AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Det første minne jeg har er fra da jeg var 10 år, kan det sees på som normalt eller ikke? Anonymkode: 9f25a...fb1
Blatter Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Vil si nei.. noen husker helt nede i 2 årsalderen, ikke veldig normalt.. men fra 3-5 årsalderen husker vel de fleste noe. 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 Aner ikke, men det høres rart ut for meg. Har mange minner fra lek før jeg begynte på skolen, oldemor og morfar som døde før jeg var ti, at jeg startet på skolen, de første årene på skolen osv. Anonymkode: 4c017...98c 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Tror ikke jeg har noen tidligere minner jeg heller. Husker egentlig svært lite fra barndommen i det hele tatt. Og så vidt jeg vet skjedde det ikke noe traumatisk heller. Anonymkode: 1ed4d...04f 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Husker ikke mye selv, vanlig skilsmisseoppvekst. Anonymkode: c0e55...cfb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Men dette er rart. da dere var ti år, husket dere jo noen år bakover i tid. Når ble de minnene sletta? Kan dere finne leker fra barndommen og trnke at dere aldri har sett dem før? Har dere glemt alle fra barnehagen eler de som evt flytta tidlig? Anonymkode: 4c017...98c 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Om det er normalt aner jeg ikke, er slik for meg også. De første svake minner fra 9 - 10 år, og mer konkrete fra ca13. Men jeg har generelt veldig lite minner fra hele livet. Anonymkode: 5230c...4d0 1
ElectricScum Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 Veldig rart. Jeg har et helt hav av minner fra 2-3 årsalderen opp til 10 år. Men det er åpenbart stor forskjell på folk. Jeg kjenner til folk som ikke har minner før første skoledag. Jeg synes det høres rart ut for meg som med letthet kan lage en detaljert plantegning av barnehagen jeg gikk i som hadde 5 forskjellige avdelinger fordelt over tre etasjer og fløyer som går i alle himmelretninger. 😬 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 Har to, tre venner som ikke husker stort fra noe av barndommen. Det er jo av en grunn, omsorgssvikt, ekstrem mobbing osv. Selv med omsorgssvikt så husker jeg det meste og kunne ønske jeg ikke husket så mye. Anonymkode: 29b15...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Jeg syns det er helt umulig å vite hvor gammel jeg var på minnene mine. Kan ha vært fem som 11 år... Men jeg bodde ett annet sted til jeg var fem, og det husker jeg svært svært lite av. Om noe i det hele tatt. Etter det husker jeg også lite, bare småting.. Anonymkode: d228c...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 samme her. Tror kanskje du har fortrengt noe. Jeg begynnte denne prosessen selv for noen år siden. Plutselig slo det meg at jeg ikke husket noe.. ta kontakt med psykolog Anonymkode: c4858...642 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 Nei, det er ikke normalt, men sånt kan skje. Jeg har ingen minner fra ca 12-13 årsalder til jeg var rundt 18.. Hos meg er det pågrunn av 'stress-traume' Synes det er helt rart når familie og venner kommer med "husker du når..." 😂 Anonymkode: 6d9a0...ef0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har det også sånn. Kan huske en og annen ting, men det er dessverre forbundet med sykehus og mer traumatiske opplevelser. Har faktisk spurt en psykolog om det for lenge siden, hun sa det mest sannsynlig var en forsvarsmekanisme, at jeg har fortrengt mye fra barndommen. Jeg er også sånn at jeg hever øyenbrynene litt når folk snakker om barndommen sin som om den var i går, så soleklart de husker alt mulig. Anonymkode: b7ffa...44e 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har få minner fra jeg var liten, det samme har min mor. Begge hadde god og trygg oppvekst. Antar jeg har litt dårlige gener på akkurat det området 😅 Anonymkode: 51b0d...5ca 1
Hatsumomo Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Om det er normalt aner jeg ikke, er slik for meg også. De første svake minner fra 9 - 10 år, og mer konkrete fra ca13. Men jeg har generelt veldig lite minner fra hele livet. Anonymkode: 5230c...4d0 Samme her.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 Husker lite, men tenker det er fordi jeg har ptsd. Kan plutselig få et flashback i ny og ne da, det er ganske ille når det kommer! Begynte først for 1 år siden å huske små deler som dukket opp, og jeg er 28... Anonymkode: 2cb21...53f 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 Uvanlig, men verken unormalt eller urovekkende. Anonymkode: f172f...d0c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husker lite, men tenker det er fordi jeg har ptsd. Kan plutselig få et flashback i ny og ne da, det er ganske ille når det kommer! Begynte først for 1 år siden å huske små deler som dukket opp, og jeg er 28... Anonymkode: 2cb21...53f Hadde du noen anelse om at du hadde opplevd traumer før for 1 år siden, eller kom det bare plutselig? Anonymkode: 9f25a...fb1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 Egentlig veldig normalt, selv om mange insisterer på at dette er unormalt. Minner fra før du var 10 år er konstruerte minner du har hentet frem over mange år også henter du frem minnet om minnet. Hvis du ikke har hentet frem minner fra denne tiden jevnlig er det normalt at de har blitt borte. De opprinnelige minnene varer ikke så lenge, bare «avspillingen» fra forrige gang du hentet det opp, eller assosiasjoner bygd til gamle historier du blir fortalt eller bilder/ videoer. Ikke bekymre deg for dette. Anonymkode: 1ee79...27b 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 Aner ikke hva som er minner jeg selv har fra før 10 år. Mener, mye har jo blitt fortalt til meg med jevne mellomrom etter dette og jeg tar med videre som minner, og mye husker jeg nok pga bilder og video. Anonymkode: 068a6...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå