Gå til innhold

Fortelle barnefar om ny partner og flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 6mnd, som jeg har bodd alene med siden han var 3mnd. Vi bor et par timer kjøring unna barnefar. Han har samvær to ganger i mnd ca.

Jeg har nå fått ny partner og har ventet lenge med å bli sikker på at det er noe jeg vil, og nå er jeg sikker. 

Hvordan fortelle det? tips?

Vet at det er 3 mnd varsel på flytting, men gjelder det også om jeg skal flytte bare et par km unna? Samme kommune. 

Anonymkode: 02a67...560

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har vært singel i 3 mnd og nå har du møtt en ny en og du har brukt lang tid på å bli sikker på han nye😳 Hvordan har du rukket det egentlig??

Anonymkode: 6d3dc...00c

Nå vet ikke du hele historien da..? Hvis du ikke har svar på det jeg spør om trenger du ikke å svare :) Det er ikke slik du beskriver, men skriver ikke alt her 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå vet ikke du hele historien da..? Hvis du ikke har svar på det jeg spør om trenger du ikke å svare :) Det er ikke slik du beskriver, men skriver ikke alt her 

Jeg er enig med den du siterte. Det er altfor tidlig å involvere seg i en ny partner nå. Det er i hvert fall altfor tidlig å flytte sammen med ny partner! Du har allerede opplevd brudd en gang, og nå må barnet ditt vokse opp i et splittet hjem. Vil du virkelig risikere at barnet ditt må oppleve dette enda en gang? Ville latt være å flytte på meg før jeg var 200% sikker på at han var den jeg ville dele all fremtid med, av hensyn til barnet. Barnet kommer først. Alltid.

Anonymkode: 01d3c...e71

• Liker 27
Skrevet

Jeg er så og si sikker på at dette er trolling, men svarer likevel😉 Hvis du virkelig vil ha råd i en slik situasjon, må du komme med mer informasjon. Jeg tolker det slik at du må ha kjent denne nye lenge, men vært i tvil om du skulle satse på han. Så har du evt blitt uplanlagt gravid med eksen og ventet med brudd av den grunn. Noen annen måte å rekke alt dette på tre mnd (og i tillegg bruke lang tid😏) er umulig. Jeg lurer mer på hva slags ny mann dette kan være, som går inn i et forhold med nyfødt baby? 

Anonymkode: 6d647...e52

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har en sønn på 6mnd, som jeg har bodd alene med siden han var 3mnd. Vi bor et par timer kjøring unna barnefar. Han har samvær to ganger i mnd ca.

Jeg har nå fått ny partner og har ventet lenge med å bli sikker på at det er noe jeg vil, og nå er jeg sikker. 

Hvordan fortelle det? tips?

Vet at det er 3 mnd varsel på flytting, men gjelder det også om jeg skal flytte bare et par km unna? Samme kommune. 

Helt så hadde jeg ikke flyttet før om det har gått noen år bare for å være sikker på at det noe som varer.... Du har en baby. Samarbeid med barnefar og vær mor. Hvor gammel er du? Hadde jeg vært faren hadde jeg krevd hovedomsorg i dette tilfellet for manglende stabilitet. 

Anonymkode: 2cfd2...7e3

• Liker 5
Skrevet

Du har ventet lenge? Tre mnd er lenge? Tre mnd på å flytte ut fra barnefar, møte en ny, bli sammen med en ny og flytte inn med en ny er lang tid?😆

Anonymkode: c8027...e52

• Liker 12
Skrevet

Kan jo være at de ikke har vært i langvarig forhold, eventuelt fant ut sammen at det ikke gikk. Men ja hadde hun forklart hele situasjonen ville det vært unngått at folk dømmer. For her inne er man modig om man legger ut innlegg som dette 😅 håper du finner en god løsning på det ts. :) Gratulerer med baby 💖

Anonymkode: 7ace8...91f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulerer med baby 💖

Bare lurer. Hvorfor gratulere med baby som ble født for hele 6 mnd siden? Og hvorfor da ikke likegjerne gratulere med ny kjæreste og lykkeønsker om dette samtidig?

• Liker 5
Skrevet

Generelt ikke greit å flytte lenge bort fra barnefar nei.

Du lå med ham for 9+6 mnd siden - etter dette traff du en annen.

Begrenset hvor sikker man kan bli på noe som helst da. 

Anonymkode: fedd6...8a2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare lurer. Hvorfor gratulere med baby som ble født for hele 6 mnd siden? Og hvorfor da ikke likegjerne gratulere med ny kjæreste og lykkeønsker om dette samtidig?

Hahahaha!

Dagens :P 

Anonymkode: fedd6...8a2

Skrevet

Du kan da flytte som du vil innenfor samme kommune, helt uproblematisk

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Glemte det var forbudt med positivitet her, beklager 😱

Og ja, såklart gratulerer så mye med kjæreste ts, det er jo feil å ikke nevne :)

Anonymkode: 7ace8...91f

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er vel ikke så langt ifra sannheten tenker jeg😉 

Anonymkode: 6d3dc...00c

• Liker 4
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (15 minutter siden):

Du kan da flytte som du vil innenfor samme kommune, helt uproblematisk

Vet du dette sikkert? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet du dette sikkert? 

Selvfølgelig kan du det, har du hovedomsorg kan du flytte hvor du vil i hele landet. Uansett innenfor samme kommune er helt greit selv med delt omsorg

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke det er flytting et par km unna det er far kommer til å reagere på i denne situasjonen. 

Anonymkode: 20440...321

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke det er flytting et par km unna det er far kommer til å reagere på i denne situasjonen. 

Anonymkode: 20440...321

Far selv har ny dame, allerede flyttet sammen. Han kom også uanmeldt uten at jeg visste om henne på besøk til oss å hadde henne med seg

Skrevet

Det er ingen annen måte å si det på enn rett frem. I en ansikt til ansikt samtale eller på telefon.  

om du skal flytte langt så du melde flytting men dette kan du finne ut på nav. 

jeg måtte også ta en bedriten samtale med min eks når jeg tok med meg vår felles unge på 6 år til andre siden av landet. Det var dritekkelt men måtte jo gjøres. «Trøstet» meg med at det var verdt det. 

Anonymkode: c35b7...cd7

Skrevet

Far selv har ny dame, allerede flyttet sammen. Han kom også uanmeldt uten at jeg visste om henne på besøk til oss å hadde henne med seg

Jeg tenker egentlig bare stakkars stakkars barn! 6 mnd gammel og allerede opplevd brudd mellom foreldre, og ny stemor og stefar. Statistisk sett er sjansen stor for at det blir veldig mange steforeldre inn og ut av livet til gutten er voksen. Huff.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...