Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et forhold på starten herjer forelskelsen. Man bruker mye tid på hverandre , og gleder seg til neste gang man møter kjæresten. Men en ting jeg lurer litt på.. Jo lengre tid det går , jo mere knytter man seg jo. Det er vel for det meste mest normalt at begge partner blir mer og mer knyttet for hver gang? Det vil si at det vil føre til at forholdet nesten ikke ryker heller, og at det varer.. Men så finnes det jo mange folk som plutselig kan miste følelser eller dumpe en kjæreste helt uten forvarsel på tekstmelding ? Det må da være noe veldig galt med disse personene ? Eller er det visst jeg som tenker rart her.. Ihvertfall jeg blir bare mer og mer knyttet til kjæresten for hver gang.. og til slutt ingenting vil få meg til å  gi slipp.

Anonymkode: bcf53...23f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

... folk som plutselig kan miste følelser eller dumpe en kjæreste helt uten forvarsel på tekstmelding ? Det må da være noe veldig galt med disse personene ? 

Tja. De mister nok ikke egentlig følelser plutselig. I realiteten har det skjedd gradvis, men de har skjult det. 

Anonymkode: a7f91...52a

• Liker 1
Skrevet

Man slapper jo gjerne mer og mer av, og viser mer av hvem man er, ikke bare glansbildet man ønsker å vise frem i begynnelsen. Noen ganger er det kanskje trekk som ikke er så sjarmerende? Og at følelsene kan dabbe av på grunn av det. 

Anonymkode: aedc6...796

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror du tenker rart, for det er vel en ganske alment akseptert "greie" at forelskelse går over i et forhold og erstattes av noe... "annet". Kanskje er det at man knyttes tettere, kanskje er det Stockholm-syndromet. 🤷‍♂️

Men det er vel heller ingenting som tilsier at man  knyttes tettere jo mer tid som går. Det er også ganske vanlig at par vokser fra hverandre over tid.

Anonymkode: b5a42...442

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I et forhold på starten herjer forelskelsen. Man bruker mye tid på hverandre , og gleder seg til neste gang man møter kjæresten. Men en ting jeg lurer litt på.. Jo lengre tid det går , jo mere knytter man seg jo. Det er vel for det meste mest normalt at begge partner blir mer og mer knyttet for hver gang? Det vil si at det vil føre til at forholdet nesten ikke ryker heller, og at det varer.. Men så finnes det jo mange folk som plutselig kan miste følelser eller dumpe en kjæreste helt uten forvarsel på tekstmelding ? Det må da være noe veldig galt med disse personene ? Eller er det visst jeg som tenker rart her.. Ihvertfall jeg blir bare mer og mer knyttet til kjæresten for hver gang.. og til slutt ingenting vil få meg til å  gi slipp.

Forelskelse er kanskje det «fenomenet» av alle som er mest følelsesladd.

følelser kommer Og går. Og i mange tilfeller går følelser hånd i hånd, for eksempel er det fullt mulig å ha sex med en person som egentlig bare gjør en selv ulykkelig. Man bare sier ikke nei takk. Altså er sex’en og en følelse av forakt eller andre vonde følelser noe som kan opptre samtidig.

så det er ikke noe enkelt tema og det å prøve å grave etter fasiten og generaliseringer funker ikke. Det er ikke noe fasit på følelser. Det som føles feil for meg føles riktig for deg. Osv

edit: i den grad noe er normalt, tror jeg det er at de sterke følelsene dør ut. Annet enn det «kan alt skje» alt mellom lykkelig samliv til brudd

Endret av Jean-Jaques

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...