Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om det etter de nye reglene 1.1 i år er obligatorisk med teorikurs - noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klø: lette litt og fant akkurat dette

Teorikurs er ikke obligatorisk i opplæringen, men det anbefales

sterkt da det spares inn på antall kjøretimer betraktelig.

Skrevet

Det er obligatorisk med trafikalt grunnkurs, såframt du ikke startet kjøreopplæringen på kjøreskole før nyttår og skal ha oppkjøring før dette året er omme. Man må ha gjennomført dette før man kan begynne øvelseskjrøingen, enten det er privat eller på skolen.

På det trafikale grunnkurset går man igjennom mye av teorien, så jeg vil tro det ikke er nødvendig med teorikurs. Iallefall kommer ikke jeg til å ta noe mer utover dette. Siste timen på kurset er satt av til førstehjelp, noe jeg faktsik fant veldig nyttig. På min kjøreskole hadde de leid inn en ambulansesjåfør som kunne lære oss masse. Kurset koster rundt 1500 kr her i Oslo.

Skrevet

Jeg har det trafikale grunnkurset, men er ikke det jeg spør om - ;) fant ikke ut i papirene mine om selve teorikurset var obligatorisk men ser nå at det ikke er det.

Skrevet

Nei, det er ikke obligatorisk.

Skrevet

Jeg tok ikke noe teorikurs, men teoriprøven derimot. Men ikke noe kurs.

Skrevet

Gikk heller ikke teorikurs. Valgte å spare de pengene.

Leste litt før prøva og alt gikk greit.

Hadde fra før mopedlappen og mye av reglene husket jeg jo fra da. Så klarer du å sette deg ned å lese på egenhånd bør det gå greit.

Skrevet

Jeg tok heller ikke teorikurs. Turte ikke å sitte i et klasserom fult av andre mennesker. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...