Gå til innhold

Gi noe annet enn blomster ved dødsfall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kollega har mistet moren sin. Vanligvis samler vi inn penger. Ca 3-350kr til blomster. Vedkommende tåler ikke blomster så godt, og kan jo tenke meg hun får nok blomster. 

Er det en annen oppmerksomhet vi kan gi?

Anonymkode: f995b...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En kollega har mistet moren sin. Vanligvis samler vi inn penger. Ca 3-350kr til blomster. Vedkommende tåler ikke blomster så godt, og kan jo tenke meg hun får nok blomster. 

Er det en annen oppmerksomhet vi kan gi?

Anonymkode: f995b...ff7

Kanskje det er en sak som de bryr seg om som de har tenkt å donere penger til under kollekt i kirken i begravelsen? 

Vet det er vanlig at det står i dødsannonser at i stedet for blomster ønskes en donasjon til den eller den organisasjonen. 

Anonymkode: ee99d...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke gi pengene til kollegaen da? 

Er det ikke alltid, uansett anledning, en god gest å gi penger? Så kan vedkommende bruke pengene selv, eller donere dem videre hvis det er det vedkommende ønsker? 

Anonymkode: f57ae...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan dere ikke gi pengene til kollegaen da? 

Er det ikke alltid, uansett anledning, en god gest å gi penger? Så kan vedkommende bruke pengene selv, eller donere dem videre hvis det er det vedkommende ønsker? 

Anonymkode: f57ae...76a

Er ikke det litt rart? "Vær så god, her er penger til deg siden din mor er død, bruk de på noe du trenger". 

Anonymkode: f995b...ff7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe en passende bok, for eksempel en som omhandler tap og sorg, eller du kan kjøpe et pent maleri eller bilde. Det går også an å kjøpe en fin vase med greiner (jeg kjøpte hos Mester Grønn nylig). Greinene kan pyntes med fugler, eller påskepynt når den tid kommer.

Anonymkode: 34099...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lykt med et lys. Man tenner lys for de man har mistet.  

Anonymkode: c21b7...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i morgenlevering eller mat. Det vanskeligste i den tidlige sorgfasen er å ha energi til praktiske ting som matlaging, rydding osv. Kom med mat på døra eller bestill noe som hun kan spise/lage. 

Anonymkode: d37d3...424

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kvinne487

Jeg hatet å få blomster da mannen min døde. Mest fordi det blomster ved dødsfall er så trist. Jeg synes det var fint å få morgenlevering, nystekte brød, annen bakst, ferdig lagd mat osv... mine kollegaer kjennet meg veldig godt og jeg fikk en stor eske med brusbokser, snop, magasiner, lego til barnet på 3 år, og bakverk som horn, boller osv. Det satte jeg utrolig stor pris på. 
 

I tillegg hadde de samlet inn penger fra alle på enheten, og jeg fikk 4500,- 🥰

Endret av Kvinne487
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten 20 buketter på døra da moren min døde. Veldig snilt, men hadde verken plass eller nok vaser til alle. 
fikk som nevnt over her også Morgenlevering, som var perfekt ettersom jeg da slapp å lage noe. 

Anonymkode: 534ec...a97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 11.27):

En kollega har mistet moren sin. Vanligvis samler vi inn penger. Ca 3-350kr til blomster. Vedkommende tåler ikke blomster så godt, og kan jo tenke meg hun får nok blomster. 

Er det en annen oppmerksomhet vi kan gi?

Anonymkode: f995b...ff7

Et bidrag til å betale den 43.000kroners dyre begravelsen? 
Så hun slipper det stresset pluss gjerne noe middag til å ha i fryseren så hun slipper bale med det?

Anonymkode: eac68...994

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Når jeg mistet faren min så fikk jeg en figur fra Willow Tree som jeg satte utrolig stor pris på. Det er mange ulike og med forskjellig symbolikk. Anbefaler å kikke på dem :)

Fikk også morgenlevering og pizza på døra. Det var også veldig kjekt og koselig.

Anonymkode: 46774...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når jeg mistet faren min så fikk jeg en figur fra Willow Tree som jeg satte utrolig stor pris på. Det er mange ulike og med forskjellig symbolikk. Anbefaler å kikke på dem :)

Fikk også morgenlevering og pizza på døra. Det var også veldig kjekt og koselig.

Anonymkode: 46774...5ed

For å gi en pyntefigur tror jeg man skal være sikker på at mottaker setter pris på den. Jeg for min del ville absolutt ikke hatt noe sånt, det hadde blitt helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...