AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #41 Skrevet 8. februar 2021 Jeg og samboren min har vært sammen i 19 år. I løpet av disse årene har vi vært i flere bryllup der enten bruden, brudgommen eller begge har vært gift tidligere. Sies det ikke at galskap er å gjøre samme feil gang på gang og forvente et annet resultat? Mulig vi er rare, men ingen av oss har noen gang ønsket ekteskap. Vi har felles barn og samboerkontrakt, synes det er forpliktelse nok. Anonymkode: 6c531...49c 1
Gjest Bet-t-ina Skrevet 8. februar 2021 #42 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har vært gift i 14 år. Jeg har ikke tenkt til å skille meg.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #43 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg og samboren min har vært sammen i 19 år. I løpet av disse årene har vi vært i flere bryllup der enten bruden, brudgommen eller begge har vært gift tidligere. Sies det ikke at galskap er å gjøre samme feil gang på gang og forvente et annet resultat? Mulig vi er rare, men ingen av oss har noen gang ønsket ekteskap. Vi har felles barn og samboerkontrakt, synes det er forpliktelse nok. Anonymkode: 6c531...49c Er impliserer du jo at det er årsakssammenheng mellom det at de giftet seg og det at det tok slutt. Disse folkene hadde jo høyest sannsynlig gått fra hverandre uavhengig av om de var gift eller ikke. Det er jo ikke det at de valgte å gifte seg som er årsaken til at de også gikk fra hverandre. Derfor ser jeg ikke at det at man har vært gift før skal være en grunn for å ikke gifte seg igjen. Med den tanke gangen kan man jo like gjerne si at "jeg var sammen med den personen i 10 år og det funket jo ikke, så hvorfor skal jeg bli sammen med en ny person det vil sikkert ikke fungere det heller". Anonymkode: 4407a...82b 6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. februar 2021 #44 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så av juridiske grunner? Når du står foran presten så betyr det ingenting da? Anonymkode: 121f0...2fd Mange av oss gifter oss ikke i kirker, som regel fordi vi ikke er kristne.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. februar 2021 #45 Skrevet 8. februar 2021 Ca. 40 % av alle inngåtte ekteskap i Norge ender i skilsmisse. Det er veldig langt fra "alle". Med din logikk kan man jo like gjerne si at "ingen" skiller seg Hva som er "vitsen" er opp til det enkelte par. Noen velger å leve som samboere, men samboerforhold går oftere i oppløsning enn ekteskap.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #46 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg og samboren min har vært sammen i 19 år. I løpet av disse årene har vi vært i flere bryllup der enten bruden, brudgommen eller begge har vært gift tidligere. Sies det ikke at galskap er å gjøre samme feil gang på gang og forvente et annet resultat? Mulig vi er rare, men ingen av oss har noen gang ønsket ekteskap. Vi har felles barn og samboerkontrakt, synes det er forpliktelse nok. Anonymkode: 6c531...49c I ditt tilfelle ser jeg virkelig ikke forskjellen på å være gift, og ikke, om det først kommer til brudd. Så jeg fatter ikke at du kan mene noe om noen som gifter seg for andre og tredje gang? Jeg kunne fint vært samboer. Men det som var avgjørende for meg var å være hverandres nærmeste familie juridisk. Du kan ha både avtaler og testamente. Men for oss ble det helt feil at vi ikke skulle ha beslutningsrett ovenfor hverandre ved for eksempel en alvorlig ulykke/sykdom, da vi i statens øyne ikke er hverandres nærmeste familie. Anonymkode: 88202...af8 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #47 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Skrev NESTEN alle. Og de som ikke er skilt enda på statistikken kommer vel med tiden... Derfor skjønner jeg ikke ekteskap om det så ikke betyr for alltid. Da er det lite vits å i det hele tatt gifte seg. Anonymkode: 121f0...2fd Jeg ser ikke noe nesten i trådtittelen. Og med den logikken der forblir nesten alle gift. Anonymkode: 14cfb...55f 10
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #48 Skrevet 8. februar 2021 Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden): Mange av oss gifter oss ikke i kirker, som regel fordi vi ikke er kristne. Nei men da håper jeg dere også gifter dere uten en prest Anonymkode: 121f0...2fd
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. februar 2021 #49 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg og samboren min har vært sammen i 19 år. I løpet av disse årene har vi vært i flere bryllup der enten bruden, brudgommen eller begge har vært gift tidligere. Sies det ikke at galskap er å gjøre samme feil gang på gang og forvente et annet resultat? Mulig vi er rare, men ingen av oss har noen gang ønsket ekteskap. Vi har felles barn og samboerkontrakt, synes det er forpliktelse nok. Anonymkode: 6c531...49c Da er det galskap å være kjæreste med flere eller samboer med flere også, da? Merkelig logikk. Det er snakk om mennesker, ikke fysikk-eksprimenter. Et forhold mellom Lise og Ole blir ikke det samme som et forhold mellom Lise og Lars.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #50 Skrevet 8. februar 2021 1. For å få en bra fest. 2. Fordi mange syntes det er enklere å være gift med personen man har barn med. Og mange har lyst på barn derfor gifter de seg, så har man fått barna og han si seg ferdig med ekteskapet. Barna har man for alltid. Anonymkode: b9a6a...b8f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #51 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skrev NESTEN alle. Og de som ikke er skilt enda på statistikken kommer vel med tiden... Derfor skjønner jeg ikke ekteskap om det så ikke betyr for alltid. Da er det lite vits å i det hele tatt gifte seg. Anonymkode: 121f0...2fd Så la være å gifte deg, da. Anonymkode: 03f86...dd6 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. februar 2021 #52 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei men da håper jeg dere også gifter dere uten en prest Anonymkode: 121f0...2fd Kan bare vise til hva jeg skrev - "Mange av oss gifter oss ikke i kirker". Vi gifta oss borgerlig, og ble via av en dommer. Helt prestefritt.
NewStart87 Skrevet 8. februar 2021 #53 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er større sannsynlighet å gå fra hverandre om man er samboer enn om man er gift. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/faerre-skiller-seg_-men-flere-gar-fra-hverandre-1.14070545 Anonymkode: c731d...4e9 Det er nok fordi det sitter lenger inne å gå fra hverandre som gift. Litt mer som skal ordnes når man skiller seg.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. februar 2021 #54 Skrevet 8. februar 2021 NewStart87 skrev (Akkurat nå): Det er nok fordi det sitter lenger inne å gå fra hverandre som gift. Litt mer som skal ordnes når man skiller seg. Ja, samt at jeg tipper de som gifter seg ofte er de parene som er mest seriøse i utgangspunktet. Jada, mange seriøse samboere (sier dette før jeg blir halshugd), men også mange samboerforhold som er ganske midlertidige, og de trekker nok statistikken opp for brudd blant samboere.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #55 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Skrev NESTEN alle. Og de som ikke er skilt enda på statistikken kommer vel med tiden... Derfor skjønner jeg ikke ekteskap om det så ikke betyr for alltid. Da er det lite vits å i det hele tatt gifte seg. Anonymkode: 121f0...2fd Har vært stabilt på 50 % lenge. Anonymkode: e8f2f...995 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #56 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg og samboren min har vært sammen i 19 år. I løpet av disse årene har vi vært i flere bryllup der enten bruden, brudgommen eller begge har vært gift tidligere. Sies det ikke at galskap er å gjøre samme feil gang på gang og forvente et annet resultat? Mulig vi er rare, men ingen av oss har noen gang ønsket ekteskap. Vi har felles barn og samboerkontrakt, synes det er forpliktelse nok. Anonymkode: 6c531...49c Så fint for dere. Heldigvis gifter de fleste seg med nye personer. Anonymkode: e8f2f...995 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #57 Skrevet 8. februar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært stabilt på 50 % lenge. Anonymkode: e8f2f...995 Mener jeg leste en artikkel på sin om.at skillsmussetrenden var synkende også. Så ts er enda mer bak mål. Anonymkode: 03fe1...6ad 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #58 Skrevet 8. februar 2021 I skilsmissestatistikken er det også slik at det er flere som skiller seg om de har vært gift før. Dvs at noen drar opp statistikken med mer enn en skilsmisse. De fleste skiller seg aldri. Noen skiller seg flere ganger. Anonymkode: 8a06f...87f 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #59 Skrevet 8. februar 2021 Under halvparten skiller seg, som betyr at over 50% av ekteskap varer livet ut.. Det er jo masse Anonymkode: 7bded...e4d 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #60 Skrevet 8. februar 2021 Det er stor forskjell på 50% og 100 % Jeg er skilt. Hvorfor? Fordi jeg ble utsatt for psykisk vold over lang tid. Jeg skal gifte meg på nytt, for det var ikke ekteskapet som var problemet, det var mishandlingen som var problemet. Jeg har troen på ekteskapet, men jeg valgte feil mann først. Nå har jeg lært mye, og jeg vet at denne mannen her aldri vil skade meg eller gjøre meg vondt. Han her tror jeg fullstendig er for life ❤️ Alle må gjøre hva de vil. Er du imot ekteskapet, ok. Er du for ekteskap, ok. Gjør hva enn du vil Du bor i et fritt land. Anonymkode: 93a82...f7d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå