Gå til innhold

Jeg har fritidsproblemer!

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette innlegget, men fant ut at det måtte bli her. Saken er den at jeg kjeder meg ganske så mye. Flesteparten av venninnene mine har begynt å etablere seg og er opptatt med sitt. Jeg for min del synes det er vanskelig å bli kjent med folk siden jeg ikke går på skole. Jeg har lyst å bli kjent med nye mennesker og finne på ett eller annet jeg kan gjøre på i fritiden. Jeg har prøvd å foreslå noen par ting med venninner som vi kan gjøre fast sammen, men det var ikke så vellykket. De vil som regel bare gå å shoppe og gå på cafeer en sjelden gang, noe jeg gjør ganske så mye fra før av. Uten om det så trener jeg en del på treningssenter, men det er noe jeg gjør alene. Jeg savner å drive med noe, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Er det noen som har noen tips, for jeg holder på å bli sprø!! :sjenert:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/144962-jeg-har-fritidsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har nettopp funnet på noe selv, som hittil har vært ganske bra: Gå i svømmehallen en dag i uken! Er det ikke en fin svømmehall i Bergensområdet? Det er litt gøy å sitte i boblebad / svømme litt, ta badstu, kjøre vannrutsjebanen og stå i kø med en gneng 12-åringer, etc. Og perfekt å gjøre det alene, og man kan følge hver eneste infall man får, være der så kort eller lenge man vil.

Uansett er det alltid fint å være i nærheten av vann, og man føler man har virkelig GJORT noe når man kommer nydusjet og fresh ut av garderoben!

Endret av soleil~noir

dans er vel ganske sosialt, ihvertfall endel av miljøene.

jeg startet å danse for fire år siden eller noe, hadde søstern der litt, men troppet ofte opp alene. Det var aldri noe problem, så lenge du ikke er sjenert og ikke prater med folk da?

jeg pleier å bli superfort lei av ting, og har hoppet fra hobby til hobby, dansingen har jeg blitt i nå i fire år. har byttet klubb og avansert litt og endret rundt, men danser fremdeles og har fått flere venner og mange bekjente via dansemiljøet.

det samme skjedde når jeg var yngre og løp orientering, miljøet var lett og ledig og det var lett å bli kjent med folk.

så det er jo om å gjøre å finne noe man virkelig koser seg med, så kommer resten av seg selv tror jeg.

Annonse

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette innlegget, men fant ut at det måtte bli her. Saken er den at jeg kjeder meg ganske så mye. Flesteparten av venninnene mine har begynt å etablere seg og er opptatt med sitt. Jeg for min del synes det er vanskelig å bli kjent med folk siden jeg ikke går på skole. Jeg har lyst å bli kjent med nye mennesker og finne på ett eller annet jeg kan gjøre på i fritiden. Jeg har prøvd å foreslå noen par ting med venninner som vi kan gjøre fast sammen, men det var ikke så vellykket. De vil som regel bare gå å shoppe og gå på cafeer en sjelden gang, noe jeg gjør ganske så mye fra før av. Uten om det så trener jeg en del på treningssenter, men det er noe jeg gjør alene. Jeg savner å drive med noe, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Er det noen som har noen tips, for jeg holder på å bli sprø!!  :sjenert:

jeg mangler en ting, og det er fritid....

Gjest KariMari

Gjør en innsats for andre. Bli besøksvenn eller døråpner:

http://www.redcross.no

Ellers har du jo fått mange fine tips her.

Jeg vet det er vanskelig å finne på ting selv, men du er jo flink som går på treningssenter. Stå på! Plutselig har du for lite fritid. ;)

Annonse

Hvis du ikke finner noe å gjøre fordi ingenting interesserer deg nok;

Prøv å gjøre noe for andre i steden! Bli støttekontakt, hjelp dyrebeskyttelsen, frivillighetssentralen, nabodama...

Tror det kan være bra å utvide horisonten litt ut over egen navle.

"Den største gleden du kan ha

det er å gjøre andre glad"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...