Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vet man at man bør gå?

Har vært sammen med samboer i 16 år. Vi har tre barn i alderen 7-13 år. 
Tenker tanken på å gå fra han minst en gang i måneden. Mange motsetninger:

vaksine - antivaksine

Biden - Trump

AP - Frp

Åpen for alle legninger - mot homofile

Antirasist -rasist

- når jeg setter det opp slik kan jeg ikke skjønne at jeg har holdt ut så lenge. Grunnleggende holdninger som skaper uenighet og mistrivsel. Føler meg ulykkelig. Det er stort sett jeg som tar meg av barna i helgene og i ferier, mens han dyrker sin hobby. Jeg har sagt fra gjentatte ganger at jeg trenger hjelp, men han fortjener «fri» i helgene da han er sliten etter uken.

Stort og skremmende skritt å gjøre det slutt. Kan noen fortelle meg at det er bedre å være singel enn ulykkelig med en mann som jeg ikke forstår meg på? 

Trenger støtte på at jeg gjør det riktige. Noen som gått opp veien før meg og vil dele erfaring?
Mvh. Kvinne i 40 åra.

Anonymkode: 9cb51...1a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er bedre å være alene enn ulykkelig i et forhold. Definitivt! 

• Liker 9
Skrevet

Man skal gjøre det slutt hvis man er ulykkelig i forholdet.

Anonymkode: 1ac5d...9bb

• Liker 3
Skrevet

Det høres slitsomt ut!

Jeg lurer jo på hvorfor du har delt livet med han i 16 år og fått tre barn med han?

Han må jo ha noen positive sider som gjør at du har hatt lyst til å stifte familie med han? 

Skrevet

Altså forskjell er jo bra i forhold, men her høres det ut som det kommer i veien for hvordan du har det i forholdet, og da skal du ikke tvinge deg til å være i det. Hvis du kan ta opp en samtale å snakke om det, slik at han kan ta noe innover seg, og jobbe med det, så er jo det fint. Men hvis det er vanskelig å ta opp problemer med han, SÅ BØR DU DRA 

Anonymkode: 1de12...e0a

• Liker 1
Skrevet

Vi har hatt mange fine stunder opp i gjennom. I starten er det jo slik at motsetninger tiltrekkes av hverandre. Ikke nå lenger.. Har holdt sammen for barnas skyld, men vil gjerne ha det bra selv også. Vil ikke at resten av livet skal være slik. Vil bli lykkelig. Og jeg vet man får det utrolig kjipt når man går fra hverandre. Men håper det blir bedre etter hvert. Har forhåpentligvis mye av livet igjen. 
Takk for svar.

Ts

Anonymkode: 9cb51...1a3

• Liker 1
Skrevet

I stedet for å fokusere på alt du tror skal bli vanskelig og kjipt om du går, fokuser litt på hva du tror blir bedre. Du vil nok fort se at at den listen med ting som kanskje blir bedre,blir lengre og lengre når du tillater deg selv å tenke i den retningen. 

Anonymkode: 97c2c...337

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet

Høres ut som om dere har forskjellige grunnverdier.  Det skiller seg fra å ha sunne meningsforskjeller. 

Skrevet

Samtaleterapi? Ikke nødvendigvis fordi dere vil holde sammen, men kanskje dere kan få en slutt på en litt bedre og ryddigere måte, siden dere uansett må holde kontakten i ettertid pga barn. 

Anonymkode: 55587...1af

Skrevet

Disse holdningene får barna også.

Anonymkode: 29eba...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...