Gå til innhold

David Eriksen

norw

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bonsaijenta skrev (På 11.1.2025 den 11.53):

Jeg lar meg absolutt ikke sluke, men blir heller fascinert av AED-gjengen. Det er min guilty pleasure fordi det er så herlig å se et program om mennesker som har så lite bekymringer. Hvert fall slik det blir fremstilt. 

Det er så mye elendighet i verden at dette blir min virkelighetsflukt fra alt som skjer i samfunnet. Jeg har prøvd å se på housewives eller 90 days men det ble for mye drama og skriking etter min smak. 

Den første AED sesongen kom ut under pandemien tror jeg og det var derfor jeg begynte å se den. Hadde den kommet ut etter pandemien så hadde jeg nok ikke startet å se den. 

Første sesongen kom i mars 2021, et år etter nedstengingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantemor skrev (8 timer siden):

Første sesongen kom i mars 2021, et år etter nedstengingen. 

Ja, da var det fortsatt mange restriksjoner i Norge og det var ikke mye man kunne gjøre sosialt annet enn å se på tv. 

ref Wikipedia: 

Høsten 2020 og vinteren/våren 2021 gikk deler av Norge inn i en større sosial nedstengning som rammet de store byene spesielt hardt, da smittetallene igjen begynte å stige. En rekke bedrifter og servicenæringer måtte igjen holde stengt, og bred bruk av hjemmekontor ble gjeninnført.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett noen som tar så stor plass og virkelig overtar hus og hjem...er ikke mye " bestemme sammen " der i huset. 

Hun sier at hun vet hva hun skal si så David får lyst på det, med andre ord ren manipulering. 

Blir nok er barn til også..

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (4 timer siden):

Aldri sett noen som tar så stor plass og virkelig overtar hus og hjem...er ikke mye " bestemme sammen " der i huset. 

Hun sier at hun vet hva hun skal si så David får lyst på det, med andre ord ren manipulering. 

Blir nok er barn til også..

Han trenger content, så jeg tenker det er ren strategi, og en vurdering han har gjort. Han virker å være en målbevisst mann, som har valgt  en karrierre der livet leves via tv og nett, et evig  reality-show. Konkurransen er hard, graviditet, fødsel og småbarn gir masse penger i kassa. Ikke noe regelverk som stopper dem i å utnytte barna heller. Bare å gønne på. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke synd på David i forhold til leiligheten, det kommer jo helt tydelig frem i serien at han har siste ordet i alt. 
Hvis han ikke hadde villet pusse opp, så hadde de nok ikke gjort det. 

Fikk for øvrig skikkelig vondt av Louise i dagens episode 😢

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kverrulanten skrev (22 minutter siden):

Synes ikke synd på David i forhold til leiligheten, det kommer jo helt tydelig frem i serien at han har siste ordet i alt. 

Han er god på regi og dramaturgi. Blir barn skal du se, de må bare få mest mulig ut av det. content content content. Livet leves etter klikk og likes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (6 minutter siden):

Han er god på regi og dramaturgi. Blir barn skal du se, de må bare få mest mulig ut av det. content content content. Livet leves etter klikk og likes.

Barn eller giftemål...da er hun sikret sin del av arven. Skikkelig stygt av meg å tenke sånn, men dette forholdet er noe creepy.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de begge har regien. De er reality-kjendiser, som har langsiktige mål, der dette skal livnære dem livet ut. Tipper de er like avhengige av oppmerksomheten og bekreftelsen det gir dem, som de er avhengige av inntekten, for å opprettholde det ekstreme forbruket sitt.
Jeg tror de planlegger og regisserer livet som en serie, og slipper litt og litt i "episodene".  Så søker de spons og samarbeidspartnere som vil reklamere for produkter i forkant. Bransjen er utrolig kynisk. De deler ikke fra "eget liv", de deler sitt regisserte liv, der alt er lagt opp i et løp. Så blir spørsmålet hvordan dette påvirker dem, og spesielt barna etterhvert. Forskning viser at det er ekstremt belastende for psyken.

Jeg forstår ikke at folk gidder se på dette. såpeopera blandet med tv-shop. Samt at man støtter utnyttelse av barn.

Endret av Doris Becker
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverrulanten skrev (3 timer siden):

Hun bør slutte å sutre og være fornøyd med det barnet hun har, og finne noen andre prosjekter hvis hun trenger content eller kjeder seg.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å filme at en femåring som overleveres til far og hulker sårt i prosessen er jo helt ute. Her burde begge foreldrene satt ned foten og skjermet gutten. Kjære vene. 

• Liker 27
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (22 minutter siden):

Å filme at en femåring som overleveres til far og hulker sårt i prosessen er jo helt ute. Her burde begge foreldrene satt ned foten og skjermet gutten. Kjære vene. 

Dessverre så evnet ingen av foreldrene å tenke i de baner. Leste at LA uttalte i et intervju at hun og JA hadde diskutert "bruken" av barnet i serien, så det sier jo ganske mye om de, når sånne sårbare episoder blir tatt med på kamera.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke livsstilen David tilbyr veier tyngre enn ønsket om barn. Han har jo vært klinkende klar på at han er for gammel fra start. Da kunne hun bare gått videre om det var så viktig. Hun har tatt et valg og da kan hun slutte å gnåle om det. 

Blir spennende å se om de er sammen når han blir 70. Da er jo hun en sprek 40-åring. Selvom han holder seg bra nå vil jo aldringsprosessen bare gå raskere for han. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hummingbird2 skrev (1 time siden):

Spørs om ikke livsstilen David tilbyr veier tyngre enn ønsket om barn. Han har jo vært klinkende klar på at han er for gammel fra start. Da kunne hun bare gått videre om det var så viktig. Hun har tatt et valg og da kan hun slutte å gnåle om det. 

Blir spennende å se om de er sammen når han blir 70. Da er jo hun en sprek 40-åring. Selvom han holder seg bra nå vil jo aldringsprosessen bare gå raskere for han. 

Hun er en 40-åring om 5 år. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (1 time siden):

Akkurat dette her. Hun har strevet hard med å få seg en mann som åpner så mange dører og med så god økonomi som David, så det ofrer hun ikke så lett. Jeg tror jeg aldri har hørt noen som prater så sakte som henne. I dagens episode da hun holdt på med den kaken, hun prater til David som om han er et lite barn.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 time siden):

Til sammenligning ble Sebastian Solbergs barn sladdet når de var i bakgrunnen i en annen episode..

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hummingbird2 skrev (2 timer siden):

Det virker som om David er på gli med bryllup, så da blir det vel det istedenfor ny unge

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (3 minutter siden):

Det virker som om David er på gli med bryllup, så da blir det vel det istedenfor ny unge

Eller begge deler. Jeg tipper gråterundene hennes funker. Hun oppfører seg som ungene hans gjør og de har jo fått greit med avkastning. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun griner seg til en unge, så er det helt tragisk! Hun valgt seg en 24 år eldre mann og må ta konsekvensene av det! Dette har hun visst fra dag 1!!Hun må respektere hans vilje som viser selvinnsikt og kloke argumenter. Han er for gammel..og vil ikke at barnet skal ha en eldre pappa som sliter med helsen eller dør for tidlig fra den.

Og ser uansett ikke hvor et barn til skal passe inn i deres hektiske liv med masse jobbing spesielt for David, mye tid på byen og reising. Og hun elsker jo mye egentid.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det står respekt av at David står hardt på dette med barn. Og samtidig at han går inn i rollen som bonuspappa på den måten han gjør. Og enig i at den scenen med C burde vært utelatt, og respekt til SS som har latt barna blir sladdet (selv så kort de var filmet).

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...