Gå til innhold

Har du mistet jobb / blitt permittert pga corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler du situasjonen? 

Anonymkode: 80aab...142

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er tilbake i jobb nå, men var permittert i fire måneder. Jeg måtte bare prøve finne noe å fylle dagene med, og i det minste gjøre noe, i stedet for å bare sitte inne og tenke på hvor jævlig situasjonen var. Prøvde å gå turer, og holde kontakt med folk på jobb via messenger f.eks. (skal sies at vi har et veldig sammensveiset miljø på jobb).

Så var det en ting som fikk meg gjennom det; det var å tenke at uansett hvor jævlig situasjonen er/var, så er det midlertidig.

Skrevet

Permittert. Takler det veldig bra syntes det er deilig. Men nå har jeg små barn (1 og 2 år) og hadde tenkt å si opp og starte for meg selv uansett. Hadde vært værre om jeg ikke hadde barn eller hadde en jobb jeg ville ha

Skrevet
Rowena skrev (7 minutter siden):

Er tilbake i jobb nå, men var permittert i fire måneder. Jeg måtte bare prøve finne noe å fylle dagene med, og i det minste gjøre noe, i stedet for å bare sitte inne og tenke på hvor jævlig situasjonen var. Prøvde å gå turer, og holde kontakt med folk på jobb via messenger f.eks. (skal sies at vi har et veldig sammensveiset miljø på jobb).

Så var det en ting som fikk meg gjennom det; det var å tenke at uansett hvor jævlig situasjonen er/var, så er det midlertidig.

Det er en god tanke. 

Skrevet

Mistet jobb. Er stressa og bekymret hele tiden pga det. 

Anonymkode: a97ac...100

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Prøver å finne noe annet? 

Skrevet

Er permittert for andre gang. Kommer til å miste jobben i år på grunn av corona. Ikke noe å gjøre med det....så prøver å bare være positiv, se mulighetene...

Anonymkode: 46e8a...f3b

Gjest Smeltemann
Skrevet

Jobb situasjonen min er helt ubemerket, jobber i samme dur som tidligere.  Skal veldig mye til før jeg mister jobben.  Var permittert ved i 2 mnd under finanskrisen i 2009.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags jobb/bransje er det i? 

Er delvis permittert. I lavtlønnsyrke, så når jeg jobber noen timer for myr og taper dagpenger, så merkes det.

Anonymkode: e6a3d...ba5

• Liker 1
Skrevet

Jeg var student og hadde butikkjobb jeg ble permittert fra i fjor mars. Men jeg var på mitt siste semester så jeg sa heller opp og flyttet fra studiestedet i april. Fikk sommerjobb relevant til utdannelsen fra juni og full jobb fra august. 

Anonymkode: ed33d...0b6

Skrevet

Ikke meg, men mannen min mistet jobben. Forhåpentligvis får han den tilbake etterhvert, men det er veldig tungt økonomisk for oss nå. Fortsetter det slik må vi flytte. 

Anonymkode: 3fd04...033

Skrevet

Mistet jobben i september, mens jeg var i mammapermisjon. Har tatt det ganske rolig, søkt på relevante stillinger men ikke stresset med det. Permisjonen er ferdig i slutten av denne måneden og så løper oppsigelsestiden. Synes det er treigt med søknadsprosessen, mange søkere på jobbene nå. Kjedelig men hjelper veldig å ha en liten hjemme, ikke akkurat arbeidsledig sånn sett. 

Anonymkode: 72221...341

Skrevet

Ja. Er selvstendig næringsdrivende i meget lite firma med kursvirksomhet innen helse. Alle mine kurs ble stanset 12.03.20. Ærlig talt så kan jeg ikke si at jeg ser nye kurs kan planlegges i overskuelig fremtid. Hva er liksom vitsen når det blir avlyst i tide og utide uansett. 

Anonymkode: 68157...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...