Gå til innhold

Å søke på farmen uten å ha en jobb å legge til i søknaden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kanskje slenge inn en søknad til farmen, men har et lite problem.. 

Jeg har ikke jobb å er uføre. Redd dette kan påvirke? Hva ville dere skrevet at dere drev med når du må legge til jobb? Kurs osv går det? :)

Kan jo ikke lyve heller 😅

Anonymkode: 58924...38a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvstendig næringsdrivende. 

Da lyver du ikke heller siden det ikke er noen krav til å kalle seg det. I Norge skille man ikke mellom selvstendig næringsdrivende og suksessfulle selvstendig næringsdrivende som man gjør i USA.

Anonymkode: 3869a...80d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har ikke jobb å er uføre. Redd dette kan påvirke? Hva ville dere skrevet at dere drev med når du må legge til jobb? Kurs osv går det? :)

Hvis du er ufør kan du ikke bli med på farmen fordi du må jobbe mye fysisk på farmen.. 

Anonymkode: 92a4e...6b1

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du er ufør kan du ikke bli med på farmen fordi du må jobbe mye fysisk på farmen.. 

Tenkte du grundig gjennom dette før du trykket "Send inn svar"?

Anonymkode: 933ff...c35

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den tanken slo meg også, at det kan være mye tungt fysisk arbeid på Farmen + dårlig med mat til tider. Det spørs jo kanskje hvorfor man er ufør, men vil anta at man møter endel problemer i det programmet hvis man ikke klarer en vanlig jobb. 

Anonymkode: 5c995...37f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da lyver du ikke heller siden det ikke er noen krav til å kalle seg det. I Norge skille man ikke mellom selvstendig næringsdrivende og suksessfulle selvstendig næringsdrivende som man gjør i USA.

Ah, ja den var jaggu meg ikke dum! Tusen takk for tips.  Ts 

Skrevet

Hvordan kan du være med på noe sånn, men ikke kunne jobbe i det «vanlige liv»? Høres veldig rart ut..

Anonymkode: 20327...301

• Liker 10
Skrevet

Må være trolletråd. Du kan jo miste uføretrygden. 

Anonymkode: 02cf9...427

• Liker 3
Skrevet

Unnskyld meg dere, men hva faen vet dere om uføre egentlig? 

Må ikke sitte i glasshus. En dag kan det være akkurat DU som selv blir uføre. Det er farlig å dømme, har sett flere tilfeller oppover der mennesker har dømt andre, og så har de havnet i det samme selv. Men kjære dere, døm i vei :) gjør ikke meg noe. 

At mennesker som er uføre ikke skal få lov til å melde seg på et tv program som farmen, er noe av det mest latterlige jeg har lest. Alle som er uføre er ikke helt invalid heller. Finnes flere grunner for at mennesker er nettopp uføre. 🙂 Så jeg melder meg på uansett deres mening 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Må være trolletråd. Du kan jo miste uføretrygden. 

Anonymkode: 02cf9...427

Overhodet ikke en trolletråd. 

Skrevet

Ufør = man har en eller annen diagnose som gjør at man ikke kan stå i jobb. Enten det er fysiske eller psykiske utfordringer. Uansett hva det er man sliter med så kan jeg ikke se at det da skal funke å gå ti uker med fysisk arbeid, lite mat, tett på andre mennesker og et kamera i trynet hele dagen. 

Anonymkode: 88621...067

• Liker 16
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er klart det er løgn, enten er man selvstendig næringsdrivende, eller så er man det ikke. Og en som er ufør er milevis unna å være selvstendig næringsdrivende, de er ikke økonomisk selvstendig i det hele tatt. Da kunne TS like gjerne skrevet "fotograf", siden det ikke er en beskyttet tittel og det egentlig ikke er noen krav for å kalle seg det heller. 

Makan :ler: 

Anonymkode: 37d75...208

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ufør = man har en eller annen diagnose som gjør at man ikke kan stå i jobb. Enten det er fysiske eller psykiske utfordringer. Uansett hva det er man sliter med så kan jeg ikke se at det da skal funke å gå ti uker med fysisk arbeid, lite mat, tett på andre mennesker og et kamera i trynet hele dagen. 

Anonymkode: 88621...067

De fleste deltagerne varer jo ikke i ti uker... 

• Liker 2
Skrevet
Thyra skrev (2 minutter siden):

De fleste deltagerne varer jo ikke i ti uker... 

Nei du har rett. Charter-Hilde holdt ut døgnet, hun er ufør og klarte ikke mer...

Anonymkode: 32e8b...874

• Liker 4
Skrevet

Som ufør kommer du ikke til å klare livet på Farmen. Der må alle jobbe og gjerne gjøre tungt arbeid. Hvis du klarer det helt sikkert noen som kommer til å mene at du klarer deg i en vanlig jobb også.

Anonymkode: 7f45f...2a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 13.42):

Det kan godt hende de syntes det vil være interessant likevel. Vær ærlig. De søker jo mennesker med forskjellig bakgrunn, og...  hvertfall hva jeg har sett av kg så kan det føre til friske debatter. Gjør det. Stå frem og fjern stigmaet rundt uføre. 

Anonymkode: 0bd42...142

• Liker 3
Skrevet

Jeg også er faktisk nysgjerrig på hvordan du som ufør kan være med på Farmen? Jeg er bare nysgjerrig, mener ikke noe vondt. Og nei, kanskje jeg da ikke vet så mye om det å være ufør. Hva får deg til å ikke fungere i en vanlig jobb?

Anonymkode: 68ac3...8a8

• Liker 2
Skrevet

Selv hadde jeg hatt lyst til å prøve farmen om de tok vekk kameraene, de andre deltagerne og det tyngste fysiske arbeidet. Så det ble overlevelse som i å ta seg av dyr og ordne litt. Ikke hogge tømmwr og sånt. Lite mat funker for jeg er ikke kresen og ganske nøysom. 

Anonymkode: 0bd42...142

Skrevet

Dere som mener at å være med på Farmen er uforenlig med å være uføretrygdet - hvilke konkrete jobber kvalifiserer det å takle livet på "Farmen", for?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere som mener at å være med på Farmen er uforenlig med å være uføretrygdet - hvilke konkrete jobber kvalifiserer det å takle livet på "Farmen", for?

Det er vel mer det at hvis du takler psykososialt stress, hardt fysisk arbeid, mangel på mat o.l. som kommer med Farmen, så takler du å ha en "vanlig" jobb som butikkansatt, farmasøyt, fotograf, sosionom, annet..?

Anonymkode: 68ac3...8a8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...