Gå til innhold

Er dette spotting, eller helt i starten av mens? Ekkelt bilde vedlagt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager så mye men jeg blir ikke klok. Spotter noen dager før mens, men de siste syklusene har mens vært megakort -, for jeg teller jo ikke med spottingen. Men er dette spotting, når dette er resultatet ved ca 75% av dobesøkene? 

Har også mensmurringer, veldig milde menssmerter, men får veldig vonde murringer når mensen tiltar skikkelig og da blør jeg også ut rosa tamponger på null komma niks. Varer i en dag eller to. 

IMG_20210208_202046.jpg

Anonymkode: df48a...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt noen graviditetstester i disse syklusene? 
Det ser nå helt vanlig ut for meg.

Anonymkode: 89c0e...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ææsjjjj

Anonymkode: b9848...4c5

Det er helt naturlig men menstruasjon, ALLE verdens kvinner har det fra de kommer i puberteten til de har passert overgangsalder, ingenting ekkelt med det så lenge man holder seg renslig og kaster avfallet hygienisk korrekt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du tatt noen graviditetstester i disse syklusene? 
Det ser nå helt vanlig ut for meg.

Ja, hvordan det? Ingen positive tester så langt, PP7. Hvordan ser det vanlig ut? Som spotting, eller som starten på mens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ææsjjjj

Du var advart ;-) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hvordan det? Ingen positive tester så langt, PP7. Hvordan ser det vanlig ut? Som spotting, eller som starten på mens? 

Det ene svangerskapet som jeg hadde festeblødning så var det bare en liten dråpe rødt på blodet og det var det. Det røde kom dessuten når egget festet seg og egget festet seg 6dager etter eggløsningen dvs ca dag 18-20 i syklus (første dag i mensen er dag 1).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det ene svangerskapet som jeg hadde festeblødning så var det bare en liten dråpe rødt på blodet og det var det. Det røde kom dessuten når egget festet seg og egget festet seg 6dager etter eggløsningen dvs ca dag 18-20 i syklus (første dag i mensen er dag 1).

Dette er dag nr 2 med spotting, i tillegg til at spotting er normalt for meg i forkant av menstruasjon. Denne gangen kom ikke spottingen før 10dpo, som er sent for meg, så jeg ante et lite håp i går om at det var festeblødning. I dag er det håpet borte, og jeg lurer nå på om jeg bør registrere dette som første dag mens eller ikke i Premom 🤷🏼‍♀️ Det vil i så fall gi meg en syklus på 26 dager, som er 4 dager kortere enn normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

ææsjjjj

Har du aldri sett blod før? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting er en og annen dråpe. Dette er full mens for meg. 

Anonymkode: 3e036...fb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spotting er en og annen dråpe. Dette er full mens for meg. 

Anonymkode: 3e036...fb8

Ikke sant. Jeg har vært usikker lenge på om spottingen min faktisk er spotting, eller mens, men alltid lest at man vet når det er mens. Men jeg gjør ikke det 🤷🏼‍♀️ Det begynner så mildt, og så plutselig BOOM er det blodbadet der nede i en dag eller to. 

Fint, for da er det bare 2 uker ish til neste eggløsning. Men, det betyr også at jeg hadde typ 10 dager lutealfase denne mnd, og høy sannsynlighet for at de forbigående syklusene har vært relativt like... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskt blod regner jeg ikke som spotting. Spotting er når det er veldig lite og derfor også brunt på farge når det kommer ut. Det der er menstruasjon.

Anonymkode: f7dd1...8ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja så rødt og frisk blod regnes ikke som spotting. Da snakker vi mer lyserosa, brunt o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har spotting er det kun brunt slim eller rosa slim som går over i brunt til neste dobesøk. Med en gang det er rødt som dette er det mensen. Her har du til og med en koagulert klump med blod 😉 Ingen tvil i mine øyne 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er mensen. Den gang jeg var usikker på hva som regnes som dag 1 i syklus, sa min gyn til meg at frisk blod regnes som mens. Selv om det er lite, kan det telles som dag 1 i syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde ikke i dehele tatt i natt, før jeg sto opp i morges. Er dette også normalt? Herregud, skulle tro jeg nettopp har fått mensen 😂 Men jeg har tydeligvis ganske rar menstruasjon, så jeg prøver bare å koble alt sammen 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser ut som starten på vanlig mens. Spotting forbinder jeg med noen striper i utfloden 

Anonymkode: 5e6e6...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det der mens. 

Spotting for meg er noen få brune dråper(spots) 

Anonymkode: 00ef5...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...