AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Har tenkt på dette lenge, men har så å si hver gang svelget alle kameler og vært tålmodig fordi jeg vil ikke skape noe drama. Jeg har et søskenbarn som jeg ser på som en nær venn, men jeg tar alltid kontakt så å si og når vi har en avtale avlyser hun så å si hele tiden. Jeg er veldig glad i henne og hun betyr mye for meg. Selv om vi ikke møtes ofte, er det som om vi følger med hverandre ubevisst. Jeg venter barn og hun har nettopp fått barn. Jeg har møtt sønnen hennes en gang siden November å jeg ønsker å besøke de igjen fordi det var så koselig sist. Nå tok jeg kontakt forrige uke å spurte om hun ville ha besøk av meg ble vi enige om å møtes mandag. På mandags morgenen fikk jeg melding om at sønnen hennes hadde blitt syk, så vi måtte utsette. Hun skrev at hun ville ta kontakt med en gang han var frisk igjen. Så er det en uke siden sist, og i mellomtiden har hun vært på ski med ei venninne da jeg så dette på snap, og hun la ut igår at hun var på skøyter med to venninner. Trodde hun kom til å ta mer kontakt nå som hun er hjemme, men neida. Dette skjedde ikke forrige gang heller da det ikke var corona. Forrige gang før der da vi hadde avtalt å møtes måtte hun i hastemøte i barnehage, og før der ble hun plutselig syk, og når hun kom hjem fra sykehuset fikk jeg aldri en invitasjon men jeg måtte invitere meg selv igjen og det var ikke bare bare å komme innom å hilse på da heller. Jeg synes dette begynner å gjøre vondt, og nei jeg er ikke dum som ikke tar hintet fordi hun tar jo kontakt hun også men ikke ofte. Hun vet også at moren min har vært veldig syk og ligger for døden så jeg synes det er litt trist at hun ikke tar mer «vare» på meg nå som jeg gjerne skulle hatt noe positivt å se fram til. Ps. De er veldig opptatt av penger men har ikke penger, men jeg og samboer sitter veldig godt i det. Føler ofte at de skal grave om vår økonomi og ofte får jeg litt følelsen av at jeg må unnskylde at vi har råd til dyre ferier og fine biler så har litt følelsen av sjalusi fra hennes samboer.. Derfor diskuterer jeg aldri penger med de, da dette er noe jeg har lært tidligere. Vi har vært veldig snille mot de å lånt de kostbart verktøy, bil, henger, og annet til oppussingen helt gratis da da min samboer driver et byggefirma. Føler at det blir feil at de bare skal komme å låne verktøy men aldri henge sammen.. Hvis dere skjønner🙈 Anonymkode: 097be...eee 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Jeg hadde bare vært glad til. Finnes mer ålreite folk man kan være med. Anonymkode: 84546...7a2 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 Ts her. Det jeg lurer på er om det kanskje er på tide å stå opp for seg selv med en slags «konfrontasjon»» men på en hyggelig måte hvis dere skjønner. Jeg tenker ikke slik fjortis-drama melding eller noe sånt.. Jeg føler at når hun avlyser så mye men legger ut på snap at hun finner på ting med andre, så gir det meg inntrykk av at hun ikke ønsker å henge med meg men kanskje med andre. Samt at jeg ønsker å fortelle henne at jeg blir såret når jeg alltid må ta iniativ og aldri henne. Føler jeg sårer meg selv ved å svelge alle kamelene med henne fordi dette har pågått så lenge nå. Og spesielt nå som jeg venter barn innen kort tid blir følelsene litt større, og jeg føler jeg må «kutte» ut folk som tapper meg for energi fordi det gjør hun faktisk.. Hver gang jeg bli avvist gjør det så vondt og jeg begynner nesten å tro at hun tar meg for gitt eller noe.. Poenget er at jeg ønsker å kutte ut mennesker som ikke gir meg noe, da jeg mener det er bedre å være alene enn å tro at man har noen som ikke er der. Anonymkode: 097be...eee 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde bare vært glad til. Finnes mer ålreite folk man kan være med. Anonymkode: 84546...7a2 Hva mener du? Jeg synes det er feil ovenfor meg selv å godta at hun driver på slikt med meg. Når hun legger ut på sosiale medier at hun henger med andre, og finner på ting med andre men sønnen hennes var jo syk så hun kunne jo ikke ha besøk av meg. Anonymkode: 097be...eee
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Hun er søskenbarnet mitt og det gjør oss til familie, men jeg synes ikke hun behandler meg som familie derimot.. Jeg er vel bare til slik at hun og samboeren kan komme å låne gratis verktøy av oss.. Anonymkode: 097be...eee 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Jeg synes det er feil ovenfor meg selv å godta at hun driver på slikt med meg. Når hun legger ut på sosiale medier at hun henger med andre, og finner på ting med andre men sønnen hennes var jo syk så hun kunne jo ikke ha besøk av meg. Anonymkode: 097be...eee Vært glad for å ikke henge med henne. Hun prioriterer jo andre over deg og er sjalu på økonomien deres. Anonymkode: 84546...7a2 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Hvor gamle er dere TS? kan det være at hun er en del yngre enn deg? Anonymkode: 4054a...330 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vært glad for å ikke henge med henne. Hun prioriterer jo andre over deg og er sjalu på økonomien deres. Anonymkode: 84546...7a2 Ja, men bør jeg ikke konfrontere henne på melding? Jeg vil jo ikke sitte her å tro at jeg kan regne med henne når hun ikke tar kontakt og avlyser. Men samtidig har jeg ikke lyst å miste henne heller. Tenker du at jeg bare skal slutte å sende henne snaps, invitasjoner, og annet å bare la det fase ut. Om hun sender noe til meg så trenger jeg vel ikke å svare og du mener dette er nok? Anonymkode: 097be...eee 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er dere TS? kan det være at hun er en del yngre enn deg? Anonymkode: 4054a...330 Nope. Vi er like gamle👍 Anonymkode: 097be...eee
fjær Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Hadde bare sluttet å kontaktet henne.. og om hun eller familien spør enngang om hva som skjedde så hadde jeg sagt at hun skulle kontakte med når hun ble frisk... 14
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Ta hintet selv om det gjør vondt: hun vil ikke være med deg. Kanskje er du noe intens og har høye forventninger? Anonymkode: 0539b...21a 17
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 Nei, jeg vet ikke. Som samboer sa til meg så trenger de ikke å få låne gratis verktøy av oss som egentlig koster titusener å låne en annen plass. Samboer tar en risiko ved å låne ut slikt tilfelle de ødelegger dette, og han sier selv at han synes de bare tar kontakt når de skal låne noe. Samboer liker ikke hennes samboer en gang, men låner gjerne ut siden hun er min «venn». Har besten lyst til å si at verktøyet er opptatt eller på utlån neste gang. Jeg orker jo ikke å bare bli brukt eller kontaktet når noe skal lånes gratis heller.. Anonymkode: 097be...eee 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 Det er mye mer enn ett hint at hun velger deg vekk hver gang og du vil presse deg på. Anonymkode: 0539b...21a 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta hintet selv om det gjør vondt: hun vil ikke være med deg. Kanskje er du noe intens og har høye forventninger? Anonymkode: 0539b...21a Ja, det tror jeg også👍 Jeg har nok for høye forventninger til henne. Men da får ikke hun og samboeren komme her å låne verktøy av oss heller. Det finnes grenser for utnyttelse mener jeg. Anonymkode: 097be...eee 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mye mer enn ett hint at hun velger deg vekk hver gang og du vil presse deg på. Anonymkode: 0539b...21a Ja, det er sant. For en idiot jeg er som ikke har tatt hintet enda! Men da kommer jeg ikke til å svare henne noe mer eller ta mer kontakt me henne overhode. Jeg har mest lyst til å si ifra til henne, men hun prøver vel kanskje å si ifra til meg på denne måten.. Anonymkode: 097be...eee 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 Fortsett å låne henne verktøy. Dere har lånt det ut til nå så det blir veldig gjennomskinnelig at de ikke får låne dette lenger fordi du er sur. Det er drama. Hvor mange cafebesøk krever et verktøy? Nei, glem å gjøre noe med dette Anonymkode: 0539b...21a 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 Det er ikke noe lurt å konfrontere venner på den måten. Folk gjør det de kan, orker og vil, og det er ikke noe du får gjort noe med, annet enn.at du i tilfelle skaper en ubehagelig situasjon der hun blir tvunget til å fortelle deg hvorfor hun ikke ønsker å tilbringe så mye tid med deg. Jeg tenker som så at jeg er takknemlig for det andre mennesker gir meg av sin tid, uansett om det er lite eller mye. Man kan ikke kreve noe mer av venner enn det de er villig til å gi, da ødelegges bare relasjonen. Anonymkode: dab62...46f 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 fjær skrev (4 minutter siden): Hadde bare sluttet å kontaktet henne.. og om hun eller familien spør enngang om hva som skjedde så hadde jeg sagt at hun skulle kontakte med når hun ble frisk... Hahahah!!! Ja, det kan jeg si😂 Det blir vel en gang i sommer det da.. Kanskje det ikke var så dumt. Kanskje jeg bare skal kutte å gi noe som helst oppmerksomhet til henne, og heller fortelle henne om hun tar kontakt igjen at hun skulle jo ta kontakt når sønnen hennes hadde blitt frisk, og om hun igjen unnskylder seg da da kan jeg si at jeg tar hinte om at hun ikke ønsker å tilbringe tid med meg og at det er helt ok. Så kan jeg heller heve meg over henne, og kose meg på andre måter. Hun skal uansett ikke få komme til oss å utnytte oss mer i form av gratis verktøy og andre goder! Anonymkode: 097be...eee 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det tror jeg også👍 Jeg har nok for høye forventninger til henne. Men da får ikke hun og samboeren komme her å låne verktøy av oss heller. Det finnes grenser for utnyttelse mener jeg. Anonymkode: 097be...eee Det er ingen utnyttelse. Dere har selv valgt å låne ut, og da var det vel ikke betingelser involvert for å få låne men et tilbud? Dette blir barnslig. Hvor gamle er dere? Hvis jeg låner bort noe så har jeg ingen betingelser annet enn at jeg vil tingene skal komme tilbake i rimelig tid og i orden. Alt annet blir jo å kjøpe venner. Anonymkode: 0539b...21a 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fortsett å låne henne verktøy. Dere har lånt det ut til nå så det blir veldig gjennomskinnelig at de ikke får låne dette lenger fordi du er sur. Det er drama. Hvor mange cafebesøk krever et verktøy? Nei, glem å gjøre noe med dette Anonymkode: 0539b...21a Dette er jeg ikke enig med deg i. Så jeg og samboer skal bare kontaktes når noe skal lånes, og resten av året skal vi overses? Dette er ikke «vanlig» verktøy som en hammer og en spiker men det er snakk om diamantssag som koster 4600kr dagen å låne som de låner gratis i dagevis. Om skader skjer må vi dekke dette siden de ikke har forsikringsordninger i forhold til dette.. I tillegg har de lånt bilen vår og henger i flere dager. Spikerpistol og annet har de fått låne i flere måneder. Jeg ønsker ikke å bli utnyttet og synes det er feil at de bare skal få låne fordi de har fått lånt tidigere. Dette blir ikke riktig for meg. Samboer har egentlig ikke lov til å låne vekk sånn uten videre heller da de som låner må ha forsikring. Hadde de vært skikkelig nære venner eller familie så hadde det vært noe annet men de er jo nettopp ikke dette! Anonymkode: 097be...eee 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå