Gå til innhold

Føler jeg gleder meg mer til å få tilbake kroppen enn til selve babyen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 uker til termin, og begynner å bli skikkelig lei av å være gravid. Alt er slitsomt og tungt. Sover dårlig, vann i kroppen, dobbelthake, truseinnlegg og X antall ekstra kilo. Mistrives ekstremt. Gleder meg selvsagt over å skulle få babyen, og steller rundt her hjemme til han kommer. Men kjennes som at det jeg gleder meg mest til er å bare bli ferdig med graviditeten. Også blir jeg bekymra over den tanken. Burde jeg ikke glede meg mye mer over babyen enn det? :( 

Anonymkode: 93154...844

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, umiddelbart tenker jeg ikke det er noe å bekymre seg over 😊 Du et kanskje førstegangsmor? Du vet kanskje ikke helt hva man kan forvente med baby og det er noen ganger vanskelig å forestille seg - eller man kan jo forestille seg men det hele kan jo virke litt surrealistisk med første barnet. Mens dette med å ha sin normale kropp og fungere som normalt, det er jo noe man lettere kan forholde seg til. Det er normalt å være veldig sliten og lei på slutten, og jeg tror også at det er normalt at det kan overskygge gleden med barnet. Det betyr ikke at man ikke kommer til å elske barnet eller bli en god mor - bare mye hormoner som tuller med hodet 😅

• Liker 20
Skrevet

Kanskje revurdere om du bør få flere barn.

Anonymkode: 2a78c...e8f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er bare i uke 16 men er ganske dårlig. Gleder meg mest bare til å bli ferdig med graviditeten enn selve babyen.  Slik var det med førstemann og. Men elsket barnet over alt på jord når det kom, men jeg bare mistrives med graviditet. Det er helt lov :)

Anonymkode: 47a46...174

• Liker 8
Skrevet

Helt normalt ❤️ er også normalt om følelsene for barnet ikke har dukket opp på noen uker ❤️

Anonymkode: b9ce9...bdb

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje revurdere om du bør få flere barn.

Anonymkode: 2a78c...e8f

Du virker veldig opplyst og hyggelig😊

• Liker 26
Skrevet

Det er fullt lovlig og forståelig. Det var fantastisk å bli kvitt den svære magen, begge gangene 😅 og jeg sov mye bedre med babyene ute enn inne. Det betyr ikke at man er overfladisk og ikke gleder seg over babyen, det lar seg nemlig fint kombinere å være lykkelig for begge deler :) hold ut! 

Anonymkode: 58e1f...f4a

• Liker 8
Skrevet

Du får ikke kroppen tilbake etter fødsel, da tilhører den babyen.. 

Men ikke skam deg over de følelsene du har, det er helt normalt.

Anonymkode: 9bbbf...055

• Liker 3
Skrevet
snurk skrev (1 time siden):

Nei, umiddelbart tenker jeg ikke det er noe å bekymre seg over 😊 Du et kanskje førstegangsmor? Du vet kanskje ikke helt hva man kan forvente med baby og det er noen ganger vanskelig å forestille seg - eller man kan jo forestille seg men det hele kan jo virke litt surrealistisk med første barnet. Mens dette med å ha sin normale kropp og fungere som normalt, det er jo noe man lettere kan forholde seg til. Det er normalt å være veldig sliten og lei på slutten, og jeg tror også at det er normalt at det kan overskygge gleden med barnet. Det betyr ikke at man ikke kommer til å elske barnet eller bli en god mor - bare mye hormoner som tuller med hodet 😅

Takk for så fint svar, til både deg og dere andre. Ble litt beroliget av det! Gleder meg såklart til barnet, masse! Men er så himla lei av graviditeten med alt det innebærer at jeg holder på å bli sprø 😫 ts

• Liker 1
Skrevet

Fullt forståelig og ikke lenge igjen  😊

Anonymkode: 6255b...54a

• Liker 2
Skrevet

Skift fokus. 

Anonymkode: 52ce8...767

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt normalt ❤️ er også normalt om følelsene for barnet ikke har dukket opp på noen uker ❤️

Anonymkode: b9ce9...bdb

Eller måneder...

Anonymkode: 876ce...1e3

• Liker 4
Skrevet

Jeg følte det på samme måte da jeg nå var gravid med andremann. Han kom nylig til verden, og da var det fantastisk å få kroppen tilbake, men bare 100 ganger bedre å få baby! Verdens sykeste premie 🤩 helt utrolig! Du må bare glede deg 😊

Anonymkode: f0291...444

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg følte det på samme måte da jeg nå var gravid med andremann. Han kom nylig til verden, og da var det fantastisk å få kroppen tilbake, men bare 100 ganger bedre å få baby! Verdens sykeste premie 🤩 helt utrolig! Du må bare glede deg 😊

Anonymkode: f0291...444

😍

Skrevet

Helt normalt.

Og tanker om hva du "bør" og"må" føle kan du legge fra deg. Du føler det du føler, og det kan ingen noe for.

Jeg er gravid med nr 2, termin om to uker, og jeg bare gruer meg til babyen kommer ;) klok av skade, forrige babytid var jævlig.

Gleder meg derimot til å kroppen min (unntatt puppene) tilbake. Kunne løpe, bøye meg, snu meg i sengen, ligge på ryggen, puste normalt, ikke få sure oppstøt konstant.

Anonymkode: f07dd...792

• Liker 2
Skrevet

Jeg og hadde det sån, tok en prat med jordmor å hun forklarte det med at det var helt normalt, å at det var en måte for kroppen å forberede seg på fødsel, at man gikk over fra å være redd for fødsel til få et ønske om å få den gejennomført, ingen ønsker å gå rundt høygravid resten av livet, man vil ha tilbake kroppen sin.

Anonymkode: bfe68...ba8

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at det er sånn fordi man trenger motivasjonen til å komme seg igjennom en fødsel 😛 Jo mer lei man er, jo mer ser en frem til fødsel?

Anonymkode: 32b10...5fd

• Liker 4
Skrevet

Jeg gleder meg sykt til å få tilbake kroppen min selv. Selvfølgelig gjør jeg det. Er i uke 36 og har sett sprekkeferdig ut de siste månedene. Ikke orker jeg noe heller og ingen av buksene passer. Og gidder jeg å kjøpe nye for den korte tiden? Neejj. Gleder meg til å kunne løpe, ligge på magen, snu meg i sengen, shave der nede uten speil, etc etc... 

Gleder meg veldig til babyen kommer også da ❤️❤️

Anonymkode: f1369...dbd

• Liker 1
Skrevet

Dette er helt normalt ts! :) På slutten av graviditeten føler man seg ofte som en hvalross. Man har vondt overalt. Dårlig søvn og puste etc. Ikke rart man gleder seg til å «få tilbake kroppen» sin.  

Den følelsen av å være «tom» innvendig etter fødsel er fantastisk. Bare det øyeblikket barnet kom å magen «falt sammen» var godt. Den kvelden selv om jeg sov lite var fantastisk. Jeg følte at jeg hadde fått tilbake kroppen min. De fleste vondter forsvant. Pusten kom tilbake. Kroppen tilhørte ingen andre lenger 😄 

Det påvirket ikke følelsene mine over for min lille baby. Han var jeg avhengig av fra dag 1. Så de to følelsene er helt forskjellig. Du er ikke en dårlig mor fordi du tenker som du gjør. Du elsker barnet ditt. Men nå har du det så ubehagelig at fokuset er fødsel å det er en bra ting. 

Anonymkode: c07d6...170

• Liker 2
Skrevet

Vil også nevne at man ikke tenker på å bli en supermodell etter fødsel heller. Tror de fleste av oss som mener at vi savner kroppen vår. Mener den evnen kroppen vår hadde til å bevege seg, gjøre de enkleste gjøremål, gå fort😄, puste bedre etc. Vekten kom senere for min del. Jeg ville bare fungere normalt igjen. 

Anonymkode: c07d6...170

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...