Gå til innhold

Vanlig underlivsundersøkelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere sier når dere ringer legen og bestiller time til vanlig underlivsundersøkelse for så å få resept på p-piller? Heter det gynokologiskundersøkelse, underlivsundersøkelse eller sier dere bare at dere vil ha resept på p-piller?

hilsen uvitende :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sagt at jeg ønsker resept på p-piller. Leger vurderer ulikt om man trenger gu.

Skrevet

Jeg sier ingenting når jeg ringer, kun at jeg ønsker en time. Hos legen sier jeg at jeg vil fornye resepten min, da spør han gjerne hvor lenge siden det er jeg hadde GU (jeg vet jo det selv så jeg er forberedt når det er på tide med ny undersøkelse). Sist jeg var hos legen skulle jeg ikke ha p-piller fordi jeg har sluttet på dem, men det var 3 år siden sist. Da sa jeg bare at jeg kom for en gynekologisk undersøkelse.

Skrevet (endret)

Den gangen jeg skulle begynne på p-piller, så ringte jeg legekontoret og sa rett og slett at jeg ville begynne på p-piller. Det er vel ulik praksis fra lege til lege med tanke på om de krever en gynekologisk undersøkelse før man får utlevert en resept. Man må uansett ha en time til legen for å sjekke blodtrykk og ha en liten prat.

Du kan jo eventuelt spørre når du ringer om du må ta en gynekologisk undersøkelse før du får resept, så har du mulighet til å "forberede deg" mentalt :)

Endret av @nea
Skrevet

jeg sa vel også at jeg skulle bestille time for å få begynne med p-piller, og etterhvert så ba jeg vel om en time, for ny resept til p-pillene.

har alltid tatt GU når jeg får ny resept, så jeg kunne like greit spurt etter gu.

nå bruker jeg spesialist, så jeg ringer bare for å bestille time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...