Gå til innhold

Pakken min fra USA er hos tollen, hvordan får jeg tak i den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt kosttilskudd fra USA, og fikk beskjed om at den er 'Held at customs'. Det har den vært siden fredag 5.feb. Noen som vet hvor lenge den skal være der eller hvordan jeg får tak i denne pakken? Kan jeg kontakte de? Har ventet i over 20 dager på den for at den skulle komme til Norge. 

Det er noe jeg har bestilt hos LuckyVitamin, Orgono g5 siliplant. 

Anonymkode: 3ebdd...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blir vel videresendt til deg når tollen er ferdige.

Anonymkode: d843c...215

• Liker 14
Skrevet (endret)

Jeg er ganske sikker på at det er ulovlig for privatpersoner å importere legemidler og kosttilskudd fra utenfor EU/EØS, så dette blir nok etter all sannsynlighet destruert, dessverre.

Endret av Jdz
  • Liker 4
Skrevet

Dersom de trenger dokumentasjon står det i Posten-appen, og dersom den inneholder noe ulovlig blir pakken returnert eller destruert. Du kan også ringe dem for informasjon. Tollbehandling tar normalt 1-2 dager. Enkelte ting kan bestilles fra utenfor EU/EØS, og hvis du ikke har sjekket dette på forhånd, har du mest sannsynlig kjøpt noe som er ulovlig å importere.

Anonymkode: 03612...2bb

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Jdz said:

Det er ulovlig for privatpersoner å importere legemidler og kosttilskudd fra utenfor EU/EØS, så dette blir nok etter all sannsynlighet destruert, dessverre.

Det er bare tull.  Det er noen kosttilskudd som kan bestilles utenfor EOS/EU null problem. Så lenge det er ikke forbudt i Norge. 

Anonymkode: b0723...050

• Liker 3
Skrevet

Var det nødvendig å opprette enda en tråd om temaet?

Anonymkode: 7f4fb...5fe

• Liker 7
Skrevet

De tollbehandler ikke i helgen så det er helt normalt at den ikke er ferdig behandlet og har blitt videresendt. Hvis du har sendingsnummeret kan du sjekke fremdriften på posten.no. 

• Liker 2
Skrevet

Svært mye av kosttilskudd og vitaminer er ikke tillatt innført, med vitaminer så er det ofte styrken som avhenger, men dette går det an å finne selv på tollvesenets sider, mener jeg å huske

Anonymkode: 0730f...84c

Skrevet
Leo skrev (3 minutter siden):

De tollbehandler ikke i helgen så det er helt normalt at den ikke er ferdig behandlet og har blitt videresendt. Hvis du har sendingsnummeret kan du sjekke fremdriften på posten.no. 

Hvor finner jeg sendingsnummer? 

Skrevet
Leo skrev (4 minutter siden):

Så da får jeg den mest sannsynlig iløpet av denne uka? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor finner jeg sendingsnummer? 

Hvis den er sendt med sporing og du har fått bekreftelse på at den er sendt så finner du gjerne et nummer der som slutter på US når pakken er sendt fra USA. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svært mye av kosttilskudd og vitaminer er ikke tillatt innført, med vitaminer så er det ofte styrken som avhenger, men dette går det an å finne selv på tollvesenets sider, mener jeg å huske

Jeg har bestilt Orgono g5 siliplant fra LuckyVitamin i USA. Er det ikke lov? 

Skrevet

Vi er jo ikke synske heller, da. Hvem vet når du får den eller ikke får den.

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger bruker de kort tid og andre ganger lenger tid. Avhenger sikkert av hvor mye de har å gjøre. Slutten av denne eller begynnelsen av neste kanskje. 

Skrevet
Leo skrev (1 minutt siden):

Noen ganger bruker de kort tid og andre ganger lenger tid. Avhenger sikkert av hvor mye de har å gjøre. Slutten av denne eller begynnelsen av neste kanskje. 

Men vet du om det er greit det som jeg har bestilt? Andre har bestilt det uten problemer... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men vet du om det er greit det som jeg har bestilt? Andre har bestilt det uten problemer... 

Det vet jeg dessverre ikke, men det jeg vet er at det kan gå gjennom uansett fordi det er ikke alt de har kapasitet til å sjekke like nøye hele tiden. Du må nesten bare vente og se. 

Skrevet

Du må nok møte opp hos politiet før å fylle ut noen skjemaer før du får utlevert pakken. 

Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om dette?

Anonymkode: 7de27...5a7

• Liker 6
Skrevet
Skybe skrev (2 timer siden):

Du må nok møte opp hos politiet før å fylle ut noen skjemaer før du får utlevert pakken. 

Du tuller...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mange tråder skal du lage om dette?

Anonymkode: 7de27...5a7

Bare 2.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...