AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har en venninne som jeg ble kjent med på barneskolen. Etter dette har jeg ikke blitt kjent med en eneste person. Noen som har samme erfaring? Hva kan det være jeg gjør feil? Anonymkode: c698d...b1e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Du må nesten si noe om hva du gjør for å kunne si hva du gjør feil. Det er heller ikke det samme å ikke bli venner med noen og å ikke bli kjent med noen. Hva med kolleger? Studievenner? Naboer? Prater du aldri med noen og utveksler informasjon? Anonymkode: e76a9...609
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du må nesten si noe om hva du gjør for å kunne si hva du gjør feil. Det er heller ikke det samme å ikke bli venner med noen og å ikke bli kjent med noen. Hva med kolleger? Studievenner? Naboer? Prater du aldri med noen og utveksler informasjon? Anonymkode: e76a9...609 Jeg prøver å smile, si hei, og starte samtaler med de jeg har møtt. Virker ikke som de er så interesserte. Ellers er jeg ganske innadvendt og mulig jeg også ser uinteressert ut, vet ikke. Jobber ikke så har ikke kollegaer. Jeg studerte i 1/2 år, ble ikke kjent med en eneste person. Naboer kan jeg si hei til, sjeldent mer enn det. Anonymkode: c698d...b1e
Fiffig Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Jeg er også sjenert av natur, men det kan fort bli en ond sirkel om man antar at andre er uinteresserte automatisk. Jeg har blitt flinkere med åra til å slenge ut invitasjoner og gi av meg selv etter hvert, selv om jeg fortsatt synes det er vanskelig å si noe første gang jeg møter et menneske.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg prøver å smile, si hei, og starte samtaler med de jeg har møtt. Virker ikke som de er så interesserte. Ellers er jeg ganske innadvendt og mulig jeg også ser uinteressert ut, vet ikke. Jobber ikke så har ikke kollegaer. Jeg studerte i 1/2 år, ble ikke kjent med en eneste person. Naboer kan jeg si hei til, sjeldent mer enn det. Anonymkode: c698d...b1e Hvis du ikke jobber eller studerer, så er nok hovedproblemet at du mangler en arena for å bli kjent. Nå vet ikke jeg hvor og når du pleier å smile, si hei og å starte en samtale, men om dette skjer på gata, på butikken eller lignende så er jo sjelden folk interessert i det. Om det er på en fest eller sammenkomst er det jo kanskje litt rart hvis ingen vil prate med deg, men det kan jo hende du da virker litt for usikker eller at samtalen ikke flyter godt nok. Mitt tips er å få deg en hobby der man treffer folk. Kanskje ikke beste tiden for det nå, men når korona gir seg. Meld deg inn i en forening eller organisasjon hvis du interesserer deg for noe slikt, begynn i et idrettslag om du trener eller et eller annet lignende. Ved å gjøre en aktivitet sammen med andre blir man fort kjent, og det er ofte flere som er åpne for nye vennskap. Anonymkode: e76a9...609 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Bruk Facebook eller lignende og skriv i vennegrupper eller grupper for der du bor at du vil ha flere venner, funket for meg. Sorry litt knotete Anonymkode: 41143...47e
Anonymburker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 20.38): Jeg har en venninne som jeg ble kjent med på barneskolen. Etter dette har jeg ikke blitt kjent med en eneste person. Noen som har samme erfaring? Hva kan det være jeg gjør feil? Anonymkode: c698d...b1e Jeg har akkurat samme erfaring. En venn fra barneskolen er alt jeg har.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Snakker dere mye? Eller snakker dere mye om ting som er upassende offentlig? Disse to tingene er offputting for me. Anonymkode: b3ab5...453 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Min aller beste venninne «fant meg, likte meg og adopterte meg» i voksen alder (~25 år)😄 og jeg har to katter 😸😸 Kanskje du bare må treffe rett person 😄 Anonymkode: e384e...c05
Gjest TheCatLady Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 Jeg vet ikke helt. Det er vanskelig å vite hva som er grunnen helt konkret, men manglende sosiale arenaer kan spille inn. Om du ikke har noen sosiale arenaer, så kan det kanskje være en idé å prøve å finne steder der du kan bli kjent med folk Jeg har samme problem, men her har grunnen vært en kombinasjon av sosial angst og manglende sosiale arenaer. Fikk meg ei venninne etter at jeg begynte å bli mer sosial så det var helt klart mulig for en som meg også, selv om jeg ikke trodde det før. Mitt problem er at jeg ikke tror at folk liker meg eller vil bli kjent med meg og på grunn av det blir jeg unnvikende og lukket rundt folk. Jeg virker nok derfor veldig uinteressert, men jeg synes det kan være vanskelig å endre på akkurat det. Det har egentlig blitt verre etter at koronaen la restriksjoner på det å komme seg ut blant folk. Det kan også være vanskelig å få seg venner i voksen alder, men ikke umulig. Noen ganger tar det også lenger tid å finne noen det er verdt å være venn med, men viktig å ikke gi opp selv om man ikke finner noen med engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå