Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brune øyne og naturlig nokså lyst, blondt hår. Til daglig bruker jeg kun rosa lipgloss og mascara, og de få gangene jeg prøver å sminke meg, blir jeg seende ut som en klovn. Er det noen andre brunøyde blondiner her med tips til hvordan jeg kan sminke særlig øynene, metode, farger osv? Jeg synes kombinasjonen brune øyne/lyst hår er litt vanskelig når jeg skal velge farger.

Anonymkode: c49dc...658

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! 

Jeg bruker ikke så mye farger for å være ærlig, hvis jeg sminker øynene bruker jeg enten forskjellige brunfarg, og lyse. Litt sånn rustbrun kan også være fint. Som regel går jeg for en lys beige over hele lokket, en mørk brun i ytterkanten av lokket nederst også legger jeg litt mørkere i svingen der øyevippene treffer når jeg har øynene oppe. Også legger jeg litt hvit liner i andre kanten av øyet og litt inn mot midten som også duses bittelitt ut. Av og til har jeg på mascara, andre ganger bruker jeg kun vippetang. Jeg har mørke vipper som ikke nødvendigvis trenger mascara.. 

Men når jeg var yngre brukte jeg mye forskjellige farger, hadde en spesiell blåfarge som fikk øynene til å poppe veldig, men da hadde jeg den kun som en liiitt tykkere eyeliner, også dusa ut. Og masse mascara på den tiden 😅 

Vet ikke med deg men jeg blir ikke sånn typisk vinterblek, men bruker en bb cream som regel likevel. Jeg får ofte elveblest av kulde så greit med noe som dekker hvis det plutselig skal dukke opp.. 

Hilsen en brunøyd blondine 🙂

Anonymkode: 74e54...240

Skrevet

Synes dere med brune øyne og naturlig blondt hår er så pene. Dere ser kloke og fredfulle ut😊

Anonymkode: 417df...b19

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Spørs litt på hudtonen, men:

rosa/lilla (kjølige toner om kald hudtone, eller mer nøytral om ikke)

nøytrale bruntoner

Jeg liker paletten til Zoeva og Urban Decay for mer nøytralt varmt/kaldt - men akkurat til rosa....om du har kald tone synes jeg Dior Cool palette ser grei ut. Huda tror jeg blir for flashy for deg kanskje. Colourpop har og utvalg i rosa mener jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...