Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Dette året her er jeg deltids-student, tar opp noen fag jeg strøk på ifjor, men skal gå heltid igjen til høsten. Men siden jeg er deltid i år, så fikk jeg utbetalt en nedtbetalingsplan fra lånekassen, som for øyeblikket er på 280.000kr, og første betaling er nå i februar på litt over 1000kr.

Uansett, jeg tenker å utsette betalingsfristen i 3 år, som jeg ser går ann. Men kommer det masse renter på dette? Er det verdt det? Kan ikke si økonomien er den beste til å nedbetale nå.... :)

Anonymkode: 38f93...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du studerer igjen til høsten med støtte fra lånekassen så vil du ikke lenger måtte betale 😊

Anonymkode: 62610...03d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du studerer igjen til høsten med støtte fra lånekassen så vil du ikke lenger måtte betale 😊

Men jeg må vel begynne å betale ned fra nå og frem til høsten? Iom at jeg er deltisstudent frem til da. Og jeg har allerede fått en først faktura som må betales innen noen dager, med mindre jeg utsetter den i 3 år :)

Skrevet

Du kan søke om rentefritak hvis du studerer deltid/tjener lite. For å få det gjort utsetter du regningen og søker om fritak via nettsiden deres.

Hvis du har råd til å starte nedbetalingen ville jeg bare begynt. Det er jo en stor regning, så like godt å starte 😅

Anonymkode: e147f...96b

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du kan søke om rentefritak hvis du studerer deltid/tjener lite. For å få det gjort utsetter du regningen og søker om fritak via nettsiden deres.

Hvis du har råd til å starte nedbetalingen ville jeg bare begynt. Det er jo en stor regning, så like godt å starte 😅

Anonymkode: e147f...96b

Ahh, visste jeg ikke :)

Men blir det mye renter, om jeg utsetter betalingen i tre år? Hvor mye større sånn ca blir regningen? Noen tusenlapper? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ahh, visste jeg ikke :)

Men blir det mye renter, om jeg utsetter betalingen i tre år? Hvor mye større sånn ca blir regningen? Noen tusenlapper? 

Det er ihvertfall snakk om så lite at du vil egentlig ikke merke det spesielt når du først begynner å betale det ned

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er ihvertfall snakk om så lite at du vil egentlig ikke merke det spesielt når du først begynner å betale det ned

Er det virkelig så lite da? Er vel renter på 280.000? Blir jo endel...? :) 

Skrevet

Hva tenker dere andre? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...