Gå til innhold

Trommelen står stille i vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

Gjest Huffameg
Skrevet

Kjøpte ny siemens vaskemaskin for 3 år siden. Når jeg skulle sette på en vask i går gikk ikke trommelen rundt. Det kom vann inn i maskinen, men den ville ikke vaske. Slik jeg forstår er det 2 års garanti på hvitevarer. Kjøpte en dyr maskin i utgangspunktet fordi jeg håpet den ville vare lenge. Er det noen som har noen formening om hva som kan være galt ?

Skrevet

Billig-versjon: Reima som driver trommelen rundt, kan være gåen eller ramlet av

Dyr versjon: Motoren er gåen

Kontakt en vaskemaskinreparatør og be han komme og se på den. Koster litt, men er så absolutt billigere enn å kjøpe ny

Skrevet

Det var meg som har postet innlegget over, og som har hatt både gåen reim og ødelagt motor...

Gjest Huffameg
Skrevet

Takk for svar.....Jeg har alt vært i kontakt med reperatør, men han kan ikke komme før i neste uke :=(. Får håpe ikke det er motoren som er ødelagt da.

Skrevet

Kan være at det er reima som er røket.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Vær obs her. Det er 2 års garanti, men 5 års reklamasjonstid for varer som er ment å vare lenger enn 2 år. En vaskemaskin er beregnet å vare i minst 5 år og har du kvitteringen eller kan bevise når den er kjøpt - null problem hvis det er en feil med maskinen som ikke kan påvises å være brukerfeil. Dette har jeg faktisk opplevd noen ganger - importøren/leverandøren griner litt på nesa, men kan ingenting gjøre annet enn å reparere gratis for meg.

Noe annet er det hvis feks lofilter er tett, da er det ditt problem. Finn kvitteringen din du og sov godt til natten. Da kommer det nok ikke til å koste deg noe.

Sjekk gjerne Forbrukerrådets sider. Der står også det meste, kanskje lurt FØR reparatøren kommer - og husk hvis du har bestilt "hvilken som helst reparatør" er det ikke sikkert Siemens vil dekke omkostningene ved reparasjon. Ring Siemens og forklar problemet og bruk reparatøren Siemens sier. Vil ikke tro det er noe problem med en seriøs leverandør som Siemens, men så var det kvitteringen da.....

Det er pga slike saker at jeg har orden i mitt "kvitteringsregnskap" - og jeg kan klage på det meste hvis det er nødvendig og ting ikke virker som det skal.

Skrevet

Det er problem med et selskap som Siemens jo. Bruk for all del et verksted som er godkjent for garantireparasjoner av Siemensmaskiner. Det kan du spørre servicemann om for det vet han jo.

Når det gjelder å få det dekt er det ikke noe servicemannen bestemmer. Han fyller ut skjema og faxer til Siemens der reklamasjonsavdelingen der bestemmer og sender svar tilbake til han igjen. Så sant det ikke er helt klare ting som de har standariserte skjemaer for av hva som dekkes.

Har du ikke kvittering så skal butikken du kjøpte den i ha det i sine registre. I verste fall er det et serienummer på maskinen som sier når den er lagd og man kan gå utifra det.

Du har krav å lånemaskin og kan få det tilkjørt. Kontakt butikken du har kjøpt maskina i så SKAL de ordne det samme hva de sier. Snakk med en avd.leder eller noe da det ofte er mye ekstrahjelper rundt omkring.

Tar reparasjonen over 7 dager fra du melder fra om feil så kan du få låneprodukt.

Gjest prestekrage
Skrevet

Er det bh-spile som har kilt seg fast, eller kanskje lofilteret som har tettet seg hjelper det ikke om maskina ble kjøpt i går. Da er det du som må betale.

Opplevde for kort tid siden at maskina mi stoppet. Ringte reperatør som skulle komme dagen etter. Heldigvis prata jeg med en kompis i mellomtiden, som tipset meg om å sjekke lofilteret!

Var jammen både det ene og det andre der giiit (knekt telefonkort, to hårstrikker, knapp og maaaase lo og hår som hadde festet seg rundt dette!)!

Fikk fjernet dette og sto med alle kroppsdeler krysset da jeg satte på maskina igjen. Og den funka!!!

Så da kunne jeg bare ringe tilbake til rep og avbestille! Sparte en 1000-lapp der!

Så mitt råd; sjekk for all del lofilteret før rep kommer!!!

Skrevet

Jeg hadde samme problem med min maskin noen måneder før den var 5 år. Kom en reperatør som sjekket et datakort (fikk inntrykk til at han hadde mistanke til at det var problemet) byttet dette og gikk. Jeg betalte ikke noe, og har ikke hørt noe siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...