AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Fikk nettopp vite at min nabo vegg i vegg (bor i leilighetskompleks) har sittet i fengsel. Dette vet jeg sikkert da jeg havnet på et forum etter at jeg googlet vedkommende (etter at jeg ble fortalt det) som bekreftet der at han hadde sittet inne i 5-6 år. Fikk også høre at han satt inne for overgrep mot små barn fra en bekjent. Og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har ikke lyst til å dele bygg med en overgriper som har tuklet med barn og ødelagt deres fremtid og liv! Jeg har mest lyst til å dele det med andre naboer som har barn, men det ble fortalt til meg i fortrolighet, og kommer det ut så vil det gå tilbake på dem (Det er fra veldig sikre og troverdige kilder) og det kan ikke skje. Så nå sitter jeg her og føler forakt for en jeg har vært så hyggelig med tidligere. Ja, en dømt har vanligvis sonet sin straff, men i tilfeller som dette...! Ikke sjans! Nå forstår jeg hvorfor han ikke har jobb og sitter hjemme hele tiden. Hvordan kan man deale med dette? Vurderer veldig sterkt å flytte. Anonymkode: 95e2d...deb 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Har du barn? Hvis ikke så hadde jeg ikke flyttet. Hva om du flytter og det kommer barn i leiligheten da? Som enslig barnløs kan du unngå fyren no når du vet det, det er ikke sikkert eventuelle barna vil kunne det. Anonymkode: 7f56a...d0a 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 En gang pedo, alltid pedo. Jeg hadde flyttet. Ingenting i verden er verd den risikoen. Anonymkode: 082d9...239 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Et anonymt forum bekrefter ingenting. Anonymkode: 8d055...da3 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du barn? Hvis ikke så hadde jeg ikke flyttet. Hva om du flytter og det kommer barn i leiligheten da? Som enslig barnløs kan du unngå fyren no når du vet det, det er ikke sikkert eventuelle barna vil kunne det. Anonymkode: 7f56a...d0a Jeg har heldigvis ikke barn, men de andre naboene på andre siden av veggen har... Har aldri opplevd noe merkelig, men så har jeg jo ikke radaren fremme når jeg ikke visste om det heller. Selvjustis er jo ikke veien å gå, men jeg mener at naboer med barn bør få beskjed når en nylig dømt overgriper flytter inn i samme bygg. Aktivt brukt lekeplass er det rett over veien også 🙄 Anonymkode: 95e2d...deb 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En gang pedo, alltid pedo. Jeg hadde flyttet. Ingenting i verden er verd den risikoen. Anonymkode: 082d9...239 Det er helt urimelig at du skal åtte flytte. Legg frem det du har funnet, for styret i borettslaget og krev at vedkommende blir sparket ut straks! Han bør få Max 1 døgns frist på å fordufte. Anonymkode: d21f3...409 6
nomore82 Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Hva ser du egentlig for deg å gjøre her? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er helt urimelig at du skal åtte flytte. Legg frem det du har funnet, for styret i borettslaget og krev at vedkommende blir sparket ut straks! Han bør få Max 1 døgns frist på å fordufte. Anonymkode: d21f3...409 På hvilket grunnlag? Han har jo sonet sin straff. Hvor burde han flytte, inn i ditt nabolag? Anonymkode: 9e073...c9d 12
Hannah80 Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En gang pedo, alltid pedo. Jeg hadde flyttet. Ingenting i verden er verd den risikoen. Anonymkode: 082d9...239 Neste gang hun flytter, kan hun få to overgripere som nabo. Ikke alle som er outet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 3 minutter siden, nomore82 said: Hva ser du egentlig for deg å gjøre her? Jeg aner ikke egentlig... Det handler vel mer om at uansett hvor godt jeg hadde forsøkt å være falsk, så kommer jeg ikke til å klare å være hyggelig mot han igjen, og det kommer han til å merke. Kommer ikke til å bli god stemning her fremover 😐 Bare forferdelig ubehagelig å leve så tett innpå pedofile som har gått så langt som å forgripe seg på små barn liksom. Jeg vil helst ikke dele samme planet med dem, og spesielt ikke samme bygg. Så ser ikke noe annen mulighet enn å flytte, noe som er veldig synd. Men da blir problemstillingen som nevnt over her; hva om det flytter inn noen uvitende med barn om jeg flytter..? Anonymkode: 95e2d...deb 3
