Gå til innhold

10 åring, vondt i magen, hvor lege se an før lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 10 åring som har hatt vondt i magen siden tidlig i går. Ikke kvalm, god matlyst, ikke feber. Sier selv det ikke er urinveisinfeksjon (har hatt det en del ganger). Ikke vondt i natt, eller når hun ligger i ro. Og ser ikke syk ut. Men vondt å bevege seg, når hun hoster, nyser og ler og vondt hvis jeg trykker på magen.

Hvor lenge skal jeg se det an før jeg evt kontakter legen?

Anonymkode: 84d4f...3d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være forstadie til mensen. 

Anonymkode: c9a2d...bc7

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke stress å få en legetime så det er bare å ringe legekontoret å høre 

Anonymkode: 75cbe...1b8

• Liker 1
Skrevet

Har hun trent/brukt magemusklene mye i det siste?

Anonymkode: 530c9...a56

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hun trent/brukt magemusklene mye i det siste?

Anonymkode: 530c9...a56

Haha, tenkte jeg og. Her hadde åtteåringen vondt i ryggen og vi ble bra bekymret. Sååå kom vi på at han hadde vært to timer på skøyter dagen før😅

Anonymkode: 3e813...353

Skrevet

Bare vær forberedt på at det kan være vanskelig å få legetime pga vondt i magen for tiden. Siden det er et av mange symptom på covid 19.

Jeg håper dere får time hos legen og får avklart hva det kan være.

Anonymkode: b0176...3f7

Skrevet

Er det vondt når du trykker magen inn, eller når du slipper opp? Kan være blindtarmen?

Anonymkode: 55fb7...20c

• Liker 1
Skrevet

Høres musklulært ut. Så lenge hun ikke har feber, fortsatt har matlyst, får gått på toalettet (både tisset og bæsjet) så hadde jeg ikke vært bekymret. 

Anonymkode: f3b1d...9c6

Skrevet

Det kan være så enkelt som kolikksmerter også. Jeg sliter i perioder med det og smertene kan være slik du beskriver det. Hos meg sitter det i i noen dager. Det kan være virkelig vondt om man beveger seg 

Anonymkode: cdd9e...790

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Ringte i morges å fikk ø-hjelpstime hos fastlegen, viste seg å være blindtarmen.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Ringte i morges å fikk ø-hjelpstime hos fastlegen, viste seg å være blindtarmen.

ts

Kan jeg bare spørre Hvordan det utviklet seg? Og hva er behandlingen? 

Min datter er også ti år og får sånne magevondter som du beskriver. Det varer vanligvis bare et døgn. Og jeg har skrevet det på «pre-mens» smerter. Kan det likevel være blindtarm, tro? 

Anonymkode: e975d...bb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min datter er også ti år og får sånne magevondter som du beskriver. Det varer vanligvis bare et døgn. Og jeg har skrevet det på «pre-mens» smerter. Kan det likevel være blindtarm, tro? 

Det startet brått i går, måtte ha hjelp opp fra senga. Derfor tenkte vi gangsperre, men da det ikke var noe bedre i dag ble vi usikre. 
Har ikke hatt lignende tidligere.

Vondt når vi tar på magen, når hun rører seg, og spesielt når hun bøyer seg, i tillegg kommer det noen tak innimellom. Nesten smertefri når hun ligger helt i ro.

Ikke betent nok til at det gjøres noe med det pr nå, men hvis det blir verre må hun opereres. Legen sa det like godt kan gå over av seg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Operasjon

Anonymkode: f45a7...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...