AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Dette med stemor er nytt for meg, jeg fikk høre om henne av barnet mitt først. Barnet fikk møte henne et par mnd før hun flyttet inn, det ser ut til å ha gått fint så jeg blander meg ikke. Problemet startet da jeg møtte henne ved en tilfeldighet og hun legger ut om hvor dårlig samarbeid jeg skaper. Her er det noen år hun ikke kjenner til og jeg vet at han lyver masse. Da jeg og han var sammen så løy han om gjeld, skyhøy gjeld. Jeg fant ut av den ved at politiet var på døra, politiet ringte meg, strømmen hans ble tatt en sommer jeg bodde der. Da jeg trodde at man var på bedringens vei så fant jeg flere hemmeligheter. Alt fra biler han gjemte hos venner, brev med høye inkasso summer (110 000,-) og tilslutt at han hadde svindlet. Gjeld på rundt 1 mill samlet, uten å eie noe. Han holdt aldri avtaler, han brydde seg ikke om å bruke tid med meg eller baby. Etter brudd har han gjort alt for å gjøre det slitsomt for meg. Han holder igjen nye klær, sender tilbake det som er for smått. Jeg har vendt det andre kinnet til og kjøpt nytt i et år i strekk. Jeg har ordnet alt av uteklær, bleier til bhg, stell, hårklipp, neglklipp, legebesøk, etc. Han har ikke gjort noe av det, men han har mast og presset på å få ha barnet mest. Han møter alltid opp forsinket, han svarer ikke på meldinger om samarbeid, får han en beskjed så gjør han motsatt. Mange runder på fvk der han har fått alt han vil ned på avtaler. Når vi står fysisk utenfor bygget så forteller han at han ikke gidder det eller det, så alle avtalene blir brutt igjen. Han sier en ting muntlig og noe helt annet skriftlig. Han kan fortelle at barnet har sovet dårlig og hatt feber, så stiller jeg oppfølgingsspørsmål skriftlig og da nekter han for å ha sagt noe sånt- da må jeg ha hørt feil. Første året ble barnet ofte levert til meg med å være syk. Selv hadde han hatt to dager til å ta med til lege, uten å gjøre det. Så får jeg beskjed av stemor som har vært i barnets liv i 6 mnd at jeg ødelegger samarbeidet?? Jeg klarte å svare at det er mye hun ikke vet om han. Jeg gir henne 2 år som samboer med han så vil hun nok forstå hva jeg sliter med. Ellers er han lett å like i starten. Var det feil av meg å svare slik? Anonymkode: 264e2...8ce 4
MissPierce Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette med stemor er nytt for meg, jeg fikk høre om henne av barnet mitt først. Barnet fikk møte henne et par mnd før hun flyttet inn, det ser ut til å ha gått fint så jeg blander meg ikke. Problemet startet da jeg møtte henne ved en tilfeldighet og hun legger ut om hvor dårlig samarbeid jeg skaper. Her er det noen år hun ikke kjenner til og jeg vet at han lyver masse. Da jeg og han var sammen så løy han om gjeld, skyhøy gjeld. Jeg fant ut av den ved at politiet var på døra, politiet ringte meg, strømmen hans ble tatt en sommer jeg bodde der. Da jeg trodde at man var på bedringens vei så fant jeg flere hemmeligheter. Alt fra biler han gjemte hos venner, brev med høye inkasso summer (110 000,-) og tilslutt at han hadde svindlet. Gjeld på rundt 1 mill samlet, uten å eie noe. Han holdt aldri avtaler, han brydde seg ikke om å bruke tid med meg eller baby. Etter brudd har han gjort alt for å gjøre det slitsomt for meg. Han holder igjen nye klær, sender tilbake det som er for smått. Jeg har vendt det andre kinnet til og kjøpt nytt i et år i strekk. Jeg har ordnet alt av uteklær, bleier til bhg, stell, hårklipp, neglklipp, legebesøk, etc. Han har ikke gjort noe av det, men han har mast og presset på å få ha barnet mest. Han møter alltid opp forsinket, han svarer ikke på meldinger om samarbeid, får han en beskjed så gjør han motsatt. Mange runder på fvk der han har fått alt han vil ned på avtaler. Når vi står fysisk utenfor bygget så forteller han at han ikke gidder det eller det, så alle avtalene blir brutt igjen. Han sier en ting muntlig og noe helt annet skriftlig. Han kan fortelle at barnet har sovet dårlig og hatt feber, så stiller jeg oppfølgingsspørsmål skriftlig og da nekter han for å ha sagt noe sånt- da må jeg ha hørt feil. Første året ble barnet ofte levert til meg med å være syk. Selv hadde han hatt to dager til å ta med til lege, uten å gjøre det. Så får jeg beskjed av stemor som har vært i barnets liv i 6 mnd at jeg ødelegger samarbeidet?? Jeg klarte å svare at det er mye hun ikke vet om han. Jeg gir henne 2 år som samboer med han så vil hun nok forstå hva jeg sliter med. Ellers er han lett å like i starten. Var det feil av meg å svare slik? Anonymkode: 264e2...8ce Nei det var absolutt ikke feil av deg! Du sa det som det var, uten å utlevere alt som har hendt mellom dere. 16
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 Det kan hende hun tror du bare sier det for å være en vanskelig eks, men før eller siden vil hun jo skjønne hva du mener. Prøv å ikke bry deg så mye om det, selv om jeg forstår det er irriterende når sannheten er at det er han som gjør samarbeidet vanskelig. Anonymkode: ed63b...54e 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Disse dumme damene er jo nødt til å tro mannens versjon, ellers hadde de aldri blitt sammen sånne tapere. Ikke bry deg om hva hun tror eller tenker om deg. Hadde ikke ofret en kcal på det! Anonymkode: 15a10...aef 17
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 52 minutter siden, AnonymBruker said: Dette med stemor er nytt for meg, jeg fikk høre om henne av barnet mitt først. Barnet fikk møte henne et par mnd før hun flyttet inn, det ser ut til å ha gått fint så jeg blander meg ikke. Problemet startet da jeg møtte henne ved en tilfeldighet og hun legger ut om hvor dårlig samarbeid jeg skaper. Her er det noen år hun ikke kjenner til og jeg vet at han lyver masse. Da jeg og han var sammen så løy han om gjeld, skyhøy gjeld. Jeg fant ut av den ved at politiet var på døra, politiet ringte meg, strømmen hans ble tatt en sommer jeg bodde der. Da jeg trodde at man var på bedringens vei så fant jeg flere hemmeligheter. Alt fra biler han gjemte hos venner, brev med høye inkasso summer (110 000,-) og tilslutt at han hadde svindlet. Gjeld på rundt 1 mill samlet, uten å eie noe. Han holdt aldri avtaler, han brydde seg ikke om å bruke tid med meg eller baby. Etter brudd har han gjort alt for å gjøre det slitsomt for meg. Han holder igjen nye klær, sender tilbake det som er for smått. Jeg har vendt det andre kinnet til og kjøpt nytt i et år i strekk. Jeg har ordnet alt av uteklær, bleier til bhg, stell, hårklipp, neglklipp, legebesøk, etc. Han har ikke gjort noe av det, men han har mast og presset på å få ha barnet mest. Han møter alltid opp forsinket, han svarer ikke på meldinger om samarbeid, får han en beskjed så gjør han motsatt. Mange runder på fvk der han har fått alt han vil ned på avtaler. Når vi står fysisk utenfor bygget så forteller han at han ikke gidder det eller det, så alle avtalene blir brutt igjen. Han sier en ting muntlig og noe helt annet skriftlig. Han kan fortelle at barnet har sovet dårlig og hatt feber, så stiller jeg oppfølgingsspørsmål skriftlig og da nekter han for å ha sagt noe sånt- da må jeg ha hørt feil. Første året ble barnet ofte levert til meg med å være syk. Selv hadde han hatt to dager til å ta med til lege, uten å gjøre det. Så får jeg beskjed av stemor som har vært i barnets liv i 6 mnd at jeg ødelegger samarbeidet?? Jeg klarte å svare at det er mye hun ikke vet om han. Jeg gir henne 2 år som samboer med han så vil hun nok forstå hva jeg sliter med. Ellers er han lett å like i starten. Var det feil av meg å svare slik? Anonymkode: 264e2...8ce Du fikk iallefall klart og tydelig frem at du ikke ønsket han tilbake 😊😅 Anonymkode: af552...6c6 13
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Helt riktig svart av deg Hun virker ikke helt stabil selv som velger å ta dette opp, da. Anonymkode: c0ed8...a3e 12
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Du skylder henne ingenting. Men alikevel så hadde det vært snilt av deg å fortelle denne dama hvilken type han er. Kanskje hun vet det alt, kanskje hun ikke vet i det hele tatt. Jeg hadde i hvert fall satt pris på å vite. Samtidig så er deg mulig for mennesker å endre seg. Han jeg er sammen med nå var ustabil i samvær de første par-tre årene etter det var slutt mellom han og barnemor. Han sleit også med en del gjeld. Etter jeg flytta inn har vi hatt stabilt samvær med hans barn 50%. Og gjelden har vi klart å tatt hånd om. Det har nå gått over 5 år med stabilt samvær, men barnemor bruker fortsatt dette mot han for å få det som hun vil. Ikke bli en sånn da. Anonymkode: 3599b...b5b 1
laviniabcn79 Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du skylder henne ingenting. Men alikevel så hadde det vært snilt av deg å fortelle denne dama hvilken type han er. Kanskje hun vet det alt, kanskje hun ikke vet i det hele tatt. Jeg hadde i hvert fall satt pris på å vite. Samtidig så er deg mulig for mennesker å endre seg. Han jeg er sammen med nå var ustabil i samvær de første par-tre årene etter det var slutt mellom han og barnemor. Han sleit også med en del gjeld. Etter jeg flytta inn har vi hatt stabilt samvær med hans barn 50%. Og gjelden har vi klart å tatt hånd om. Det har nå gått over 5 år med stabilt samvær, men barnemor bruker fortsatt dette mot han for å få det som hun vil. Ikke bli en sånn da. Anonymkode: 3599b...b5b vcet om mange av disse tilfellene. dessverre er det ofte slik at når det blir slutt med den nye dama, viser det seg at det var hun som holdt i tråden og tok styring, og far går tilbake til ustabile samvær og null kontroll på økonomi igjen. 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 Jeg ville svart noe "men denne santalen her, hvor du gir meg refs første gang vi møtes, er jo en super start på vår relasjon som mor og stemor". Og synes du gjør klokt i å si at hun bør bli bedre kjent med kjæresten sin, så kan dere snakkes da. Man vet ikke så mye om et menneske etter 6 mnd, da ser man bare godsiden. Du har sett alle baksidene også. Går du med på at han har barnet mest, når han følger opp så dårlig? Det hadde ikke jeg gjort. Anonymkode: 457e6...fd7 10
Missk89 Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Håper du dokumenterer alt han gjør og ikke skriflig, ved opptak, bilder og videoer. Slik du beskriver han så hadde jeg gått for full omsorgsrett. 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du fikk iallefall klart og tydelig frem at du ikke ønsket han tilbake 😊😅 Anonymkode: af552...6c6 Ja, jeg er lykkelig med kjæresten min og er helt ferdig med eksen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skylder henne ingenting. Men alikevel så hadde det vært snilt av deg å fortelle denne dama hvilken type han er. Kanskje hun vet det alt, kanskje hun ikke vet i det hele tatt. Jeg hadde i hvert fall satt pris på å vite. Samtidig så er deg mulig for mennesker å endre seg. Han jeg er sammen med nå var ustabil i samvær de første par-tre årene etter det var slutt mellom han og barnemor. Han sleit også med en del gjeld. Etter jeg flytta inn har vi hatt stabilt samvær med hans barn 50%. Og gjelden har vi klart å tatt hånd om. Det har nå gått over 5 år med stabilt samvær, men barnemor bruker fortsatt dette mot han for å få det som hun vil. Ikke bli en sånn da. Anonymkode: 3599b...b5b Jeg er ikke den rette til å fortelle alt det. For da virker det som om jeg vil ødelegge for de. Jeg vil jo helst at han skal ha et stabilt forhold, det er jo best for barnet oppi dette. For alt jeg vet så kanskje han bedrer seg. Jeg lurer jo på hva hun tenker om at han leier liten kjellerleilighet når han jobber så mye som han gjør og er godt over 30. Anonymkode: 264e2...8ce 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 laviniabcn79 skrev (1 time siden): vcet om mange av disse tilfellene. dessverre er det ofte slik at når det blir slutt med den nye dama, viser det seg at det var hun som holdt i tråden og tok styring, og far går tilbake til ustabile samvær og null kontroll på økonomi igjen. Ja, han var en sånn som det gikk fint med så lenge jeg hadde kontrollen. I mange år levde han på meg fordi han selv hadde så mange tvangstrekk. Anonymkode: 264e2...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg ville svart noe "men denne santalen her, hvor du gir meg refs første gang vi møtes, er jo en super start på vår relasjon som mor og stemor". Og synes du gjør klokt i å si at hun bør bli bedre kjent med kjæresten sin, så kan dere snakkes da. Man vet ikke så mye om et menneske etter 6 mnd, da ser man bare godsiden. Du har sett alle baksidene også. Går du med på at han har barnet mest, når han følger opp så dårlig? Det hadde ikke jeg gjort. Anonymkode: 457e6...fd7 Det tar lang tid før hans dårlige sider kommer frem, han er en luring. Jeg vil at barnet skal ha en pappa, så da må jeg gjøre største delen for å få det til. Barnet er skikkelig pappadalt og jeg vil ikke ta vekk det. Jeg regner med at med årene så finner barnet ut hvem som er lekeforelder og hvem som har stilt opp. Akkurat nå har jeg et barn som er lykkelig hos pappa'n sin. Eneste det krever er at jeg svelger hauger med kameler. Anonymkode: 264e2...8ce 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 Missk89 skrev (29 minutter siden): Håper du dokumenterer alt han gjør og ikke skriflig, ved opptak, bilder og videoer. Slik du beskriver han så hadde jeg gått for full omsorgsrett. Hva vinner barnet på det da? Anonymkode: 264e2...8ce
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 Opplevd det samme. Såklart skylder far på mor, det er bare å søke opp alle trådene her om hvor slemme og utspekulert 'biomødre' er, finnes en hel haug av de. Du svarte helt perfekt - ikke gidd å bruk mer tid på det, som du selv sier- hun finner ut av det om litt. Anonymkode: d3a81...62d 5
PM75 Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 Du svarte på en god og balansert måte. Men hun hadde ikke mye til sosiale antenner som sier noe slikt til deg..! 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 Kanskje du kan invitere henne på en kaffe og høre hennes versjon av dette syns du bør holde deg god for å oute mannen for mye. Hun finner ut av ting før eller siden uansett Anonymkode: 3a3b8...818
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du kan invitere henne på en kaffe og høre hennes versjon av dette syns du bør holde deg god for å oute mannen for mye. Hun finner ut av ting før eller siden uansett Anonymkode: 3a3b8...818 Da tviler jeg på at hun møter opp også får jeg vel en sint tlf fra han. Anonymkode: 264e2...8ce 1
Sensi Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da tviler jeg på at hun møter opp også får jeg vel en sint tlf fra han. Anonymkode: 264e2...8ce Det hadde vært interessant da å stille henne et åpent spørsmål. Kunne du sagt at du ikke kjenner deg igjen i at du er vanskelig. Og spørre om i hvilke situasjoner de syns samarbeidet har vært vanskelig? Følg opp med hvordan de kunne tenke seg at samarbeid skal foregå? Det kommer jo veldig an på hvordan hun sa det tenker jeg. Kan det hende hun på en klønete måte ønsket dialog om videre samarbeid? 3
Sensi Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 Sensi skrev (2 minutter siden): Det hadde vært interessant da å stille henne et åpent spørsmål. Kunne du sagt at du ikke kjenner deg igjen i at du er vanskelig. Og spørre om i hvilke situasjoner de syns samarbeidet har vært vanskelig? Følg opp med hvordan de kunne tenke seg at samarbeid skal foregå? Det kommer jo veldig an på hvordan hun sa det tenker jeg. Kan det hende hun på en klønete måte ønsket dialog om videre samarbeid? Edit: leste HI en gang til. Så hun legger ut og kjefter. Kan selvsagt hende hun er frustrert og ikke skjønner hva som skjer. Møte på familievernkontoret kanskje? Evt la det passere og gjør som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå