Gå til innhold

Stemmer det at hvis jeg ikke signerer for ektepakt så vil jeg få 50% av hans bolig selv om den ikke er min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) 

Anonymkode: dbf4f...867

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: f83e0...fa2

• Liker 7
Skrevet

Nei.

Fordeling av boet etter skilsmisse/dødsfall vil sette til side verdier hver av dere hadde før dere ble gift. 

Anonymkode: d2761...955

• Liker 6
Skrevet

Nei. Jeg tror du prøver å lure din kommende mann med tanke på den andre tråden du opprettet. Ikke innafor,

Heldigvis kan man aldri bare FÅ en annen persons bolig. Det er papirarbeid involvert.

Hvis du skal ha 50% av boligen må det tinglyses, og du må såklart betale deg inn, eller han godtar at du ikke betaler deg inn. Men han må godkjenne det. Er man gift så slipper man dokumentavgift, men du må betale for tinglysningen.

Anonymkode: eb4be...c9f

• Liker 3
Skrevet

Nei, kun verdier som tjenes/skaffes etter inngått ekteskap deles 50/50.

Anonymkode: e505d...0f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt ikke. Det du tar med deg inn i ekteskapet tar du også med deg ut igjen (enkelt sagt), selv uten ektepakt.

Skrevet

Som hovedregel skal man dele likt det som er ervervet i eksteskapet. Det man har med seg inn, tar man med seg ut. Så hvis huset er hans før ekteskapet, er dette fortsatt hans når ekteskapet tar slutt.

Anonymkode: 3f026...f95

• Liker 2
Skrevet

Det dere tar med dere inn, tar dere med dere ut også. Jeg eide før jeg giftet meg, men turde ikke å stole på systemet, så jeg tvang ham til å signere ektepakt. 

Anonymkode: 40428...145

Gjest theTitanic
Skrevet

Nei. Det som blir med inn blir også med ut + arv og gave. Felleseie er verier og ting dere skaffer under ekteskapet. 

Skrevet
Just now, theTitanic said:

Nei. Det som blir med inn blir også med ut + arv og gave. Felleseie er verier og ting dere skaffer under ekteskapet. 

Hva med verdier, tenker da mer på om man har penger på konto? 

Anonymkode: 6b04a...f1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med verdier, tenker da mer på om man har penger på konto? 

Anonymkode: 6b04a...f1a

Samme gjelder der.

Gjest Føsleguri
Skrevet

Skal du gifte deg med han fordi du elsker han eller fordi du skal grafse til deg mest mulig av verdiene hans?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, heldigvis er det ikke sånn.

Anonymkode: 5bdd8...288

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Som hovedregel skal man dele likt det som er ervervet i eksteskapet. Det man har med seg inn, tar man med seg ut. Så hvis huset er hans før ekteskapet, er dette fortsatt hans når ekteskapet tar slutt.

Anonymkode: 3f026...f95

Er det ingen mulig måte å få huset på mitt navn å?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det dere tar med dere inn, tar dere med dere ut også. Jeg eide før jeg giftet meg, men turde ikke å stole på systemet, så jeg tvang ham til å signere ektepakt. 

Anonymkode: 40428...145

E3C949F2-35DE-4A6C-A061-B74432019541.png

Skrevet

Man har vel rett på 50% av verdistigningen i perioden man er gift? Ref. alt som tjenes i ekteskapet? Eller tenker jeg feil? 

Jeg og mannen sørget for å være 50-50 formelt på absolutt alt før vi inngikk ekteskap, for å hindre skjevdeling ved skilsmisse, så er ikke dette jeg har satt meg mest inn i. 

(og før jeg blir halshugd - vi tjente like mye, hadde spart like mye, og ønsket derfor å sikre oss på denne måten uten å komplisere ting for mye) 

Anonymkode: 6aa6e...d5a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingen måte du får automatisk eierandel i hans bolig. Du kan få eierandel i boligen ved å kjøpe deg inn i boligen eller ved at han velger å gi deg halvparten. 

Anonymkode: 0b6ab...ab4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Innse at du ikke får noe gratis hus med mindre han er helt blåst og godkjenner tinglysning i ditt navn uten betaling. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Selvsagt er det det.  Tilby deg å kjøpe deg inn for halvparten av markedsverdien.

• Liker 6
Skrevet

Ganske opplagt at det ikke er mannen TS vil ha, men tingene hans.

Anonymkode: 00575...76c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...