Gå til innhold

"Alder er bare et tall". Er du enig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Nei. Syns det er ekkelt at en som potensielt kan være faren/moren er kjæresten til en person. 

Skrevet

Min personlige mening er at det er ekkelt. Han kunne vært faren hennes, og hun er på alder med datteren hans. Stakkars datteren. Men!! Folk får gjøre som de vil, min mening betyr ingen verdens ting i det store og det hele :) 

Anonymkode: 2120a...41e

• Liker 3
Skrevet

Alder er bare et tall. Samboeren min er 17 1/2 år yngre enn meg og det fungerer helt utmerket.

• Liker 7
Skrevet

Som mann skjønner jeg ikke at man vil gå opp når man kan gå ned.

Anonymkode: 46b98...c65

Skrevet

Jeg er 17 og han jeg driver på med er 24

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man da bør Eriksen ikke lyve om at tall betyr ingenting når det bare er snakk om enveiskjøring, ned. 

Anonymkode: 98fde...7c2

• Liker 12
Skrevet

Er som regel menn men yngre damer som sier det.
Eller menn over 25+ som prøver seg på jenter som er 17 og yngre.

Anonymkode: e4e26...800

• Liker 8
Skrevet

Ikke bare et tall, nei. Alder har ofte mye å si for modenhet, erfaring, livssituasjon. Det er store muligheter for utnyttelse og manipulasjon når aldersforskjellen er stor.

Anonymkode: 8c0a0...d05

• Liker 12
Skrevet

Ettersom halvparten av brukerne her er 40+ år men ser ut som de er under 20 (de blir visst alle spurt om leg på polet), så vil jeg tro mange her er enige at alder bare er et tall. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, alder er ikke bare et tall, alder er modenhet og erfaring. 

Anonymkode: c6e5f...f53

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For å si som en viss politikerdame sa.... "Du veit ikkje ka du snakka om "    Du har tydeligvis aldri forsøkt ei het moden kvinne..... magisk. 

Også mann.

Anonymkode: 54731...db9

Skrevet

Kommer nok mye an på personene det. Jeg er oppvokst med foreldre som nesten hadde 20 års aldersforskjell. Min far var nesten 20 år eldre enn min mor. Man kunne virkelig ikke merke aldersforskjellen. Min far var en leken, oppfinnsom, morsom mann. Han tok oss barna med på mye moro, samt lærte oss mye. Min mor er rolig og mer alvorlig og var sjelden med på lekene vi barn og faren vår drev med. Dessverre døde han da jeg var 20, men ikke av aldersrelatert sykdom. Det var en ulykke. Jeg savner fortsatt ungdommeligheten og livsgleden hans. 

Anonymkode: f9274...43e

• Liker 7
Skrevet

I teorien så er alder bare et tall. 

Men det blir litt ekkelt og ubehagelig for meg om noen er mye eldre/yngre. Jeg vet derimot at selv om man er 40, så kan man være yngre i sjel og personlighet. Da jeg var i tyveårene, følte jeg meg mye yngre. Jeg var umoden. Jeg kunne ikke tenkt meg en eldre mann, da han ville vært for moden/for voksen. Nå tar jeg ikke utseendet tatt i betraktning, da jeg alltid har syntes de som er et par år eldre er mer sexy enn yngre.
Da jeg ble 30 og eldre, ble jeg mer ajour alder vs personlighet. 
Kvinner sies å modnes før menn, så at en mann går etter yngre damer og ikke så ofte eldre damer, gir sånn sett mening - men så er det nå snakk om voksne mennesker som bør være godt modnet... Generelt synes jeg ikke noe om for stor aldersforskjell, uavhengig av hvilket kjønn som er eldst.

Anonymkode: 5b6c9...ec0

• Liker 1
Skrevet

Nei, alder er ikke bare et tall.

Det er også oppvekst og barndomsreferanser. Det er verdier man vokser opp med. Eksen min var "bare" 6 år eldre enn meg, men det var merkbart. Mannen min er ett år eldre, og det er perfekt. 

Anonymkode: e3227...447

• Liker 2
Skrevet

Både og, alt etter som. Jeg har ikke noe med hva folk gjør. Det får de det gjelder finne ut av selv. 

• Liker 1
Skrevet
Anonym giirl skrev (11 minutter siden):

Jeg er 17 og han jeg driver på med er 24

Det var da ikke ille. Hadde han vært 36 år så hadde det vært ille. 

Anonymkode: 41a4b...045

• Liker 3
Skrevet

Er enig til en viss grad. David Eriksen er nå i ferd med å bli en gammel gris, den dama der blir nok skiftet ut med en yngre modell etterhvert. Synest at han alltid har sikla over Tone Damli....🥴

Anonymkode: 517df...6c6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I teorien så er alder bare et tall. 

Men det blir litt ekkelt og ubehagelig for meg om noen er mye eldre/yngre. Jeg vet derimot at selv om man er 40, så kan man være yngre i sjel og personlighet. Da jeg var i tyveårene, følte jeg meg mye yngre. Jeg var umoden. Jeg kunne ikke tenkt meg en eldre mann, da han ville vært for moden/for voksen. Nå tar jeg ikke utseendet tatt i betraktning, da jeg alltid har syntes de som er et par år eldre er mer sexy enn yngre.
Da jeg ble 30 og eldre, ble jeg mer ajour alder vs personlighet. 
Kvinner sies å modnes før menn, så at en mann går etter yngre damer og ikke så ofte eldre damer, gir sånn sett mening - men så er det nå snakk om voksne mennesker som bør være godt modnet... Generelt synes jeg ikke noe om for stor aldersforskjell, uavhengig av hvilket kjønn som er eldst.

Anonymkode: 5b6c9...ec0

Me umoden personlighet er noe man bør ta med en psykolog, ikke noe man  kan løser med å ha seg med mye yngre mennesker. 

Man kan selvsagt føle seg som en ungdom som 100-åring. Det rettferdiggjør ikke at en 100 åring ligger med en 16-åring, selv om dette formelt sett er lovlig. Jeg syns hele tankegangen om hvilken alder man føler seg som er farlig og ansvarsfraskrivende. 

Anonymkode: 63c4b...701

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En umoden personlighet er noe man bør ta med en psykolog, ikke noe man  kan løse med å ha seg med mye yngre mennesker. 

Anonymkode: 63c4b...701

Catch-22.

Et menneske som ikke er moden, vil ikke forstå det du sier. Og et menneske som er modent, og som forstår, vil ikke ha en mye yngre kjæreste. 

Anonymkode: 01c48...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...