Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 21.13):

Ja gratulerer, du fant en ytterpol som ikke er så hardt rammet og som håndterer sykdommen godt. Du skjønner at det finnes alvorlighetsgrader her? Eventuelt grad av å være rammet? Ingen kan faktisk mene at typen til TS ender opp som Jens Stoltenberg, fordi han gjorde det. Typen til TS kan bli veldig plaget med smerter og fatigue, og det høres ut som om at han er på god vei dit sammenlignet med Jens.

Anonymkode: 533f9...078

Begynner og bli ganske tydelig på jens at han har bechtrews da, den stivheten er ganske gjenkjennelig. Selvsagt er han et ytterpunkt , de fleste får jo ikke en internasjonal toppjobb om de bare har brukket en negl heller. 
et intervju med Stoltenberg i « bectrewern « for noen år siden var interssant, det handlet om hvordan han holdt sykdommen i sjakk. Det var en veldig dyr måte, så det lønner seg og ha penger kan man vel si. Nei, til tross for bechtrews kan jeg bare drømme om jobben til jens desverre, så det er nok ingen selvfølge, og det er riktig at en er ulikt rammet og man må også huske at sykdommen har agressive og mindre agressive perioder. 
Når ts vurderer og droppe livet med kjæresten nå som han har fått diagnosen, så burde jo også kona til jens ha droppet han da han fikk diagnosen eller? Det er vel litt av poenget med og dra inn han som eksempel. Hvilke andre kjendiser har vi, kommer bare på jens og Drillo . 

Anonymkode: e2882...e36

• Liker 1

Fortsetter under...

Tone83 skrev (På 8.2.2021 den 22.01):

Hadde kanskje skjønt det om mannen kom til å bli sengeliggende om noen få år, men nå får du jo en mann som ikke kan ligge på sofaen. Kommer til å være aktiv som fy😅

Det vet du ikke.. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 21.51):

Det er ikke sånn arvelighet for sykdom fungerer. 

Anonymkode: 63179...07d

Det er blodtypen som avgjør. Hvordan mener du det fungerer? 
jeg, søster , far, bestemor, bestemors søster, hennes barn og barnebarn har / hadde bechterws. Hadde jeg arvet mors blodtype hadde jeg jo ikke fått det. 

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva har sexliv med bechtrews og gjøre? 

Kvinne 40 her. Relativt hardt rammet siden flere av medisinene ikke virka og ga bare andre kroniske skader og plager. Så jeg har blitt veldig stiv. Og feks det å ri. Sexstilling altså, det sliter jeg med. Sexlyst blir og litt dempa pga smertestillende feks. Jeg er eller var veldig veldig myk. Og sexlivet er nå veldig forandra. Sykdommen kom som et knips. Natt og dag. 

Anonymkode: 70622...d10

• Liker 1
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Begynner og bli ganske tydelig på jens at han har bechtrews da, den stivheten er ganske gjenkjennelig. Selvsagt er han et ytterpunkt , de fleste får jo ikke en internasjonal toppjobb om de bare har brukket en negl heller. 
et intervju med Stoltenberg i « bectrewern « for noen år siden var interssant, det handlet om hvordan han holdt sykdommen i sjakk. Det var en veldig dyr måte, så det lønner seg og ha penger kan man vel si. Nei, til tross for bechtrews kan jeg bare drømme om jobben til jens desverre, så det er nok ingen selvfølge, og det er riktig at en er ulikt rammet og man må også huske at sykdommen har agressive og mindre agressive perioder. 
Når ts vurderer og droppe livet med kjæresten nå som han har fått diagnosen, så burde jo også kona til jens ha droppet han da han fikk diagnosen eller? Det er vel litt av poenget med og dra inn han som eksempel. Hvilke andre kjendiser har vi, kommer bare på jens og Drillo . 

Bilal Saab (musiker. Også vunnet stjernekamp, maskorama og 71 grader nord kjendis). Han har bechtrews og fortalte litt i 71 grader nord hvordan det var å leve med det. 

Anonymkode: d548f...5ed

• Nyttig 2

Her er det bare å rømme, og finne seg en ny mann. Litt kynisk, men det beste om du føler for det. Så får du håpe at ditt nye livets kjærlighet forlater deg om du må skjære av deg begge puppa. Men da skjønner du vel hvorfor, og tar det pent. 

Lykke til!

Anonymkode: 7c05e...b32

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er det bare å rømme, og finne seg en ny mann. Litt kynisk, men det beste om du føler for det. Så får du håpe at ditt nye livets kjærlighet forlater deg om du må skjære av deg begge puppa. Men da skjønner du vel hvorfor, og tar det pent. 

Lykke til!

* Ikke forlater deg...

Finn en ny mann, og hvis denne mannen blir syk med noe langvarig, så finner du bare en ny en igjen, og så en ny, osv. 

Kynismen lenge leve.

Anonymkode: 8dcc9...a0d

Kalsberg92 skrev (3 timer siden):

Tror poenge gikk rett over hodet ditt, å tror ikke x din ville det .. om han gikk pga sykdom. 

Jeg påpeker at hva menn sier og hva menn gjør ofte ikke er det samme. De tror det kanskje tom selv, hvor mye de liksom fikser. Det finnes absolutt menn som står i runge ting men de sier ikke sånne heltetlng om seg selv. De bare gjør det.

I og med at et aktivt liv med masse uteliv og trening er en viktig del av forholdet dere, synes jeg det er forståelig at du avslutter forholdet. Veldig lite "korrekt", men fullt forståelig.

Anonymkode: fe5ad...075

Det er nå han kommer til å trenge deg mest av alt og du velger heller å gå?

Han har mistet det livet han hadde og snart deg også, jeg tenker bare stakkars mann. Men du er tydeligvis ikke moden nok for han så han vil nok få det bedre uten deg!

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 20.39):

Ikke hat meg, men jeg synes dette er så vanskelig. Kjæresten min i 20-årene har fått påvist Bekhterevs, som vil si at ryggen hans sakte stivner og han må leve med kronisk sterke smerter og tretthet resten av livet. Vi har alltid vært et veldig aktivt par, ofte ute i naturen, vi løper sammen, går fjellturer sammen o.s.v. Vi har hatt en drøm om en stor ungeflokk og et morsomt og aktivt liv. Nå føles det som om drømmen knuses foran meg. Han har ofte klagd over vondt i ryggen, men har klart å leve greit med det, før han plutselig ble så stiv og sliten hele tiden at legen henviste han til røntgen o.s.v. , og nå er han plutselig diagnostisert som kronisk syk. Nå er han helt i kjelleren, og jeg kjenner selv at livet er vanskelig. Orker jeg en fremtid hvor jeg vet at mye vil falle på meg av ansvar? Hvor han kanskje ikke vil kunne hjelpe til med barna? Bære dem? Hvor han om noen år kanskje ikke orker eller klarer å ha sex en gang? Jeg elsker han, men nå ser livet tungt ut. Noen som har erfaringer med å leve med denne sykdommen/har familiemedlemmer som lever med den?

Anonymkode: ae663...e0a

Gikk du siden dette er noen år siden ?

Er klar over at dette er et gammelt emne, men det er jo en sykdom man kan leve helt fint med? Onkelen min har bekhterevs og jobber fulltid i en sjefsstilling, samtidig som han er fotballtrener og hobbykokk på siden. Han sliter med at han stivner litt i bekkenet om han sitter stille for lenge, men ellers går det veldig bra. Bruker ikke medisin.

Anonymkode: 0defb...8a5

• Liker 1
Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg påpeker at hva menn sier og hva menn gjør ofte ikke er det samme. De tror det kanskje tom selv, hvor mye de liksom fikser. Det finnes absolutt menn som står i runge ting men de sier ikke sånne heltetlng om seg selv. De bare gjør det.

Håper du finner riktig mann en dag 🙂

Annonse
Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønte jeg ingen ting av

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kvinne 40 her. Relativt hardt rammet siden flere av medisinene ikke virka og ga bare andre kroniske skader og plager. Så jeg har blitt veldig stiv. Og feks det å ri. Sexstilling altså, det sliter jeg med. Sexlyst blir og litt dempa pga smertestillende feks. Jeg er eller var veldig veldig myk. Og sexlivet er nå veldig forandra. Sykdommen kom som et knips. Natt og dag. 

Mens jeg har sluttet med alt av smertestillende, trener 4 ganger i uken, og tenker veldig på kostholdet.  Lever nå et aktivt liv (etter 15 år med diverse medisiner, har jeg sluttet helt det siste året - grunnet høyintensiv-trening), har et bra sexliv og liv generelt. 

Så man er forskjellig.

Anonymkode: d7d76...927

• Hjerte 2
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det har jeg faktisk ikke hørt om. Når jeg tenker etter var det en lege som spurte meg i begynnelsen av 20 årene om « hvordan jeg fungerte på soverommet» , men jeg ble bare brydd da. Ingen av kvinnene ( eller mennene )  i min familie har dårlig sexlyst, men vi kvinnene sliter jo med og bli gravide og bære fram barn da. Egentlig kan jo alt av medisiner og dårlig funksjon føre til dårlig sexlyst vil jeg tro. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...