nomore82 Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Du skal trå ytterst forsiktig her. Det er lite med historien her som gir ett bekreftende inntrykk på at det du skriver stemmer. Og selv om du tror på de du har hørt dette fra så kan de og ta feil. 12
Hannah80 Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg aner ikke egentlig... Det handler vel mer om at uansett hvor godt jeg hadde forsøkt å være falsk, så kommer jeg ikke til å klare å være hyggelig mot han igjen, og det kommer han til å merke. Kommer ikke til å bli god stemning her fremover 😐 Bare forferdelig ubehagelig å leve så tett innpå pedofile som har gått så langt som å forgripe seg på små barn liksom. Jeg vil helst ikke dele samme planet med dem, og spesielt ikke samme bygg. Så ser ikke noe annen mulighet enn å flytte, noe som er veldig synd. Men da blir problemstillingen som nevnt over her; hva om det flytter inn noen uvitende med barn om jeg flytter..? Anonymkode: 95e2d...deb Jeg flyttet inn i et borettslag. Noen måneder senere forteller den ene nabodamen at min nærmeste nabo har sittet i fengsel for overgrep mot barn. Jeg ble helt satt ut. Men måtte bare puste dyyypt inn og tenke litt. På den tiden var sønnen min veldig liten. Og han gikk ikke på "selvstyr" ute. Da han ble litt eldre fortalte jeg sønnen min at nabomannen ikke var en snill mann. At han var "slem" med unger. (forklarte på et nivå som han forsto) Sa at han aldri måtte være med nabomannen inn i leiligheten hans. Aldri måtte ta i mot noe fra han osv. Og det har gått veldig fint. Kontakten mellom oss og nabomannen var på null. Da vi flyttet, var det ikke pga overgriperen. Her vi bor nå, så er det sikkert overgripere. Men jeg vet ikke hvem de er.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke alle overgripere er pedofile og ikke alle pedofile er overgripere Anonymkode: a267c...27b Det er det jeg mener. Ingen kan noe for "legningen" sin. Men de aller fleste pedofile (forhåpentligvis) forstår hvor galt det er og lever heller et helt liv uten seksuell omgang. 14 minutter siden, nomore82 said: Du skal trå ytterst forsiktig her. Det er lite med historien her som gir ett bekreftende inntrykk på at det du skriver stemmer. Og selv om du tror på de du har hørt dette fra så kan de og ta feil. Jeg ville aldri foretatt meg noe uten å være 100% sikker på at det stemte. Anonymkode: 95e2d...deb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 Disse overgriperne har ofte egne barn. De blir da hengt ut og mobba i tillegg til å kanskje ha blitt misbrukt av sin egen far. Skal et helt nabolag og alle på skolen få vite hva de har blitt utsatt for???? Anonymkode: 9e073...c9d 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Disse overgriperne har ofte egne barn. De blir da hengt ut og mobba i tillegg til å kanskje ha blitt misbrukt av sin egen far. Skal et helt nabolag og alle på skolen få vite hva de har blitt utsatt for???? Anonymkode: 9e073...c9d Dette! Hilsen en som selv er utsatt for grove seksuelle overgrep Anonymkode: a267c...27b 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 17 minutter siden, Hannah80 said: Jeg flyttet inn i et borettslag. Noen måneder senere forteller den ene nabodamen at min nærmeste nabo har sittet i fengsel for overgrep mot barn. Jeg ble helt satt ut. Men måtte bare puste dyyypt inn og tenke litt. På den tiden var sønnen min veldig liten. Og han gikk ikke på "selvstyr" ute. Da han ble litt eldre fortalte jeg sønnen min at nabomannen ikke var en snill mann. At han var "slem" med unger. (forklarte på et nivå som han forsto) Sa at han aldri måtte være med nabomannen inn i leiligheten hans. Aldri måtte ta i mot noe fra han osv. Og det har gått veldig fint. Kontakten mellom oss og nabomannen var på null. Da vi flyttet, var det ikke pga overgriperen. Her vi bor nå, så er det sikkert overgripere. Men jeg vet ikke hvem de er.. Takk for svar og tips. Dette er landlig, så alle naboene her har et godt forhold, og tonen har vært veldig hyggelig, frem til nå... Hadde det vært i f.eks Oslo så hadde det vært enklere å unngått han. Og var det ikke for at dette ble fortalt av noen som kan få pes for å ha sagt det videre så kunne jeg konfrontert han med at jeg vet historien, og jeg har ingen interesse å være venn eller bekjent. Så veldig kinkig situasjon. Anonymkode: 95e2d...deb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Disse overgriperne har ofte egne barn. De blir da hengt ut og mobba i tillegg til å kanskje ha blitt misbrukt av sin egen far. Skal et helt nabolag og alle på skolen få vite hva de har blitt utsatt for???? Anonymkode: 9e073...c9d Det er jeg veldig enig i, og er ikke interessert i å henge han ut. Men samtidig ville det vært forjævlig om det skjedde flere ganger med andre barn der foreldrene er uvitende. Anonymkode: 95e2d...deb
Silva Pluvialis Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Disse overgriperne har ofte egne barn. De blir da hengt ut og mobba i tillegg til å kanskje ha blitt misbrukt av sin egen far. Skal et helt nabolag og alle på skolen få vite hva de har blitt utsatt for???? Anonymkode: 9e073...c9d Man bør selvsagt melde slike folk til BV. Overgripere er ikke skikket til å ha omsorg for barn. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har en dømt pedofil overgriper inngiftet i familien, alle dommer har kommet etter han og hun ble sammen, hun hadde et barn fra før, de har felles barn og barnebarn, denne mannen har nå for tredje gang sittet inne pga overgrep. Første gang satt han pga overgrep på egen stesønn, senere pga overgrep på venninne av datter, siste gang nå er jeg usikker på hvem. Jeg vet at naboene der denne personen bor nå har fått beskjed, og jeg har selv heller ikke noen sperrer i så måte på å fortelle om hvordan han er til personer rundt han. Hjelper ikke å si han har sonet sin straff når han gjør det igjen og igjen, og neket han er gift med tar han tilbake gang etter gang. Så, ja jeg er for å si fra. Hadde en nabo selv også da mine barn var små som var dømt for overgrep på barn ned til 8 mnd, fikk en smule panikk, dette var mens barn fortsatt gikk rundt og solgte lodd, min sønn og en kamerat ble bedt inn hos denne mannen, ingenting skjedde, men fy og redd jeg var en stund. Anonymkode: 53098...ace 7
Thyra Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk nettopp vite at min nabo vegg i vegg (bor i leilighetskompleks) har sittet i fengsel. Dette vet jeg sikkert da jeg havnet på et forum etter at jeg googlet vedkommende (etter at jeg ble fortalt det) som bekreftet der at han hadde sittet inne i 5-6 år. Fikk også høre at han satt inne for overgrep mot små barn fra en bekjent. Og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har ikke lyst til å dele bygg med en overgriper som har tuklet med barn og ødelagt deres fremtid og liv! Jeg har mest lyst til å dele det med andre naboer som har barn, men det ble fortalt til meg i fortrolighet, og kommer det ut så vil det gå tilbake på dem (Det er fra veldig sikre og troverdige kilder) og det kan ikke skje. Så nå sitter jeg her og føler forakt for en jeg har vært så hyggelig med tidligere. Ja, en dømt har vanligvis sonet sin straff, men i tilfeller som dette...! Ikke sjans! Nå forstår jeg hvorfor han ikke har jobb og sitter hjemme hele tiden. Hvordan kan man deale med dette? Vurderer veldig sterkt å flytte. Anonymkode: 95e2d...deb Om du bor i et leilighetskompleks er sjansen stor for at du deler bygg med litt av hvert... 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå