AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #21 Skrevet 9. februar 2021 Leo skrev (2 timer siden): Det vet jeg dessverre ikke, men det jeg vet er at det kan gå gjennom uansett fordi det er ikke alt de har kapasitet til å sjekke like nøye hele tiden. Du må nesten bare vente og se. Ja, har jeg ventet i 20 dager kan jeg vel vente i 20 dager til... Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #22 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare 2. Anonymkode: 3ebdd...c1a Det er en for mye... Anonymkode: 7de27...5a7 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #23 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den blir vel videresendt til deg når tollen er ferdige. Anonymkode: d843c...215 Hvor lang tid bruker de på det? Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #24 Skrevet 9. februar 2021 Jdz skrev (3 timer siden): Jeg er ganske sikker på at det er ulovlig for privatpersoner å importere legemidler og kosttilskudd fra utenfor EU/EØS, så dette blir nok etter all sannsynlighet destruert, dessverre. Jeg vet at det er lov å importere kosttilskudd til privat bruk. Cats claw var ulovlig før, men nå er det lov å importere til privat bruk. Amazon og iHerb er også i USA, og de har lov å sende til Norge. Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #25 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dersom de trenger dokumentasjon står det i Posten-appen, og dersom den inneholder noe ulovlig blir pakken returnert eller destruert. Du kan også ringe dem for informasjon. Tollbehandling tar normalt 1-2 dager. Enkelte ting kan bestilles fra utenfor EU/EØS, og hvis du ikke har sjekket dette på forhånd, har du mest sannsynlig kjøpt noe som er ulovlig å importere. Anonymkode: 03612...2bb Ja, men jeg kjenner flere som har kjøpt det samme, og de har fått det hjem. Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #26 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var det nødvendig å opprette enda en tråd om temaet? Anonymkode: 7f4fb...5fe Ja, for jeg hadde ikke så interessant overskrift på den forrige. Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #27 Skrevet 9. februar 2021 Leo skrev (3 timer siden): Hvis den er sendt med sporing og du har fått bekreftelse på at den er sendt så finner du gjerne et nummer der som slutter på US når pakken er sendt fra USA. Finner bare Order number og DHL Tracking number Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #28 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er en for mye... Anonymkode: 7de27...5a7 Ja, men den forrige hadde ikke så spennende overskrift som tiltrakk seg oppmerksomhet. Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #29 Skrevet 9. februar 2021 Hva tror du tracking number betyr da Anonymkode: 7f4fb...5fe 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #30 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dersom de trenger dokumentasjon står det i Posten-appen, og dersom den inneholder noe ulovlig blir pakken returnert eller destruert. Du kan også ringe dem for informasjon. Tollbehandling tar normalt 1-2 dager. Enkelte ting kan bestilles fra utenfor EU/EØS, og hvis du ikke har sjekket dette på forhånd, har du mest sannsynlig kjøpt noe som er ulovlig å importere. Anonymkode: 03612...2bb Ringer de meg ikke først, da? Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #31 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tror du tracking number betyr da Anonymkode: 7f4fb...5fe Springsnummer, men det er ingen US i nummeret. Det begynner på to bokstaver og så er det masse tall... Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #32 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Springsnummer, men det er ingen US i nummeret. Det begynner på to bokstaver og så er det masse tall... Anonymkode: 3ebdd...c1a Så hva skjer om du trykker på linken for å spore pakken? Anonymkode: 7f4fb...5fe
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #33 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Så hva skjer om du trykker på linken for å spore pakken? Anonymkode: 7f4fb...5fe Da kommer reiserute fra USA gjennom Tyskland og så har det stoppet opp i tollen i Norge. Held at customs, står det. Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #34 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da kommer reiserute fra USA gjennom Tyskland og så har det stoppet opp i tollen i Norge. Held at customs, står det. Anonymkode: 3ebdd...c1a Tror du pakken på et magisk vis skal vise en annen rute når den er hos tollen? Anonymkode: 7f4fb...5fe 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #35 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du pakken på et magisk vis skal vise en annen rute når den er hos tollen? Anonymkode: 7f4fb...5fe Nei? Men må de bruke så lang tid? Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #36 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei? Men må de bruke så lang tid? Anonymkode: 3ebdd...c1a Pakken annkom tollen på fredag. Det er ikke å bruke lang tid. Anonymkode: 7f4fb...5fe 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #37 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pakken annkom tollen på fredag. Det er ikke å bruke lang tid. Anonymkode: 7f4fb...5fe Ja, det er jo helg, men idag var det mandag også blir det tirsdag... Jeg føler meg litt utålmodig... Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #38 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er jo helg, men idag var det mandag også blir det tirsdag... Jeg føler meg litt utålmodig... Anonymkode: 3ebdd...c1a Du er meget utålmodig. Du er ikke den eneste med en pakke hos tollen. De jobber ikke i helgene, ei heller går posten så det hadde hjulpet deg lite, og det er fortsatt ikke blitt arbeidsdag på tirsdag. Om 2 uker kan du klage på at det tar lang tid, ikke 2 arbeidsdager. Anonymkode: 7f4fb...5fe 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #39 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du er meget utålmodig. Du er ikke den eneste med en pakke hos tollen. De jobber ikke i helgene, ei heller går posten så det hadde hjulpet deg lite, og det er fortsatt ikke blitt arbeidsdag på tirsdag. Om 2 uker kan du klage på at det tar lang tid, ikke 2 arbeidsdager. Anonymkode: 7f4fb...5fe Ja, men jeg er vel redd for å ikke få pakken... Går ikke posten? Den skulle komme med Bring til en matbutikk nær meg. Er ikke mandag arbeidsdag? Anonymkode: 3ebdd...c1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #40 Skrevet 9. februar 2021 En dame jeg kjenner har bestilt nøyaktig det samme som meg fra samme stedet, og har fått pakken sim for mange dager siden. Hun fikk melding om å hente pakken og hun betalte 900 kr i toll og avgifter, og fikk ut pakken på posten. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 3ebdd...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå