AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Jeg startet sykepleien fordi jeg ville bli jordmor, det har fortsatt ikke endret seg. Jeg har nå vært ferdig utdannet i 1,5 år og har fast jobb på sykehuset, men kan ikke søke jordmor før 2022. Jeg vil jobbe med gravide, barn og unge, jeg begynte allerede ifjor å søke meg bort fra den vanlige pleien. Men å få innpass i barneavdelinger er ekstremt vanskelig, og jeg vil så gjerne ha en jobb jeg trives i. Nå ser jeg det er en master i Forebyggende arbeid med barn og unge jeg kan søke på og etter hva jeg skjønner kan jeg da jobbe som miljøterapeut? Dette kan muligens gi meg innpass i feks barnevernsinstitusjoner. Nå vurderer jeg sterkt å søke denne masteren, på grunnlaget at det da får meg bort fra den vanlige pleien og at jeg da kan jobbe med barn og unge. Egentlig angrer jeg den dag i dag at jeg ikke søkte lærer eller barnehagelærer, men jeg hadde lyst til å jobbe både i helse og med barn. Men dette er da svært liten sjans for å kunne. Noen som har noen råd? Anonymkode: 9d38d...04e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Jeg jobber i den kommunale barneverntjenesten og vet om flere med bachelor i sykepleie som jobber i barnevernsinstitusjon. Har du søkt slike jobber? Anonymkode: ee40d...5d1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobber i den kommunale barneverntjenesten og vet om flere med bachelor i sykepleie som jobber i barnevernsinstitusjon. Har du søkt slike jobber? Anonymkode: ee40d...5d1 Nei, har ikke søkt det tidligere. Hvor finner man slike stillinger? Trodde de stort sett ønsket seg barnevernspedagoger o.l.? Sykepleier uten noen form for videreutdanning? Anonymkode: 9d38d...04e 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Spørs hva du vil mest? Det er mye klinisk i jordmordaget. Men også variert og spennende, mulighet for å jobbe i svangerskapsomsorgen. Det er mer fokus på kvinnen, helsesykepleier overtar etter fødsel. Eventuelt kan du jobbe med noe annet mens du venter på neste opptak? Anonymkode: b88ef...fb1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spørs hva du vil mest? Det er mye klinisk i jordmordaget. Men også variert og spennende, mulighet for å jobbe i svangerskapsomsorgen. Det er mer fokus på kvinnen, helsesykepleier overtar etter fødsel. Eventuelt kan du jobbe med noe annet mens du venter på neste opptak? Anonymkode: b88ef...fb1 Jeg elsker anatomi, fysiologi og sykdomslære, samtidig som det er og vil alltid være barn og unge jeg vil jobbe med. Gravide og fødende handler mest om den gravide selvfølgelig, men der er det muligheten til å være med på nytt liv, (stort sett) gleden rundt situasjonen som frister. Det jeg vet med sikkerhet er at jeg mistrives i den vanlige pleien, men jeg finner ingen jobber jeg kan få uten en videreutdanning som gjør meg mer attraktiv. Anonymkode: 9d38d...04e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg elsker anatomi, fysiologi og sykdomslære, samtidig som det er og vil alltid være barn og unge jeg vil jobbe med. Gravide og fødende handler mest om den gravide selvfølgelig, men der er det muligheten til å være med på nytt liv, (stort sett) gleden rundt situasjonen som frister. Det jeg vet med sikkerhet er at jeg mistrives i den vanlige pleien, men jeg finner ingen jobber jeg kan få uten en videreutdanning som gjør meg mer attraktiv. Anonymkode: 9d38d...04e Kan barnesykepleier være aktuelt da? Eller helsesykepleier? I mellomtiden kan du jobbe på legekontor, poliklinikk eller barnevern som foreslått over? Hvorfor kan du ikke søke jordmor i år? Anonymkode: b88ef...fb1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan barnesykepleier være aktuelt da? Eller helsesykepleier? I mellomtiden kan du jobbe på legekontor, poliklinikk eller barnevern som foreslått over? Hvorfor kan du ikke søke jordmor i år? Anonymkode: b88ef...fb1 Barnesykepleie er en master hvor nærmeste utdanningsinstitusjon er 2 timer unna. Helsesykepleier har jeg ikke tenkt så mye på, det var en drøm en periode, men har hørt at det er umulig å få jobb. Barnevern visste jeg ikke jeg kunne få innpass på. Jordmor her åpner for nytt kull i 2022 Anonymkode: 9d38d...04e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barnesykepleie er en master hvor nærmeste utdanningsinstitusjon er 2 timer unna. Helsesykepleier har jeg ikke tenkt så mye på, det var en drøm en periode, men har hørt at det er umulig å få jobb. Barnevern visste jeg ikke jeg kunne få innpass på. Jordmor her åpner for nytt kull i 2022 Anonymkode: 9d38d...04e Skjønner. Hvor tenker du å søke? Flere av studiestedene som tilbyr master i jordmorfag har praksis langt unna. Noen opptil 6,5t Anonymkode: b88ef...fb1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner. Hvor tenker du å søke? Flere av studiestedene som tilbyr master i jordmorfag har praksis langt unna. Noen opptil 6,5t Anonymkode: b88ef...fb1 I Vestfold var isåfall planen, men også innhentet og begynt en idee om å søke i England, men korona setter en viss stopper der for tiden. Anonymkode: 9d38d...04e
Wilma89 Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Som sykepleier kan du som regel søke på stillinger som er utlyst som miljøterapeut😊 Jobbet selv som miljøterapeut på en rusinstitusjon rett etter endt utdanning.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Jeg tok videreutdanning i psykisk helse og jobber i ungdomspsykiatrien. Veldig deilig å komme seg vekk fra pleien. Man kan også få jobb uten videreutdanning, men det er vanskeligere uten erfaring i psykiatrien. Tenker selv å ta master i jordmorfaget når barna er store 😁 Anonymkode: 72c95...4ab
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 Du kan absolutt få jobb på f.eks barnevernsinstwutisjon "bare" som sykepleier også. Anonymkode: 9f762...6ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå