Gå til innhold

Spørsmål til dere som har stått fast på Vallergan over lengre tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet er til dere som har stått på Vallergan over lengre tid, og ikke til dere som bare har brukt det en kortere periode.

Hvordan går det med dere nå som Vallergan ikke lenger produseres? Hva har dere byttet til, og fungerer det godt for dere?

Selv har jeg stått på Vallergan i litt over tredve år, og hadde veldig god effekt av det, samt svært få bivirkninger. Har nå byttet til Phenergan, men har ikke like god virkning, men håper jo at det vil gå seg til med tiden.
Vil gjerne høre hvilke erfaringer dere andre har. 

Anonymkode: 8e016...ce3

Skrevet

Bruker vallergan og de kommer fortsatt med vallergan som heter brukernavnet på vallergan 20 mg på apoteket sa farmasøyten til meg. Så du kan få legen til å skrive ut vallergan med det nye navnet når det kommer på apoteket. Blir nok ikke så lenge til forstod jeg.

Anonymkode: fa108...c20

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Den står på felleskatalogen nå ser jeg. https://www.felleskatalogen.no/medisin/alimemazin-evolan-evolan-pharma-659240

Da kan legen din skrive den ut til deg.

Anonymkode: fa108...c20

Takk for tips! Dette har hverken fastlegen eller jeg fått med oss. Synes det er litt rart at det ikke er blitt bedre informert om det. Her står det f.eks. ikke noe https://legemiddelverket.no/nyheter/vallergan-mikstur-og-tabletter-avregistreres Gjetter at det er fordi disse kapselene kommer i dobbel dose iforhold til Vallergan og fordi man ikke kan få den på blå resept (med mindre man er døende), og da blir det dyrt for folk flest å stå på over tid, så de regner med at folk heller vil bruke Phenergan som har god ordning for blå resept. Men det blir kanskje endringer etterhvert.

Anonymkode: 8e016...ce3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...