Gjest Heleen Skrevet 8. februar 2021 #1 Del Skrevet 8. februar 2021 Hei! Jeg har sett meg litt rundt her på kvinneguiden og tenkte jeg skulle lage min egen dagbok ☺️ Jeg er 27 og et halvt år gammel og er gift. Bor sammen med mannen min og en liten hund. Vi flyttet til et nytt sted for min mann trivdes ikke der vi bodde i over 4 år.. Nå har vi flyttet vekk fra min familie og bor nærmere sviger familien. Vi har kjøpt oss leilighet og driver og pusser den opp litt. Men det er ganske tøft og være ny siden vi ikke har noen bekjentskaper rundt oss noe særlig.. Etter mange år så ble mannen min endelig klar for å begynne å prøve å få barn. Dette har jeg ventet på såå lenge!! Jeg sluttet på p pillene i juli. Vi begynte å prøve aktivt fra september. Nå går vi snart inn i PP6. Jeg hadde et så stort håp om at jeg skulle bli gravid med engang men sånn ble det ikke. Det var godt å se at jeg ikke er alene med å føle at det tar lang tid og ingenting skjer 🤷♀️ i og med at alle jeg kjenner og familie har blitt gravide fort og er enten gravide nå eller har barn. Så jeg føler meg veldig alene i denne prøve prosessen. Ønsket om å få bli mamma er så stort at det kan ikke beskrives!! Jeg har noenlunde regelmessige sykluser men det kan gå alt i fra 26-32 dager. Har også vært hos gyn og fått sjekket meg, og der såg alt fint ut ☺️👏 Det bare føles som tiden går utrolig sakte når det gang på gang viser seg at det ikke har gått.. Jeg har tatt det veldig tungt hver gang mensen har kommet😥og kjenner på en stor frykt om at noe skal være galt så vi ikke klarer å bli gravide på egenhånd. I tillegg er jeg ufør noe som gjør at jeg går veldig mye hjemme. Håper noen vil skrive med meg her inne så kan vi sammen løfte hverandre opp når å være prøver og ingenting skjer føles som et strev og en evighet❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 8. februar 2021 #2 Del Skrevet 8. februar 2021 Hei og velkommen, så hyggelig med flere prøvere her inne 😊 Så deilig å allerede ha vært og sjekket og fått beskjed om at alt i orden, det gjør prøvingen litt enklere. Håper det klaffer for dere kjapt 🤞 Spennende med ny boplass da, kan se for meg at det er litt vanskelig å bli kjent med nye akkurat nå under koronaen, men forhåpentligvis får man nye bekjentskaper etterhvert som man får bodd seg til litt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 8. februar 2021 #3 Del Skrevet 8. februar 2021 Atticmess skrev (15 minutter siden): Hei og velkommen, så hyggelig med flere prøvere her inne 😊 Så deilig å allerede ha vært og sjekket og fått beskjed om at alt i orden, det gjør prøvingen litt enklere. Håper det klaffer for dere kjapt 🤞 Spennende med ny boplass da, kan se for meg at det er litt vanskelig å bli kjent med nye akkurat nå under koronaen, men forhåpentligvis får man nye bekjentskaper etterhvert som man får bodd seg til litt 😊 Takk ☺️ veldig hyggelig ☺️ Ja det er veldig greit å vite at alt såg bra ut på sjekken jeg tok 😁 Ja det er litt skummelt å være ny, spesielt midt i korona tider 😮 men håper det går seg til etterhvert 🤞 Takk! Håper det klaffer for deg også snart!! 🤞❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. februar 2021 #4 Del Skrevet 8. februar 2021 Velkommen og gratulerer med dagbok Det er veldig fint å ha et sted å skrive av seg i prøvetiden, som består av mye venting. Også fint å kunne kartlegge, gå tilbake og se på info osv. Så dette blir bra ☺️ Utgangspunktet ditt videre nå høres jo også veldig bra ut. Med en normallengde på syklus og at du har tatt en grunnleggende sjekk. Kjempebra! Har du kartlagt eggløsningen de månedene dere har prøvd, slik at du vet hvilken dag i syklusen den kommer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 8. februar 2021 #5 Del Skrevet 8. februar 2021 Amatariel skrev (21 minutter siden): Velkommen og gratulerer med dagbok Det er veldig fint å ha et sted å skrive av seg i prøvetiden, som består av mye venting. Også fint å kunne kartlegge, gå tilbake og se på info osv. Så dette blir bra ☺️ Utgangspunktet ditt videre nå høres jo også veldig bra ut. Med en normallengde på syklus og at du har tatt en grunnleggende sjekk. Kjempebra! Har du kartlagt eggløsningen de månedene dere har prøvd, slik at du vet hvilken dag i syklusen den kommer på? Tusen takk ❤️ Ja det ser bra ut foreløpig ☺️ Ja jeg har brukt eggløsningstester siden jeg har av og til litt forskjellige lengder på syklusen med noen dager lenger eller kortere. Men eggløsningen har vært på ca dag 15 hver syklus. Men denne gangen var syklusen på 32 dager så da ble eggløsningen senere enn forventet. Så jeg tenker jeg fortsetter med å ta testene så jeg vet sikkert at vi treffer rundt eggløsning fremover👍☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 8. februar 2021 #6 Del Skrevet 8. februar 2021 Hei og velkommen til oss ❤️ Jeg kjenner meg igjen i det og flytte på seg til en plass du ikke kjenner. Jeg bodde noen år i Tyskland (samboeren er tysk) men jeg klarte ikke å passe inn, likte meg ikke, så vi flytte til Norge. Gi de tid, så kanskje dere vil trives bedre der dere bor 😊 Kjenner meg igjen i det å vil ha en positiv test med engang uten å få det, tror vi alle kjenner på den følelsen i blant. Det kommer til å skje og snart kan du forhåpentligvis holde en baby i armene dine 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 8. februar 2021 #7 Del Skrevet 8. februar 2021 Velkommen skal du være! Jeg er akkurat like gammel som deg og vi har prøvd aktivt siden oktober, så jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om at "alle" blir gravide med en gang. Vi må jo likevel bare tenke at det er normalt å prøve opptil et år uten at man ser på det som noe galt! Selv om det er lettere sagt enn gjort 🙄 Håper du og jeg blir gravide nå snart endelig 💓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 8. februar 2021 #8 Del Skrevet 8. februar 2021 Saschi skrev (42 minutter siden): Hei og velkommen til oss ❤️ Jeg kjenner meg igjen i det og flytte på seg til en plass du ikke kjenner. Jeg bodde noen år i Tyskland (samboeren er tysk) men jeg klarte ikke å passe inn, likte meg ikke, så vi flytte til Norge. Gi de tid, så kanskje dere vil trives bedre der dere bor 😊 Kjenner meg igjen i det å vil ha en positiv test med engang uten å få det, tror vi alle kjenner på den følelsen i blant. Det kommer til å skje og snart kan du forhåpentligvis holde en baby i armene dine 🌸 Takk for det ❤️ Ja håper virkelig vi vil trives etterhvert🤞!! Ja det er nok mange som føler det samme! Takk for fine ord ☺️ håper virkelig jeg får holde en baby i armene mine om ikke så alt for lenge!! 🤞🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 8. februar 2021 #9 Del Skrevet 8. februar 2021 sommerfugl154 skrev (11 minutter siden): Velkommen skal du være! Jeg er akkurat like gammel som deg og vi har prøvd aktivt siden oktober, så jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om at "alle" blir gravide med en gang. Vi må jo likevel bare tenke at det er normalt å prøve opptil et år uten at man ser på det som noe galt! Selv om det er lettere sagt enn gjort 🙄 Håper du og jeg blir gravide nå snart endelig 💓 Takk skal du ha ☺️ Ja da har dere nesten prøvd like lenge som oss! Det er godt å vite at jeg ikke er helt alene med å føle det sånn 🙉 ja har skjønt det at man skal se an til man har prøvd i 1 år.. Men virkelig lettere sagt enn gjort ja 😟😟 de månedene vi har prøvd har føltes utrolig lange!! Jaa håper virkelig at begge får bli gravide snart 🤞❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 9. februar 2021 #10 Del Skrevet 9. februar 2021 Er det noen som vet hvor mye kaffi som er anbefalt å drikke når man prøver å bli gravid? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 13. februar 2021 #11 Del Skrevet 13. februar 2021 On 2/9/2021 at 1:27 PM, Heleen said: Er det noen som vet hvor mye kaffi som er anbefalt å drikke når man prøver å bli gravid? 🙂 Tror det ikke er anbefalt mer enn én kopp om dagen, men det er jo litt diskusjon rundt det. Hadde det vært veldig farlig så hadde vi nok hørt mer om det, men alt med måte tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 13. februar 2021 #12 Del Skrevet 13. februar 2021 sommerfugl154 skrev (4 timer siden): Tror det ikke er anbefalt mer enn én kopp om dagen, men det er jo litt diskusjon rundt det. Hadde det vært veldig farlig så hadde vi nok hørt mer om det, men alt med måte tenker jeg! Takk for svar ☺️ Har prøvd å kutte ned litt på koffein i det siste så håper det kan hjelpe denne prøveperioden 🤞☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 16. februar 2021 #13 Del Skrevet 16. februar 2021 Heleen skrev (På 9.2.2021 den 13.27): Er det noen som vet hvor mye kaffi som er anbefalt å drikke når man prøver å bli gravid? 🙂 Har lest alt fra 1 - 3 kopper til dagen men som sagt over her, alt med måte. Jeg MÅ ha en kopp med kaffe når jeg står opp, fungerer ikke uten og en senere på dagen i lunsjen, så det er en vanskelig ting for meg og gå ned på kaffe drikkingen 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 16. februar 2021 #14 Del Skrevet 16. februar 2021 Saschi skrev (8 timer siden): Har lest alt fra 1 - 3 kopper til dagen men som sagt over her, alt med måte. Jeg MÅ ha en kopp med kaffe når jeg står opp, fungerer ikke uten og en senere på dagen i lunsjen, så det er en vanskelig ting for meg og gå ned på kaffe drikkingen 😆 Ja jeg skjønner! Klarer ikke å kutte helt ut kaffi jeg heller så kjenner meg igjen der 🙉🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 16. februar 2021 #15 Del Skrevet 16. februar 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 17. februar 2021 #16 Del Skrevet 17. februar 2021 Da er jeg inne i PP6.. Jeg fikk positiv eggløsningstest i dag tidlig så da må vi legge inn noen aksjer i dagene fremover 🙂 har allerede lagt inn noen aksjer noen dager før jeg fikk positiv eggløsningstest 🙂 Har helt ærlig mistet håpet litt siden de månedene vi har prøvd har graviditetstestene bare vist 1 strek. Og håpet om at det skal bli 2 streker hver prøveperiode er så stor og skuffelsen blir så uendelig stor når jeg gang på gang ser 1 strek nok engang.. 😔 Men gir uansett ikke opp og klaffer det ikke denne gangen går vi inn i PP7 i mars🤞 Det er vanskelig å holde seg positiv men jeg prøver virkelig å tenke det vil klaffe til slutt 🤞🤞❤️ Håper så INDERLIG dette er måneden for oss og at det endelig setter seg en spire for oss og alle dere andre prøvere der ute ☺️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 17. februar 2021 #17 Del Skrevet 17. februar 2021 Så bra at dere allerede har fått lagt inn aksjer og har planlagt tiden framover men pass på at dere ikke bare fokuserer på det og tar dere tid til å bare vær sammen Når du får den andre streken så blir det andre boller og dere kommer til å savne det å ha tid sammen bare dere 2 Det som jeg syns er tøffest, er det samme som deg, jeg føler at jeg ser gravide, barnevogner eller barn overalt og har hatt et par sammenbrudd eller bare sperret meg inne på rommet og grenet. Den veien som vi her inne må ta er ganske tøff men premien som vi får til slutt er helt fantastisk og verdt det ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 17. februar 2021 #18 Del Skrevet 17. februar 2021 (endret) Saschi skrev (1 time siden): Så bra at dere allerede har fått lagt inn aksjer og har planlagt tiden framover men pass på at dere ikke bare fokuserer på det og tar dere tid til å bare vær sammen Når du får den andre streken så blir det andre boller og dere kommer til å savne det å ha tid sammen bare dere 2 Det som jeg syns er tøffest, er det samme som deg, jeg føler at jeg ser gravide, barnevogner eller barn overalt og har hatt et par sammenbrudd eller bare sperret meg inne på rommet og grenet. Den veien som vi her inne må ta er ganske tøff men premien som vi får til slutt er helt fantastisk og verdt det ❤️ Takk for svar 🥰 Prøver så hardt og ikke fokusere alt for mye på det men det er ikke så enkelt alltid🙄 er den eneste av venner og min familie og svigerfamilien som nå ikke har barn eller er gravid.. Så det er tøft å se alle dem få sin egen mens jeg sitter her og ikke har fått det til.. 😔 Ja det er skikkelig tøft.. Det stikker veldig når jeg ser andre gravide.. Godt å vite at det er flere som har det sånn og at jeg ikke er alene.. ❤️ Det er tøft men det er så verdt det når vi endelig får barnet vi ønsker oss 🤞❤️ Ønsker deg masse lykke til og håper spiren sitter for deg snart ❤️ Endret 17. februar 2021 av Heleen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 19. februar 2021 #19 Del Skrevet 19. februar 2021 Gjest Heleen skrev (På 17.2.2021 den 19.05): Ønsker deg masse lykke til og håper spiren sitter for deg ❤️ Takk, det gjør jeg og 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå