Arwen Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 Litt usikker på om det etter de nye reglene 1.1 i år er obligatorisk med teorikurs - noen som vet?
Arwen Skrevet 17. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2005 :klø: lette litt og fant akkurat dette Teorikurs er ikke obligatorisk i opplæringen, men det anbefales sterkt da det spares inn på antall kjøretimer betraktelig.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #4 Skrevet 17. august 2005 Det er obligatorisk med trafikalt grunnkurs, såframt du ikke startet kjøreopplæringen på kjøreskole før nyttår og skal ha oppkjøring før dette året er omme. Man må ha gjennomført dette før man kan begynne øvelseskjrøingen, enten det er privat eller på skolen. På det trafikale grunnkurset går man igjennom mye av teorien, så jeg vil tro det ikke er nødvendig med teorikurs. Iallefall kommer ikke jeg til å ta noe mer utover dette. Siste timen på kurset er satt av til førstehjelp, noe jeg faktsik fant veldig nyttig. På min kjøreskole hadde de leid inn en ambulansesjåfør som kunne lære oss masse. Kurset koster rundt 1500 kr her i Oslo.
Arwen Skrevet 17. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2005 Jeg har det trafikale grunnkurset, men er ikke det jeg spør om - fant ikke ut i papirene mine om selve teorikurset var obligatorisk men ser nå at det ikke er det.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #7 Skrevet 19. august 2005 Jeg tok ikke noe teorikurs, men teoriprøven derimot. Men ikke noe kurs.
Nella Skrevet 19. august 2005 #8 Skrevet 19. august 2005 Gikk heller ikke teorikurs. Valgte å spare de pengene. Leste litt før prøva og alt gikk greit. Hadde fra før mopedlappen og mye av reglene husket jeg jo fra da. Så klarer du å sette deg ned å lese på egenhånd bør det gå greit.
reddelinnea Skrevet 19. august 2005 #9 Skrevet 19. august 2005 Jeg tok heller ikke teorikurs. Turte ikke å sitte i et klasserom fult av andre mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå