AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Synes det er håpløst å navigere i jeansjungelen. Ikke bare varierer størrelser mellom produsenter, jeg opplever også at størrelsene varierer i modeller fra samme produsent og. Kan ikke og skal ikke en størrelse være noe gitt og standardisert? Og ikke nok med det - men de fleste jeans utvider seg jo også litt etter et par gangers bruk og/eller vask. Jeans som sitter som et skudd i prøverommet risikerer dermed å bli altfor store når man har brukt de en liten stund hjemme etterpå (been there, done that). Og om man skal begynne å hive inn kroppsfasonger i alt dette, blir det jo enda mer håpløst.. Jeg og ei venninne er stort sett samme høyde og størrelse, men vi er hhv. pære- og eplefasong. Så vi bruker helt forskjellige midjestørrelser i jeans - jeg bruker 3-4 størrelser mindre enn henne i livet. Men hun har til gjengjeld slankere bein og smalere legger/ankler enn meg. Så selv om vi på papiret bruker samme klesstørrelse, sitter klærne helt ulikt på oss. Men hvilken størrelse er man egentlig da? Si jeg kjøper jeans i en størrelse som passer perfekt når jeg prøver den, men den går ut litt etterhvert (som regel en halv størrelse, men noen ganger nesten en hel). Er min egentlige størrelse den størrelsen som passet i de første 30 minuttene, eller er den da egentlig størrelsen under? Eller størrelsen "den ble til"? ... Og hvilken størrelse er egentlig det, når det varierer fra bukse til bukse... Hilsen oppgitt-som-prøver-å-handle-jeans-på-salg-på-nett Anonymkode: 282d9...53e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Å nett-shoppe bukser er vel nærmest umulig.... Det hadde i alle fall ikke jeg giddet å prøve. Jeg må jo stort sett prøve rundt 20 bukser i butikk før jeg finner en som til nød kan brukes, og jeg har gitt opp å forstå både hvilken størrelse jeg er og hvilken fasong som passer til meg 😄 Anonymkode: a51af...867 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 Det er ikke noen fasit, det varierer fra merke til merke. Jeg bruker 38-40. 29-30 i tommer i merkebukser og M. Er ikke slik at du bruker XL i et merke og S i et annet. Det er bare små variasjoner. Anonymkode: 0f32c...36c 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Å nett-shoppe bukser er vel nærmest umulig.... Det hadde i alle fall ikke jeg giddet å prøve. Jeg må jo stort sett prøve rundt 20 bukser i butikk før jeg finner en som til nød kan brukes, og jeg har gitt opp å forstå både hvilken størrelse jeg er og hvilken fasong som passer til meg 😄 Anonymkode: a51af...867 Ja, har hatt flere runder der jeg prøvde "halve butikken" før jeg endelig fant det perfekte paret. Som var perfekte cirka én dag, før de utvidet seg to størrelser og ble altfor store 🤯 Og har vel innsett selv at det ikke er noen fasit, men det er altså så IRRITERENDE! Annen irritasjon: bukser som får store, posete knær etter litt bruk. Hva f*** Jeg elsker og hater jeans. - TS Anonymkode: 282d9...53e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå