Gå til innhold

Varmekabler som har sluttet å virke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dette dyrt å fikse? Blir vel vanskelig å si noe om årsaken, men kan feilen ligge et annet sted enn i selve kablene?

Anonymkode: 7ebb3...f8b

Skrevet

Varmekabler hvor da?

Snakker du f.eks badegulv kan det bli dyrt. Har du flaks er det ikke selve kablene men termostaten, det er vesentlig billigere. Ellers finnes det nå bedrifter som feilsøker uten å måtte hakke opp hele gulvet, men noe må jo opp om det fysisk brudd i kabler under fliser. 

Anonymkode: 2f269...200

Skrevet

hvor gammelt er badet/kablene? baderom har 25-30 års levetid sånn ca. Om det ikke er i nærheten av det kan det være nok med å bytte sikring i boksen der du skrur av/på kablene, om ikke så må du forvente å grave opp hele gulvet. Koster mye å pusse opp bad.

Skrevet

Kan være termostaten. Vår laget klikkelyd når den sluttet å virke. 

Anonymkode: 1c4a7...d27

Skrevet
jokke1 skrev (1 minutt siden):

hvor gammelt er badet/kablene? baderom har 25-30 års levetid sånn ca. Om det ikke er i nærheten av det kan det være nok med å bytte sikring i boksen der du skrur av/på kablene, om ikke så må du forvente å grave opp hele gulvet. Koster mye å pusse opp bad.

Ja men dette er gammelt bade gulv, er nok 30 år ja 😕 

Skrevet

Følger denne. Jeg har aldri hatt varmekabler som har funket i leiligheten jeg bor i nå, og jeg har bodd her i 12 år. Blokken er fra 2005, så de burde ikke ha sluttet å virke allerede før jeg flyttet inn. Jeg oppdaget det for sent, så fikk ikke klagd på det heller. Har tenkt at det er for dyrt å fikse, så har bare latt det være som det er. Men følger tråden for tips😊

Anonymkode: ee824...43d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan være termostaten. Vår laget klikkelyd når den sluttet å virke. 

Anonymkode: 1c4a7...d27

Ja det har det gjort åså! Får håpe det er et godt tegn og at det kun er den som svikter  :) Tenkte den lyden kom av at det hele tiden justerer temperaturen siden det er så kaldt nå.

• Liker 1
Skrevet

Kan fint være termostaten. Vi byttet vår da gulvet ble kaldt.

Anonymkode: e9060...842

Skrevet

Termostaten gåen? Ganske vanlig, og lett/billig å fikse. Få en elektriker på plass så ser dere :) Kan også være sikringen. 

Dersom varmekablene virkelig er gåen, blir det dyrt. Da må gulvet opp, og varmekablene byttes. Er det snakk om at de er støpet nedi gulvet, må de enten meisles opp eller legges oppå og støpe nytt gulv. Dersom dette er på badet feks eller andre våtrom, må du mer eller mindre rive hele rommet fordi belegg skal bakom baderomsplater osv. 

Anonymkode: c2601...667

• Liker 1
Skrevet

Takk for hjelpen, dere! 😊 

Ts.

Skrevet

Få elektriker til å legge kablene, mest sannsynlig er termostaten eller føleren gåen. Har jobbet som elektriker i seks år og det at selve kablene er ødelagt hører til sjeldenhetene 😊

Anonymkode: 27b77...c81

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Få elektriker til å legge kablene, mest sannsynlig er termostaten eller føleren gåen. Har jobbet som elektriker i seks år og det at selve kablene er ødelagt hører til sjeldenhetene 😊

Skulle stå «megge kablene» men autocorrect ville det annerledes 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle stå «megge kablene» men autocorrect ville det annerledes 🙈

😄 Ja fort gjort! Godt å høre at det pleier være termostaten, har vært mye hyperventilering her siden i går 😬 Får ringe en elektriker imorgen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...