AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Kona mener jeg drikker for mye øl, kan gå mange dager uten, men så kan jeg drikke alt fra 2 til 6 om dagen en del dager, på kveldstid selvsagt. Hun mener det blir dyrt å er ett dårlig tegn noe jeg er enig i men om jeg nevner at hun også drikker ett par glass vin samtidig som jeg drikker flere enheter øl, så er ikke det sammenlignbart for hun har kontroll, jeg drikker gjerne til det er tomt, blir ikke dritings av 6 øl da jeg tåler litt. er det på en måte rettferdig ? Anonymkode: 98f28...bc2
Kvinne87Rogaland Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Ja, det er rettferdig. Hvis kona di kommer og sier til deg at hun opplever det som ubehagelig at du drikker så mye, da må du ta det til deg og ta grep. Ølen er vel ikke viktigere enn trivselen til kona di? Og hvis den er det, da har du VIRKELIG et problem. Og når partneren din åpner seg om et problem i forholdet, ja da må du ta på alvor og respektere hva hun føler. IKKE gå rett i forsvar som en liten unge, og si "jamen DU drakk rødvin forrige lørdag". Det er ikke det det er snakk om. 15
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 Et glass vin (1,5 dl) med 12 prosent alkohol, utgjør én enhet. En flaskeøl på 0,33. med alkoholprosent på 4,5 tilsvarer en enhet. Mine glass med vin rommer mer enn 1,5dl. Så for meg høres det ut som dere drikker ca like mange enheter hvis du drikker 4 øl og hun 2 glass? Har dere snakket om hvorfor hun mener du bør drikke mindre? Synes hun du er ubehagelig når du har drukket? Er det en helse bekymring? Er hun redd for alkoholisme? Kanskje instedet for å diskutere hvor mye som er greit å drikke løfte samtalen til hvorfor hun ønsker at du skal drikke mindre? Hvorfor drikker du? Er det smaken, rusen? Kunne den ha vært erstattet med noe annet? Hadde du syntes det var vanskelig å gå uten? Anonymkode: 3bde0...a8b 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Tar hun initiativ til at dere drikker, eller drikker hun fordi at du gjør det? Så skriver du; "2 - 6- en del dager" Hva betyr det. Hvor mange dager i løpet av måneden drikker du 6 øl? Jeg tenker du må spørre deg selv om hvorfor du drikker? Jeg synes det hører mye ut. Anonymkode: 0a0dc...5e8 7
got2go Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Jeg syns det er fare på ferde når dette temaet i det hele tatt konmer på banen. For hva som er riktig innhold og mengde er veldig forskjellig fra person til person, og vanskelig å komme til enighet på. Kona di syns det er for mye. Du syns ikke. Hun syns det blir dyrt i lengden, og er et dårlig tegn. Du er enig. Hvem bør gi seg da, syns du? 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Når dere begge drikker, så synes jeg det blir feil av henne å klage på din drikking. Med mindre hun synes du blir ubehagelig når du drikker. Hvis hun mener at du har et alkoholproblem så bør hun også slutte å drikke når dere er sammen. Selv om hun "har kontroll" Anonymkode: 45d29...182 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Dersom du drikker de fleste dagene i løpet av en uke, så har du jo faktisk et alkoholproblem Anonymkode: 1b8bb...d1e 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 Dette er ingen konkurranse eller snakk om rettferdighet/urettferdighet. Her får dere dra til hver deres fastlege og oppsøke hjelp. Anonymkode: 737e9...e9f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Så hun tar 2 glass vin på lørdag og du drikker 6 øl på tirsdag, torsdag, lørdag og søndager? Jeg synes alt over 1 øl er mye om man skal på jobb neste dag. Anonymkode: 8a8fe...934 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så hun tar 2 glass vin på lørdag og du drikker 6 øl på tirsdag, torsdag, lørdag og søndager? Jeg synes alt over 1 øl er mye om man skal på jobb neste dag. Anonymkode: 8a8fe...934 Kan fint drikke 4 øl på en tirsdag, da drikker hun 2 glass vin, evt 1 øl, at jeg drikker for mye er klart, så har kuttet ut i hverdagen no, hun vil fortsatt ha det glasset med vin fordi, for hun har kontroll. synes det er vanskelig, da det er fristende for meg også, men det er ikke respektert. Anonymkode: 98f28...bc2
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kona mener jeg drikker for mye øl, kan gå mange dager uten, men så kan jeg drikke alt fra 2 til 6 om dagen en del dager, på kveldstid selvsagt. Hun mener det blir dyrt å er ett dårlig tegn noe jeg er enig i men om jeg nevner at hun også drikker ett par glass vin samtidig som jeg drikker flere enheter øl, så er ikke det sammenlignbart for hun har kontroll, jeg drikker gjerne til det er tomt, blir ikke dritings av 6 øl da jeg tåler litt. er det på en måte rettferdig ? Anonymkode: 98f28...bc2 Når det blir en konkurranse om hvem som drikker mest eller minst, vil jeg si at det allerede har blitt en utfordring med alkohol i hjemmet. Og hvis du alltid må drikke til det er tomt, er det et problem. Da er det alkoholen som har kontroll over deg og ikke omvendt. Leste det siste svaret ditt nå. Hvis kona di mener at du har et alkoholproblem og hun har kontroll, så bør hun helt klart droppe vinen sin midt i uka hun også. Dere bør holde dere til helgene (hvis dere har fri fra jobben) og ikke røre alkohol midt i uka. Hvis dere ikke klarer å ha alkohol i huset uten å drikke det opp, har dere et problem begge to. Enten må dere innføre klare drikkeregler, eller så bør dere rett og slett innføre hvite uker/måneder. Begge to!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 19.45): jeg drikker gjerne til det er tomt, Rødt flagg! Snakk med fastlegen din, så får du hjelp. Anonymkode: 26dfa...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå