Gjest snart eks-røyker? Skrevet 17. august 2005 #1 Del Skrevet 17. august 2005 Det er mange gode grunner til å slutte å røyke, helse og økonomi for eksempel. Men så var det det å klare det da. Jeg aner ikke helt hvordan jeg skal klare det jeg! Vet ikke om jeg er nok motivert heller, men jeg prøver å bli det. Hvordan klarte du det? Gi meg noen gode råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #2 Del Skrevet 17. august 2005 Moren min maste no jæv..., så hun sponset til slutt hypnose. Jeg var INNRØKT, de færreste trodde jeg ville klare å slutte, men det klarte jeg altså. Gikk til hypnotisør fire ganger, kostet rundt 600 kroner pr gang tror jeg, og jeg var røykfri i løpet av en drøy måned. Dette var i slutten av april og jeg har fortsatt ikke smakt et eneste trekk. Økonomien har blitt bedre, det merker jeg. For nå er det ikke lenger slik at jeg har noe jeg MÅ kjøpe. Shoppingen og cafebesøkene begrenset seg i begynnelsen også, men nå har det tatt seg opp igjen. Likevel merkes det tydelig at jeg ikke kjøper en tjuepakning om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. august 2005 #3 Del Skrevet 17. august 2005 jeg gikk på røykesluttkurs med jobben + at jeg gikk i terapi (for angst og slikt, men de fulgte med på røykeslutten min også. ) samtidig som jeg sluttet. for meg var det nok mye det at jeg snudde hele livet mitt på hodet likevel, så da var det på en måte mulig å samtidig vende på røykevanen også. det var tøft det jeg skulle igjennom uansett, litt ekstra skulle jeg klare. hadde prøv å slutte tre ganger før, og holdt opp i alt fra ett par mnd og hele åtte mnd første gangen jeg prøvde. men røyk alltid på den festrøykinga jeg mente jeg fint kunne gjøre... har innsett at jeg aldri mer kan ta ett trekk, gjør jeg det, så er jeg raskt tilbake, selv nå etter to og ett halvt år. men er røykfri, legger fremdeles til side røykepengene hver mnd. noen ganger sparer jeg til noe jeg vil ha eller gjøre, andre ganger bruker jeg de på å gå å shoppe noe luksus. passer på å bruke de til spesielle ting ihvertfall, ikke at de bare forsvinner inn i det sorte hullet. sånn sett ser jeg hver måned at jeg faktisk ikke har råd til å begynne igjen, da må jeg slutte å kose meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egwene Skrevet 17. august 2005 #4 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg leste "Endelig røykfri". Merkelig at det bare skal en bok til, men det virket for meg. Gikk fra å røyke 30(!) til ingenting over natta. 1. september er det ett år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 17. august 2005 #5 Del Skrevet 17. august 2005 Var gravid og kjempekvalm. Røyken gjorde meg enda kvalmere. Det ble bråslutt. Etterpå har jeg tatt en blås til fest, men aldri mer dagligrøyking. Vet at festrøyking heller ikke er bra, men det er bare en sjelden gang jeg gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. august 2005 #6 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg gikk på røykesluttkurs. Ingen trodde jeg skulle "klare" å slutte, men det gikk fint. Røyket mellom 30 og 40 pr dag! Nå har jeg vært røykfri i over 2 år. Må si som Aline, jeg kommer aldri til å kunne ta et trekk av en sigarett igjen, da kommer jeg garantert til å være tilbake til å starte dagen med kaffe og 3 røyk - og det vil jeg ikke! Lykke til med sluttinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 18. august 2005 #7 Del Skrevet 18. august 2005 jeg leste boken "endelig ikke røyker" av Allen Carr... Les den. Jeg er imponert hvis du ikke er ikke røyker etter å ha lest den! Mvh Lene, ikke røyker i 2,5 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 18. august 2005 #8 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg har aldri røyket, fast i allefall, men ville bare fortelle en litt spesiell historie for det! Mamma og pappa slutta på en litt morsom måte sammen! Hver dag etter middag tok de alltid en røyk til kaffen! Men en dag så mamma at pappa ikke tok opp røyken og lurte på om han hadde slutta.. "Ja", sa han da, egentlig på tull! "ok, da slutter jeg og da", sa mamma, kanskje også litt på tull! Etter den dagen har de aldri tatt ett trekk! Ganske morsom måte å slutte på egentlig.. Jeg tror måten å slutte på er å bare bestemme seg!! -NÅ slutter jeg!! Er så mange som skal kutte ned etterhver.. det går sikkert kjempe bra i begynnelsen, men jeg har ikke store troa på at det er mange som klarer å slutte helt med den metoden! Lykke til til alle "sluttere" Endret 18. august 2005 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #9 Del Skrevet 18. august 2005 Røykte i 16 år, slutta på dagen med "Endelig Ikke-røyker" av Allen Carr. Har ikke hatt lyst på røyk siden, ikke kjent røykesug, og har vært røykfri i åtte mnd. Jeg må si det er deilig å slippe å røyke! Jeg lukter bedre for andre, og jeg stresser mye mindre! Tennene mine er hvitere, huden finere, hvilepulsen gikk ned med 15 slag i minuttet, jeg har ikke lagt på meg noe, jeg sover bedre om nettene, og jeg slapper faktisk mye bedre av nå enn da jeg røykte. Røykeslutt er absolutt å anbefale, og det er INGENTING å frykte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #10 Del Skrevet 18. august 2005 Belønnet meg selv etter en måned som røykfri med å kjøpe et rådyrt antrekk, likedan etter to røykfrie måneder. (og så videre) Dyrt ble det, men det har vært en ekstra glede å kunne bruke klærne da Uansett, så må man bestemme seg for å slutte å røyke FOR RESTEN AV LIVET Jeg har sikkert sluttet å røyke 1000 ganger, og sprukket like mange ganger, men etter mye om og men, fant jeg ut at et trekk på fest kan ødelegge alt. Svært få klarer å kun ta seg en røyk kun til fest, vi andre kjøper en pakke dagen etter Livet er så utrolig mye bedre uten røyk, huden, håret og hele deg blir så mye friskere. Man lurer seg selv ved å tro at man slapper av med å ta en røyk, man stresser nemlig så mye mer med å få inn en røykepause. (hvor kan jeg røyke, når kan jeg røyke, når kan jeg ta neste røyk, rekker jeg å røyke mellom reklamepausen osv) Verdien av å slutte å røyke er høy, og bonusen er flottere hud og tenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dilla Skrevet 18. august 2005 #11 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg sluttet å røyke for snart 2 år siden. Ta kontakt med Røyketelefonen eller gå inn på http://www.shdir.no/tobakk/r_ykeslutt/. Der finner du en røykeslutte-dagbok. Den fulgte jeg til punkt og prikke og det fungerte utmerket. Jeg sluttet sammen med en kollega, da ble det liksom en "konkurranse" å klare å følge opplegget. Men husk at ingenting hjelper hvis du ikke er ordentlig motivert. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassiopeia Skrevet 18. august 2005 #12 Del Skrevet 18. august 2005 For å motivere meg tok jeg utgangspunkt i det som plaget meg mest ved røykingen min. Jeg hadde ingen fysiske plager enda, så det jeg merket mest var at min allerede magre studentøkonomi ble anorektisk av 15 om dagen. Jeg leste røykesluttboka til Carr, men synes den var teit, og endte bare med å irritere meg over at den var dårlig skrevet. Jeg gikk fra 15 om dagen til 0 over natta, og det er litt over to måneder siden nå. Det var grusomt de 5 første dagene, så ble det lettere, og nå er det bare herlig. Blir uvel av lukten når folk røyker rett ved siden av meg til og med. Pengene jeg sparer har jeg brukt på å skjemme meg selv bort, og det har virket enda mer motiverende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 18. august 2005 #13 Del Skrevet 18. august 2005 Hmm...jeg har lest boken "endelig ikke-røyker" sikkert 4 ganger-kan den snart utenat Hva er det som funket for dere som har greid å slutte med den?jeg mener,-alle vet jo at det ser og er dumt å røyke osv.. Skal på ferie snart,men etterpå er det ATTER en gang slutt på sigarettene,-skal vi slå oss sammen vi som ennå ikke har klart det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2005 #14 Del Skrevet 18. august 2005 For meg var det snakk om motivasjon. Jeg hadde lenge lekt med tanken på å slutte og plutselig så fikk jeg bare nok. Nå skal jeg slutte å røyke - også slutta jeg! Motivasjonen var på topp og det gikk utrolig lett. Hadde ingen problemer med å sitte på røykerommet i pausene på jobben osv. Jeg har nok blitt en av disse eks-røykerne som har blitt en skikkelig antirøyker Nå byr det meg i mot, det lukter kvalmt og bare tenk på hva det gjør med kroppen din!!! Æsj!!! Nå har jeg vært røykfri i 2,5 år og vet med meg selv at jeg aldri kommer til å begynne igjen. I starten da jeg hadde sluttet å røyke så gikk det slavsagt noen mnd hvor jeg var fristet og hadde lyst på røyk, gjerne situasjonsbetingen hvor røyken på en måte manglet. Hadde jeg tatt èn røyk da hadde jeg sikkert sprukket, for meg var det enten eller. Nå er det absolutt INGENTING som frister meg med røyken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskvinnen Skrevet 18. august 2005 #15 Del Skrevet 18. august 2005 Ble gravid, og fryktelig kvalm. Da kvalmen gav seg hadde jeg fremdeles litt sug, men så bare for meg den lille engelen i magen som ble grå av røyken. Nå er det 18 måneder siden jeg tente min siste røyk, jeg synes det lukter så guffent, og når jeg ser folk som røyker synes jeg de er såååå skitne. Helt sykt at JEG har blitt så anti... Jeg som røyka 30 om dagen. Men det er jo ikke aktuelt for alle å bli gravid for å slutte liksom, jeg har forsøkt MANGE ganger før, men aldri lykkes. Håper du er sterkere enn meg, og lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #16 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg røkte 10-15 sigaretter hver dag,og har røkt i 18 år.Men bestemte meg plutselig at nå er det slutt! Det var aller verst de første 14 dager,fikk et tips om at jeg skulle ta en gulrot når suget kom som verst,og det følte jeg hjalp meg. Nå har jeg vært røykfri i 2,5 år,og det er deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tobo Skrevet 19. august 2005 #17 Del Skrevet 19. august 2005 For å bli motivert: Regnet ut hvor mye jeg brukte på røyk i måneden. Deretter hvor mye jeg hadde brukt på røyk hele livet. Det hadde faktisk dekket en stor del av lånet på leiligheten min. Trappet ned, bestemte meg for hvor lenge en 20 pkn skulle holde og holdt meg til det. Satt en endelig sluttdato. I 2 uker før sluttdato holdt jeg meg til maks tre om dagen. Den dagen jeg sluttet, gikk jeg og kjøpte et kort på treningsstudio. Tenkte jeg heller skulle invistere i helse. Med trening og røykeslutt samtidig, er det utrolig hvor fort kondisen går opp og overskuddet stiger. Det er generer mange positive ting - som frriskere hud, sunnere kosthold og bedre selvbilde. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 19. august 2005 #18 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg likte så godt å røyke at jeg ikke hadde lyst til å slutte. Derfor var jeg sikkert ikke motivert, men jeg hadde bestemt meg....så derfor sluttet jeg i fjor høst. Klødde litt i munnen de første to ukene. Har forresten ikke blitt antirøyker, og kommer aldri til å messe for andre at de må slutte å røyke m.m. (Antirøykefundamentalister har jeg ikke noe til overs for). "Alle med sitt" er det en som har som sitat her inne.....det er en fin "regel". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #19 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg synes røyken luker godt, og jeg plages ikke av at andre røyker. Det var noe av det jeg fremhevet hos hypnotisøren også, at jeg med mine politiske meninger ikke ville bli en liten Høybråten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #20 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg bestemte meg rett og slett for å slutte. Alle tusenlappene som gikk til røyk pluss at jeg er redd for kreft fikk meg til å slutte. Nå har jeg vært røykfri i fem år, er 34 og har langt penere og mer ungdommelig hud enn de fleste andre på min alder (hyggelig bonus).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå