Gå til innhold

Hvordan får folk seg til å stille spørsmålet: Har du samme far på alle barna? Og hva bør man svare dem?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre barn, med en og samme mann! Siste er en attpåklatt, 6 år siden sist gang.

Jeg opplever gang på gang at alt fra tannleger, til folk man ikke kjenner, møter når man triller, butikken osv. alltid tillater seg å spørre meg: Er det samme far på barna?!

Skjønner at tanken slår dem da det er en attpåklatt, men å spørre om det? Å fysisk velge å stille det private spørsmålet: Er det samme far?

Det sjokkerer meg! For min del betyr det jo ingenting, jeg har samme far på barna, men hva om jeg ikke hadde?!

Synes på ingen måte det er i formasjon en fremmed trenger eller har rett til å vite om meg og min familie.

Uhyre frekt og hva skal de med infoen?

Så er spørsmålet mitt, noen som har noen gode forslag til hva man kan svare? Jeg blir så paff jeg når jeg får spørsmålet, like paff hver gang! Kjenner jeg har lyst å forberede et svar til neste gang og lurer på om dette kan funke:

«Kan jeg spørre hvorfor du lurer på det, eller hva du skal med den informasjonen?»

Er bare oppgitt! Spesielt på vegner av de som kanskje har flere fedre på barna sine! Må føles kjipt å få spørsmålet.

Anonymkode: a7af8...74a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det enkleste bare å smile og si «ja»? Er det så farlig?

• Liker 23
Skrevet

Det er et superfrekt spørsmål, stilt av folk uten sosiale antenner 🙈

Anonymkode: 3750a...d07

• Liker 22
Skrevet
altflyter skrev (1 minutt siden):

Er ikke det enkleste bare å smile og si «ja»? Er det så farlig?

Jo for all del enklest, men jeg føler ikke noen har noe med det. Jeg synes ikke det er ok at de stiller det spørsmålet. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er et superfrekt spørsmål, stilt av folk uten sosiale antenner 🙈

Anonymkode: 3750a...d07

Helt enig! Så hva svarer man?

• Liker 1
Skrevet

Du fremstår i overkant hårsår. Hvorfor bry seg? Eller mener du det er noe negativt med å få barn med ulike fedre? I så tilfelle må du jobbe med egne holdninger. 

Jeg er 40, og går med giftering. Du kan jo gjette på hvor mange ganger i uka spørsmålet om jeg har barn kommer... (jeg er ufrivillig barnløs). Har aldri plaget meg. Folk har jo ikke onde hensikter når de spør, de tenker seg bare ikke om. 

Anonymkode: c57e1...772

• Liker 15
Skrevet

Synes det er noe annet å spørre om man har barn, enn å spørre hvor mange fedre man har eller om det er flere fedre.

• Liker 7
Skrevet

tror jeg ville prøvd å svare humoristisik og litt frekt, svart "oi, der sier du noe. Jeg håper da de har samme far" med et smil

Anonymkode: 02ccc...a26

• Liker 16
Skrevet

Jeg har 12 år mellom de eldste og så 5 år ned til minste. Jeg får dette spørsmålet ofte. Men folk virker overrasket når jeg sier ja 😅

Anonymkode: 8070a...dbe

Skrevet

Er ikke så veldig hårsår av meg så jeg smiler bare og sier som sant er at de 8 eldste har samme far, mens minsta har en annen.

• Liker 3
Skrevet

Men hva skal folk med denne infoen? 

• Liker 5
Gjest Fnuggolina
Skrevet

«Lurer du hvem jeg har ligget med når?» 

Skrevet
Fnuggolina skrev (3 minutter siden):

«Lurer du hvem jeg har ligget med når?» 

Haha! Men seriøst liksom, hvorfor spør fremmede om dette liksom. Kan forstå det om det var noen man skulle ha kontakt med fremover eller eller, men langt oftere fremmede som spør.

• Liker 1
Skrevet

Svar:  "Aner ikke, hvordan det?"

• Liker 16
Skrevet

Jeg er ofte i forkant. Ja, alle har samme far 👍Har blitt spurt veldig mange ganger da jeg har barn med aldersforskjell. 

Anonymkode: 9ba47...a2c

Skrevet
spinner skrev (2 minutter siden):

Svar:  "Aner ikke, hvordan det?"

Haha fantastisk svar! «Jeg er faktisk usikker, hvordan det?»

• Liker 9
Skrevet
asterix skrev (14 minutter siden):

Er ikke så veldig hårsår av meg så jeg smiler bare og sier som sant er at de 8 eldste har samme far, mens minsta har en annen.

Oj, har du 9 barn?

Anonymkode: 71da0...da2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj, har du 9 barn?

Anonymkode: 71da0...da2

Ja

Skrevet

Kanskje folk spør fordi det er så vanlig å få barn med flere ulike personer nå til dags? 
Folk fikk sikkert ikke samme spørsmål for 40 år siden liksom. Det er nesten mer uvanlig å ha mer enn to barn med samme person. 
Jeg har aldri fått dette spørsmålet, men tror ikke jeg hadde reagert så veldig hvis jeg fikk det. Tenker at det speiler dagens samfunn. 

Anonymkode: bb07f...d19

• Liker 3
Skrevet

Merkelig å spørre om! 
Men har yngste barnet veldig anderledes utseende kanskje? Mørkt hår og øyne mens de andre er lyse?🤷🏼‍♀️

Jeg hadde enten bare svart «ja» og gått videre, eller lagt ut på en lang historie om at du ikke vet hvem faren til yngste er, da du var utro med 3 forskjellige menn på samme tid, og ble også gruppevoldtatt en en gjeng canadiske hockeyspillere som var på lutefisk tur i Norge, som alle nekter å gi dna prøver.

Anonymkode: 59d16...0ea

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...