og at jeg ikke har gjort det igjen. Det er du som legger for mye i dette her, og det får du stå for. Det er alltid en eller annen som deg i slike tråder, og jeg kan garantere deg at du ikke er et så mye bedre menneske enn de du kaller for dårlige mennesker. Det er bedre å komme ned fra sin høye hest før enn senere. Anonymkode: 38edc...f93 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #18 Skrevet 9. februar 2021 Stjal en del da jeg var ung (før butikkalarmenes tid). Gikk mest i sjokolade, blader og frukt. Anonymkode: 4edb3...f1f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #19 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Høres ut som meg og min venninne, i så fall var det «du» som dro med meg - jeg hadde egentlig ikke så veldig lyst eller behov men følte meg presset ☹️ Anonymkode: b3b88...0f2 Vet ikke helt om du bare mener det i overførbar betydning, eller om du mener det direkte til meg. Men jeg skjønner godt det presset du kjente på. Jeg følte også på det. Jeg var helt alene etter at jeg brøt kontakten med henne, og jeg ble ledd av og diverse. Var noen tunge år på ungdomsskolen. Men jeg skjønte til slutt at det var bedre å være alene og ta gode valg enn å ta dårlige valg bare for å ha noen å være med. Anonymkode: 38edc...f93 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #20 Skrevet 9. februar 2021 På ungdomsskolen gikk jeg i klasse med en som stjal snop på butikken. Det gikk i løse kjærligheter, da snurret hun pinnen rundt og rundt helt til den knakk, og på melkerullene dro hun av strekkoden... hun prøvde å tvinge oss andre til å gjøre det samme, vi var innom butikken på vei til skolen nemlig, men til slutt, når alle skjønte hva hun holdt på med etter å ha prøvd å stappe ting i sekkene våre, stod vi utenfor og ventet fremfor å være der inne sammen med henne! Anonymkode: c56e8...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå