AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Del Skrevet 8. februar 2021 Hei. Jeg og samboeren søkte om politiattest, og mottok disse, men samboeren min hadde feil adresse der (sin gamle adresse), så derfor viser politiattestene våre 2 forskjellige adresser. Jeg sendte disse alikevel inn til Medicus klinikken for jeg fikk beskjed om det, og så fikk jeg beskjed om å sjekke folkeregisteret etterpå for å se om det sto rett adresse der. Nå har jeg sjekket, og der var hans gamle adresse på «bosted», mens poststedet var riktig. Jeg fikk endret dette nå, og det gikk jo an å legge inn når denne bostedadressen ble endre (alså 01.01.2017 når han flyttet inn i huset) så om noen dager eller noe skal jeg sjekke på Altinn at det har blitt endret. Jeg fikk nettopp brev i posten om avslag på henvisningen til assistert befruktning i Haugesund fordi va hadde forskjellig adresse sto det.. men når dette nå blir endret i Folkeregisteret så vil vel dette bli i orden håper jeg? Sorry for at dette kanskje var litt rotete skrevet, håper dere forstår hva jeg mener med dette😅 det står jo man må ha vært samboere i 2 år eller lengre (og det har vi jo, jeg endret adresse i 2018) Anonymkode: 21edb...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei. Jeg og samboeren søkte om politiattest, og mottok disse, men samboeren min hadde feil adresse der (sin gamle adresse), så derfor viser politiattestene våre 2 forskjellige adresser. Jeg sendte disse alikevel inn til Medicus klinikken for jeg fikk beskjed om det, og så fikk jeg beskjed om å sjekke folkeregisteret etterpå for å se om det sto rett adresse der. Nå har jeg sjekket, og der var hans gamle adresse på «bosted», mens poststedet var riktig. Jeg fikk endret dette nå, og det gikk jo an å legge inn når denne bostedadressen ble endre (alså 01.01.2017 når han flyttet inn i huset) så om noen dager eller noe skal jeg sjekke på Altinn at det har blitt endret. Jeg fikk nettopp brev i posten om avslag på henvisningen til assistert befruktning i Haugesund fordi va hadde forskjellig adresse sto det.. men når dette nå blir endret i Folkeregisteret så vil vel dette bli i orden håper jeg? Sorry for at dette kanskje var litt rotete skrevet, håper dere forstår hva jeg mener med dette😅 det står jo man må ha vært samboere i 2 år eller lengre (og det har vi jo, jeg endret adresse i 2018) Anonymkode: 21edb...e17 Ta en tlf til de og forklar at det nå er rettet opp, så ordner de nok slik at henvisningen vurderes på nytt. Anonymkode: d1bf0...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta en tlf til de og forklar at det nå er rettet opp, så ordner de nok slik at henvisningen vurderes på nytt. Anonymkode: d1bf0...792 hvordan mener du Ts via telefon kan rette opp at de to har hatt ulik folkeregisteret adresse? At Ts nå i ettertid har tilbakedatert han som «innflyttet» i 2017 vises jo på nettet. De to har null beviser på at de har sambodd i det hele. Registrene viser jo bare at Ts rett etter søknads avslag har endret bostedsadresse. Så kan man jo spørre seg hvorfor å sambo er et kriteria for å få dekket ivf. En psykologtest på egnethet som forelder og en sjekk av utdanningsnivå ville det vært mer mening i. Ts: på avslaget ditt står en prosedyre for klage du må forholde deg til. Følg den. Alternativt må dere bare dekke behandlingen selv, og det er jo ikke så mye til stress. Anonymkode: 5b21e...9c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Del Skrevet 8. februar 2021 Fikk du endret hans adresse? Det høres ikke bra ut. Me strengt tatt har dere jo ikke vært samboere om han ikke har flyttet på papiret. Det er ganske sløvt. Men mulig dere kan sannsynliggjøre at dere har bodd sammen. Anonymkode: 814d2...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fikk du endret hans adresse? Det høres ikke bra ut. Me strengt tatt har dere jo ikke vært samboere om han ikke har flyttet på papiret. Det er ganske sløvt. Men mulig dere kan sannsynliggjøre at dere har bodd sammen. Anonymkode: 814d2...3bd Ja jeg har endret adressen på folkeregisteret nå. Men på flytteportalen.no så står det at han flyttet 01.02.2017, så der står det jo flytting🤔. Jeg hååper ikke de kan være så vanskelige, håper dette kan ordnes, men vet ikke plutselig må vi betale selv, eller vente 2 år på å få offentlit ivf Ts Anonymkode: 21edb...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har endret adressen på folkeregisteret nå. Men på flytteportalen.no så står det at han flyttet 01.02.2017, så der står det jo flytting🤔. Jeg hååper ikke de kan være så vanskelige, håper dette kan ordnes, men vet ikke plutselig må vi betale selv, eller vente 2 år på å få offentlit ivf Ts Anonymkode: 21edb...e17 «01.01.2017» mente jeg. Ts Anonymkode: 21edb...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 9. februar 2021 #7 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei. Jeg og samboeren søkte om politiattest, og mottok disse, men samboeren min hadde feil adresse der (sin gamle adresse), så derfor viser politiattestene våre 2 forskjellige adresser. Jeg sendte disse alikevel inn til Medicus klinikken for jeg fikk beskjed om det, og så fikk jeg beskjed om å sjekke folkeregisteret etterpå for å se om det sto rett adresse der. Nå har jeg sjekket, og der var hans gamle adresse på «bosted», mens poststedet var riktig. Jeg fikk endret dette nå, og det gikk jo an å legge inn når denne bostedadressen ble endre (alså 01.01.2017 når han flyttet inn i huset) så om noen dager eller noe skal jeg sjekke på Altinn at det har blitt endret. Jeg fikk nettopp brev i posten om avslag på henvisningen til assistert befruktning i Haugesund fordi va hadde forskjellig adresse sto det.. men når dette nå blir endret i Folkeregisteret så vil vel dette bli i orden håper jeg? Sorry for at dette kanskje var litt rotete skrevet, håper dere forstår hva jeg mener med dette😅 det står jo man må ha vært samboere i 2 år eller lengre (og det har vi jo, jeg endret adresse i 2018) Anonymkode: 21edb...e17 "Samboertiden" innen offentlig forvaltning starter å løpe når folkeregisteret mottar registreringen. Ikke på den datoen som oppgis som flyttedato. Den hurtigste måten å fikse dette på er å inngå ekteskap. Det gjelder fra dag 1. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Del Skrevet 9. februar 2021 Hvis det finnes noe klageinstans eller lignende, så kanskje du kan finne frem noen gamle brev/regninger som viser at han hadde adresse der da. Regner med han har endret adresse flere steder, som på arbeidsplassen, så lønnsslipper fra den tiden burde også vise adressen hans. Kanskje dere kommer noe vei med det? Anonymkode: 057ce...a93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Del Skrevet 9. februar 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg har endret adressen på folkeregisteret nå. Men på flytteportalen.no så står det at han flyttet 01.02.2017, så der står det jo flytting🤔. Jeg hååper ikke de kan være så vanskelige, håper dette kan ordnes, men vet ikke plutselig må vi betale selv, eller vente 2 år på å få offentlit ivf Ts Anonymkode: 21edb...e17 Flytteportalen er post ikke folkeregister. Når man endrer i flytteportalen får man melding om at man må huske å endre i folkeregisteret også. Du er lovpålagt å endre adresse i folkeregisteret. Men skjønner fortsatt ikke at du får endre hans adresse. Det er det jo han som skal. Håper ikke det er åpnet for at hvem som helst kan endre andres adresse. Anonymkode: 814d2...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #10 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg har endret adressen på folkeregisteret nå. Men på flytteportalen.no så står det at han flyttet 01.02.2017, så der står det jo flytting🤔. Jeg hååper ikke de kan være så vanskelige, håper dette kan ordnes, men vet ikke plutselig må vi betale selv, eller vente 2 år på å få offentlit ivf Ts Anonymkode: 21edb...e17 Altså, DE er ikke vanskelige. De forvalter et regelverk. De gjør akkurat som de skal, så det kan du ikke klage på. Du kan kanskje spørre om særbehandling/individuell vurdering, og håpe de gjør unntak. Du får nesten slå opp i lov og forskrift og se hvilke muligheter de og dere har. Anonymkode: d4d03...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 9. februar 2021 #11 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): En psykologtest på egnethet som forelder og en sjekk av utdanningsnivå ville det vært mer mening i. Anonymkode: 5b21e...9c9 Skjerp deg på dette, du kan ikke mene at siden det, dette gjorde meg ganske sint, så du kan KUN være en god foreldre hvis du har en HØY utdanning? seriøst? Moren min har ikke fullført videregående men klarte å oppdra 4 barn uten en legeutdanning. Hva slags utdanning Ts og samboeren har, har ingen påvirkning på hvordan de er som foreldre, du kan ha høy utdanning og allikevel være en dårlig foreldre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 9. februar 2021 #12 Del Skrevet 9. februar 2021 Tilbake til Ts, du kan ringe og høre med dem som mange sier, forklar situasjonen til dem, de kan sikkert råde deg om hva du skal gjøre videre. Dessverre så er de veldig strenge på dette ettersom at de vil unngå at folk får barn med "venner" uten at de har noe forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Del Skrevet 9. februar 2021 Hvorfor har dere ikke giftet dere? 🤷♀️ Anonymkode: 560ab...09a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #14 Del Skrevet 9. februar 2021 Kan man ikke unngå dette regelverket ved å vise til at man faktisk har vært samboere? Mener det er mulig. Om det kan sannsynliggjøres/bekreftes at dere faktisk har vært samboere i denne tiden så kan man godta det selv om det ikke har vært registrert i folkeregisteret.... Anonymkode: d1bf0...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor har dere ikke giftet dere? 🤷♀️ Anonymkode: 560ab...09a Det kan dere jo gjøre. Ikke behov for fest og stor ståhei, men kanskje vurdere å gjøre dette på papiret? Anonymkode: d1bf0...792 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 9. februar 2021 #16 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man ikke unngå dette regelverket ved å vise til at man faktisk har vært samboere? Mener det er mulig. Om det kan sannsynliggjøres/bekreftes at dere faktisk har vært samboere i denne tiden så kan man godta det selv om det ikke har vært registrert i folkeregisteret.... Anonymkode: d1bf0...792 Jeg er også sikker på dette. Adressert brev, samboerkontrakt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. februar 2021 #17 Del Skrevet 9. februar 2021 Gift dere, så løses hele problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #18 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor har dere ikke giftet dere? 🤷♀️ Anonymkode: 560ab...09a Vet ikke.. jeg er 24, han er 25 ..så det kjennes litt tidlig ut å gifte seg, har ikke hatt hastverk😅 vet ikke om han vil gifte seg enda, han har alltid sagt at vi skal gifte oss i fremtiden da, men ingen av oss har hatt hastverk med forlovelse/giftemål Ts Anonymkode: 21edb...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #19 Del Skrevet 9. februar 2021 Neutral90 skrev (5 timer siden): Jeg er også sikker på dette. Adressert brev, samboerkontrakt osv. Vi har ikke samboerkontrakt, har brev adressert (med hans navn og denne adressen) men det viser bare poststed, ikke «bostedadresse» men kanskje jeg bør prøve å ringe de, og høre:/ Vet man kan gifte seg og så er det greit, men har egentlig ikke lyst å gifte meg enda... Ts Anonymkode: 21edb...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #20 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vet ikke.. jeg er 24, han er 25 ..så det kjennes litt tidlig ut å gifte seg, har ikke hatt hastverk😅 vet ikke om han vil gifte seg enda, han har alltid sagt at vi skal gifte oss i fremtiden da, men ingen av oss har hatt hastverk med forlovelse/giftemål Ts Anonymkode: 21edb...e17 «Kjennes litt tidlig å gifte seg....» Men barn vil de ha. Hjelpes!!!! Anonymkode: 1c526...a18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå