Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tidlig i graviditeten (første barn) og må snart bestemme meg for hvor jeg vil føde. Jeg har veldig lyst til å føde i vann, men stoler ikke helt på at jeg vil klare det uten smertestillende, så jeg tør nok ikke søke ABC. Er det noen som har erfaring med vannfødsel på Ahus? Er det noe jordmødrene der er komfortable med? Hvor mange av rommene er tilrettelagt for vannfødsel? 

(jeg vet selvsagt at det kan skje ting som gjør at det ikke blir mulig) 

Anonymkode: d112b...2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle fødestuene på Ahus har badekar. Vil tro alle jordmødrene er komfortable med det. Du kan ikke ha vannfødsel hvis du skal ha epidural, eller du må hvertfall fortsette i senga om du får satt epidural. Lystgass er også koblet til senga.

Skrevet

Alle fødestuer har badekar, og så lenge du vil selv og ikke trenger overvåkning pga. komplikasjoner  eller epidural er det bare å kjøre på. :) Ahus har også lystgass, som er veldig lavterskel smertelindring for de som ikke ønsker større «inngrep».

Anonymkode: 3c71e...af4

Skrevet
Kassiopeia8 skrev (53 minutter siden):

Alle fødestuene på Ahus har badekar. Vil tro alle jordmødrene er komfortable med det. Du kan ikke ha vannfødsel hvis du skal ha epidural, eller du må hvertfall fortsette i senga om du får satt epidural. Lystgass er også koblet til senga.

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Alle fødestuer har badekar, og så lenge du vil selv og ikke trenger overvåkning pga. komplikasjoner  eller epidural er det bare å kjøre på. :) Ahus har også lystgass, som er veldig lavterskel smertelindring for de som ikke ønsker større «inngrep».

Anonymkode: 3c71e...af4

Tusen takk for svar begge to! Det høres bra ut! 

Anonymkode: d112b...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...