Gå til innhold

Studielån, 1. utbetaling høstsemesteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jo blitt et nytt opplegg nå, med at lånekassen skal overføre penger til konto etter å ha fått tilbake det signerte brevet.

Vet man kan gå inn og sjekke på nettsidene om penger er overført, men de sidene er uansett nede i dag virker det som. Det står også at man ikke kan forvente å få de på konto før etter studiestart, som for min del er i morgen.

Jeg trenger de pengene snart...

Jeg bare lurer på om det er noen som har fått penger overført ennå i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært inne på lånekassens sider og sjekket flere ganger i dag, sidene virket fint da. Jeg venter bare på at de skal motta gjeldsbrevet fra meg, antar det tar et par dager etter det før pengene er på konto.

Skrevet (endret)

Nå forteller jeg kanskje noe som sier seg selv, og at alle andre enn meg forstod det med én gang ( :sjenert: ), men de setter ikke over penger før semesteravgiften er betalt.

Endret av Windy
Skrevet
Nå forteller jeg kanskje noe som sier seg selv, og at alle andre enn meg forstod det med én gang ( :sjenert: ), men de setter ikke over penger før semesteravgiften er betalt.

Det er jeg ikke helt sikker på om stemmer. Ene venninna mi har fått penger inn på konto uten å ha betalt semesteravgifta. Og det stod ikke noe i skrivet jeg fikk fra lånekassen om at semesteravgiften måtte betales før man fikk penger. Såvidt jeg husker stod det bare at lærestedet måtte bekrefte at jeg var student der...

Skrevet

Det er "dine sider" hvor man logger inn som ikke fungerer. Gjorde ikke det nå heller.

Jeg har betalt semesteravgift, semesterregistrert meg, og signert gjeldsbrevet. Så nå bør de komme snart, de etterlengtende pengene :)

Skrevet

Jeg fikk mine forrige torsdag. De mottok gjeldsbrevet mitt 5 dager etter at jeg sendte det, og så fikk jeg pengene på konto dagen etterpå. Du skal ha betalt semesteravgift og sendt tilbake signert gjeldsbrev før de betaler ut.

Skrevet (endret)

Jeg må skrive under på gjeldsbrev og sende det tilbake til Lånekassen, samt betale semesteravgiften, da får jeg lånet mitt. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

De fikk nemlig gjeldsbrevet mitt for godt over en uke siden, og de venter på at skolen skal bekrefte at jeg har rett til å gå opp. Går ut i fra at dette betyr betaling av semesteravgiften. Det er bare så teit at jeg ikke får den giroen før jeg registrer meg til studiestart på mandag.. da får vi den visst i hånda :roll:

Stakkars de som er avhengige av å få stipendet og så må de vente på dette (gjalt bare 1. års studenter på den gitte skolen)!

Skrevet

Ja, det er slik det er dessverre. Selv har jeg allerede begynt, og kan derfor få lånet mitt veldig snart. :)

Skrevet

Jeg har heller ikke mottatt disse pengene. Fikk bekreftelse på at jeg har signert gjeldsbrevet og at jeg er registrert til opptak på skolen. Har også betalt semesteravgiften.. TTT (ting tar tid..)

Skrevet (endret)

Jeg fikk pengene mine for over en uke siden, hvis man er kjapt ute med å betale semesteravgift, registrere seg og returnere gjeldsbrevet får man pengene fort. Venter man med å ordne ting til semesterstart er det klart at ting tar tid, der er jo da rushet setter inn.

Jeg er iallefall veldig begeistret for den nye ordningen, den er mye mer praktisk, spesielt for oss som begynnner semesteret noen uker etter de andre, siden vi slipper å hente pengene på skolen.

Endret av Cassiopeia
Skrevet

Vel, jeg måtte vente til semesterstart, siden jeg begynte på studier i år.

Gjest Bertine
Skrevet

Må bare spørre: Gjeldsbrev????

Mannen min går på en privatskole, auf voksenopplæring og han har sendt inn søknaden. Får skolen eller han tilsendt et gjeldsbrev, som han må signere å sende tilbake før han får pengene?

Skrevet

Ifølge mine sider hos lånekassen er alt klart til utbetaling -med unntak av gjeldsbrevet. Det sendte jeg for en uke siden, så nå begynner jeg å gremmes her.

Bertine: Om han har blitt innvilget lån, får han (ikke skolen) tilsendt brev om dette, med en slipp som han skal signere og returnere.

Skrevet
Bertine: Om han har blitt innvilget lån, får han (ikke skolen) tilsendt brev om dette, med en slipp som han skal signere og returnere.

Dette gjelder vel kun ved høyere utdanning.

Jeg går på høyere utdanning, og fikk gjeldsbrevet i posten.

Mannen min, som tar teknisk fagskole, får gjeldsbrevet sendt til skolen

Gjest Formosiss
Skrevet

Venter også på pengene mine. Betalte semesteravgiften i juli, og sendte gjeldsbrevet tidlig på onsdag morgen. :-s

Skrevet

Fikk pengene tre dager etter jeg sendte inn gjeldsbrevet. For en uke siden.

Skrevet

Aaaargh! Har ikke mottatt gjeldsbrevet mitt ennå jeg, og det selv om søknaden var ferdigbehandlet i begynnelsen av juli.

Brukte nesten en time og fryktelig mange kroner (er utenlandsstudent) på å få snakke med Lånekassen på torsdag, og det eneste de kunne bekrefte var at gjeldsbrevet ennå ikke er utstedt.

:sur: Vil ha penger nå!

Jamila

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...